بازدید از نیروگاه ری و شهرک صنعتی شمس آباد

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در جریان بازدید از شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر نفت با اشاره بومی‌سازی فرایندهای طراحی و تولید در این شرکت، خواستار بازبینی برنامه‌ها با هدف افزایش بیشتر تولید و توسعه خدمات مهندسی برای صادرات به کشورهای همسایه و منطقه شد.

عبدالحسین بیات در سیزدهمین بازدید میدانی از شرکت‌های تابعه و وابسته صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه و هنگام بازدید از شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ با تبریک مناسبت‌های پیش‌رو، میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) و عید نوروز اظهار کرد: استفاده از دانش و تجربه برای آبادانی کشور از بهترین کارهای ممکن در طول عمرکاری افراد است.  

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۰ از میدان پارس جنوبی و بیانات ایشان گفت: مقام معظم رهبری کار و تلاش در صنعت نفت را جهاد فی‌سبیل‌ا... بیان فرمودند. از این‌رو، فرصت کار در صنعت نفت، توفیق‌ ویژه و جهاد در راه خدا است.

وی ادامه داد: جوانانی که امروز در صنعت نفت از جمله شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ در حال تلاش و کوشش هستند نیز در همین مسیر جهادی قرار دارند.  

بیات سطح خودکفایی کنونی کشور را حاصل تغییر نگاه و رویکرد دانست و گفت: پیشتر تفکر «نمی توانیم» حاکم بود اما اکنون وضعیت «ما می‌توانیم» در کشور و در صنعت نفت فرهنگ شده و حاکم گردیده است.

وی افزود: به دنبال تفکر «می‌توانیم» اکنون صاحب دانش هستیم و این موضوع دیگر ماندگار است و کسی نمی‌تواند آن را از کشور جدا کند.  

بیات با اشاره به تحریم شکنی‌های شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ گفت: توانمندی کنونی بدون کمک دیگران حاصل شده است و اکنون شاهد هستیم در عرصه‌های دیگر مانند هوافضا، نانو، هسته‌ای و پرتاب ماهوراه‌بر، بدون کمک دیگران صاحب فناوری و دانش طراحی و عملیات شده‌ایم.

وی ادامه داد: این توان‌مندی و تغییر نگاه در مرحله نخست، رحمت خداوند است و بعد از آن همت مردم به خصوص قشر جوان و برکات رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.  

بیات با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مدیران پروژه‌ها در شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ افزود: طرح‌های جدید تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر که امروز به آن اشاره شده است به‌یقین در زمان کمتری نسبت به کارهای گذشته توسط جوانان این شرکت ساخته خواهد شد و این مصداقی از افق روشن انقلاب و اقتصاد کشور است.  

رئیس هیئت‌رئیسه گفت: اقتصاد کشور با کارهای مونتاژکاری، وارداتی و دلالی احیا و شتاب نخواهد گرفت البته شاید سودجویان نفع به دست آورند اما درمان اقتصاد کشور این رویه نیست.  

وی با بیان اینکه نسخه اقتصاد کشور تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و تولیدی است، تصریح کرد: مسیر آبادانی کشور، تغییر رویکرد اقتصادی و فرهنگی است، در پرتو رویکرد «ما می‌توانیم» و تحول اقتصادی، دیگر کسی نخواهد توانست مانع بالندگی کشور شود.

 بیات با اشاره به توانمندی کشور در حوزه دفاعی گفت: اگر آموخته‌های دفاع مقدس نبود و اگر تجربه تحریم‌ها به دست نمی‌آمد اکنون کشور به این سطح از توانمندی دست نمی‌یافت که مقتدرانه عمل می‌کند.  

رئیس هیئت‌رئیسه با اشاره به توان‌مندی شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ در بخش تحقیقات گفت: اکنون جوانان مومن و پای کار می‌توانند با بهره‌مندی از زیرساخت‌های ایجاد شده ناشی از تجربه‌های انقلاب، در حوزه‌های مختلف اوج بگیرند، از این‌رو به یقین طراحی و توسعه در این شرکت شتاب خواهد گرفت.

بیات با اشاره به گزارش ارائه شده مدیران در نشست ادامه داد: بازنگری و بهبود مستمر فرایندها برای شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ، حیاتی است. چراکه، اگر با توجه به نیاز بازار، تغییر محصول داده نشود ممکن است شرکت با زیان‌های اقتصادی سخت مواجه شود.

 وی افزود: شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ نیازی‌های کشور را ارازن‌تر از خارجی‌ها تامین می‌کند و مانع از خروج ارز می‌شود که نفع اقتصادی این موضوع برای کل کشور است.  

بیات با بیان اینکه رقبای داخلی تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ، هموطنان ما هستند و صرفا نگاه ما به آنها حرفه‌ای است، افزود: رقیب اصلی شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ، شرکت‌های خارجی حاضر در منطقه هستند. از این‌رو، بازار هدف نخست، کشورهای همسایه است. بنابراین، مسیر حرکت به سمت صادرات باید بازبینی شود.  

وی گفت: وقتی فرایند محصول بومی می‌شود افزیش تولید دیگر سخت نیست بلکه باید بازاریابی کرد. از این‌رو، با توجه به بومی‌سازی تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ، «اولویت» تولید بیشتر برای صادرات است.  

رئیس هیئت‌رئیسه افزود: فرایند محوری و زنجیره ارزش، ماندگاری بنگاه اقتصادی و ارزش افزوده نیز اصولی هستند که می‌بایست در همه شرکت‌های تابعه و وابسته صندوق‌ها اعمال شوند.  

در ابتدای برنامه بازدید از شرکت تورﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ یکی از توربین‌های ساخته شده با موفقیت آزمایش (تست گرم) شد.

برای مشاهده گزارش تصویری این خبر اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =