کد خبر: 8069
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
ورزش

اگر سعی در کاهش وزن دارید، باید مقدار کالری که می خورید را کاهش دهید؛ اما با سوزاندن کالری بیشتر میتوانید تلاشتان را برای کاهش وزن افزایش دهید. این باعث می شود وزن اضافی تان را راحت تر کم کنید. در این مقاله راه های سوزاندن روزانه کالری را شرح میدهیم.

فعال تر بودن کالری بیشتری می سوزاند

هر نوعی از فعالیت بدنی از انرژی استفاده می کند. هرچه فعالیت بیشتری انجام شود، کالری بیشتری می سوزانید. حتی جم خوردن کالری بیشتری از ساکن نشستن می سوزاند.

در پایین مقایسه فعالیتهای مختلف با یکدیگر و اینکه چه مقدار کالری یک فرد ۷۷ کیلوگرمی  در یک ساعت می تواند بسوزاند، وجود دارد.

  • ایستادن کالری بیشتری نسبت به نشستن می سوزاند (۱۸۶ کالری در مقابل ۱۳۹ کالری).

  • قدم زدن با سرعت متوسط کالری بیشتری را نسبت به ایستادن می سوزاند (۳۲۴ کالری در مقابل ۱۸۶ کالری).

پیاده روی سریع کالری بیشتر از قدم زدن با سرعت متوسط می سوزاند. (۳۷۱ کالری در مقابل ۳۲۴ کالری)

راه هایی برای حرکت بیشتر

۱-بایستید: 

عضلات پشت و پاهای تان هنگام ایستادن کار بیشتری انجام می دهند. برای سوزاندن کالری بیشتر، در حالی که با تلفن صحبت می کنید، به جلو و عقب راه بروید. اگر یک میز کار دارید سعی کنید بخشی از روز را در حالی که کار می کنید، در حالت ایستاده بگذرانید.

۲-در استراحتتان وقفه ایجاد کنید:

کسانی که وقتی درجایی مینشینند فقط لم نمیدهند، نسبت به افرادی که ساعت ها در یک جا می نشینند کالری بیشتری می سوزانند. حتی اگر هنگام نشستن بلند شوید و کمی کشش بروید در استراحتتان وقفه ایجاد میکند.

۳-بیشتر راه بروید:

برای مثال در آخر پارکینگ ماشین تان را پارک کنید. از اتوبوس یا مترو چند ایستگاه جلوتر پیاده شوید و بقیه راه را پیاده طی کنید. همیشه به دنبال راه هایی باشید که بتوانید بیشتر پیاده روی کنید.

۴-روی یک پا بایستید:

در حالی که ایستاده اید، یک پا را یک اینچ (۲٫۵ سانتی متر) از زمین بلند کنید، ببینید تا چه مدت می توانید در آن حالت بمانید، سپس پایتان را تغییر دهید. شما با این کار بر روی عضلات پا، ماهیچه های شکم کار میکنید و تعادل خود را بهبود می بخشید.

۵-کفش های خود را در حالت ایستاده بپوشید:

این یک تمرین عالی دیگر برای تعادل است. ببینید آیا می توانید جوراب، کفش خود را بپوشید و بند کفش خود را  بدون اینکه پای تان زمین را لمس کند، ببندید.

۶-عجله داشته باشید:

پیاده روی سریع کالری بیشتری را از قدم زدن آرام می سوزاند. یک سرگرمی برای خود ایجاد کنید و ببینید که چقدر سریع می توانید به مقصد تان برسید.

۷-از پله استفاده کنید:

اگر مجبور شدید به طبقه یازدهم بروید، تا آنجا که می توانید از پله بروید، سپس بقیه راه را با آسانسور بروید.  بالا رفتن از پله  یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید بدون رفتن به باشگاه برای سوزاندن کالری انجام دهید.

۸-از دستگاه های محاسبه کننده مسیر استفاده کنید.

این محاسبه گر ها می توانند به شما بگویند که در یک روزچه میزان فعال بوده اید. شما حتی میتوانید یک هدف روزانه برای خود تعیین کنید. خیلی از اپلیکیشن های موبایل نیز این امکان را به شما می دهند.

۹-به موسیقی گوش دهید:

گوش دادن به موسیقی در حین راه رفتن می تواند فعالیت را سرگرم کننده تر کند و ذهن تان را از آنچه که دارید انجام می دهید دور کند.  یک موسیقی با ریتم بالا را انتخاب کنید و ممکن است بدون اینکه بفهمید شدت راه رفتن تان را بیشتر کنید.

۱۰-کمتر تلویزیون تماشا کنید.

تلویزیون یکی از بزرگترین ابزارها برای نشستن های طولانی است. اگر برنامه خاصی را دارید تماشا میکنید،  به محض پایان برنامه دکمه خاموش را بزنید. حتی میتوانید هنگام پیام های بازرگانی بلندشوید و حرکات کرانچ، شنا یا اسکات بروید.

 ۱۱-خرید خود را بصورت حضوری انجام دهید.

وقتی به یک فروشگاه برای خرید می روید، به سمت ساختمان می روید، از پله ها بالا می روید، راهروها را طی می کنید، به وسایل می رسید و بسته های خود را بلند  و حمل می کنید. این حرکات کوچک را با خرید آنلاین مقایسه کنید.

۱۲-خودتان انجام دهید!

غذاهای آماده،  ماشین های چمن زنی وبرف روبی و سایر وسایل همه اختراعاتی برای صرفه جویی در زمان هستند. اما هرچه کارها آسانتر می شوند، متعادل کردن کالری که می خورید با انرژی که استفاده میکنید، سخت تر می شود. کارهایی مثل پخت و پز توسط خودتان، بریدن چمن با قیچی چمن زنی، و …همه باعث حرکت شما می شود.  و هرچه بیشتر حرکت کنید بیشتر کالری می سوزانید و سالم تر خواهید بود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =