کد خبر: 7962
سرویس: گردشگری
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
ُسفر با پدربزرگ

جذابیت سفر نوه با پدر و مادربزرگ در این است که والدین کودک در خانه  هستند. والدین می‌توانند با اطمینان از اینکه فرزندانشان همراه با کسانی هستند که از آنها مراقبت می‌کنند با خیال راحت استراحت کنند. این درحالی است که دو نسل مختلف از تجربه بی‌نظیر گذراندن وقت با کیفیتی متفاوت در مکان‌ها جالب و جدید در کنار یکدیگر لذت می‌برند.

ارتباط با سالمندان Communication with the elderly یکی از مسائل مهم در هرخانواده‌ای می‌باشد. پدربزرگ و مادربزرگ بسیاری از بچه‌ها دور از آنها زندگی می‌کنند، درحالیکه برای بعضی دیگر بسیار نزدیک هستند یا در یک خانه زندگی می‌کنند. چه کودکان بطور مرتب به دیدن پدربزرگ و مادربزرگ خود بروند و یا به ندرت به دیدارشان بروند، راه‌های زیادی برای ارتباط داشتن و بخشی از زندگی یکدیگر بودن وجود دارد.

جالب است بدانید که پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بطور فزاینده‌ای برای نگهداری موقت یا تمام‌وقت از نوه‌هایشان فراخوانده می‌شوند. اگرچه این مسئله می‌تواند بسیار خوب باشد، اما همچنین می‌تواند چالش برانگیز باشد. با در نظر گرفتن این مسئله، پیوند بین پدربزرگ و مادربزرگ  با نوه‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

اهمیت پیوند بین پدر-مادر بزرگ با نوه‌ها

اولین مسئله بسیار مهم و غیرقابل انکار این است که رابطه بین پدربزرگ و مادربزرگ و نوه‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر زندگی کودک داشته باشد. همینطور این رابطه و پیوند می‌تواند تاثیرات زیادی بر رابطه بزرگترها داشته باشد. برای کودکان، به دلیل توجه ویژه‌ای که پدربزرگ و مادربزرگ‌ها علاقه دارند صرف نوه‌های خود بکنند می‌تواند تغییر واقعی در زندگی آنها ایجاد کند. عشق منحصر به فردی که بین پدربزرگ و مادربزرگ با نوه‌ها وجود دارد می‌تواند اعتماد به نفس آنها را تقویت کند و به آنها حس مهم بودن بدهد. پدربزرگ و مادربزرگ‌ها می‌توانند نقش الگو و مشاور برای نوه‌های خود داشته باشند و می‌توانند چشم‌اندازی از تاریخ خانواده و جهان را به آنها ارائه دهند و از همه اینها مهمتر برای نوه‌ها کسی هستند که همیشه گوشی شنوا برای شنیدن حرف‌های آنها دارند.

پیوند محکم بین پدربزرگ و مادربزرگ و نوه‌ها می‌تواند احساس مفید بودن و مورد تقدیر واقع شدن ایجاد کند. آنها اغلب توجهی که از نوه‌های خود دریافت می‌کنند را بسیار با ارزش می‌دانند. علاوه بر این، خواندن، بازی کردن و یا فعالیت‌های مشترک می‌تواند آمادگی ذهنی پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و هم مغز کودکان را قوی و سالم نگهدارد.

ارتباط با سالمندان  با عشق از راه دور

درمورد مادربزرگ و پدربزرگ‌هایی که به اندازه کافی نزدیک نیستند که بتوانند به راحتی و مکرر نوه‌های خود را ملاقات کنند هم شانس زیادی برای پیوندی قوی وجود دارد. استراتژی‌های زیادی برای پیوند و ارتباط بین آنها وجود دارد که موجب تقویت رفتارهای خوب در هردو طرف می‌شود. برقراری ارتباط می‌تواند به چندین روش انجام شود. حتی اگر پدربزرگ و مادربزرگ‌ها علاقه‌ای به ارتباط پیامکی نداشته باشند آنها می‌توانند انواعی از تکنولوژی را که برایشان جذاب است را انتخاب کنند. به اشتراک گذاشتن آلبوم عکس‌های آنلاین، بازی کردن، ارسال ایمیل، صحبت کردن از طریق وب‌کم و فایل‌های صوتی راه‌هایی هستند که می‌توانند آنها را با نوه‌هایشان مرتبط نگهدارد و این رابطه تعاملی می‌تواند برای هر دو طرف مفید و تاثیرگذار باشد.

روش‌های ارتباط سنتی مانند نامه نوشتن، تلفن کردن و یا هر ارتباط منحصربه فردی نیز می‌تواند در محکم کردن پیوند بین پدربزرگ و مادربزرگ و نوه‌ها مفید باشد. پدربزرگ و مادربزرگ می‌توانند از طریق عضویت در یک باشگاه مجازی کتاب، لیگ‌های ورزشی فانتزی، تبادل دستور پخت‌های مختلف و یا فعالیت‌های راه دور دیگر که هر دو طرف را سرگرم می‌کند با نوه‌های خود در ارتباط باشند. و زمانیکه به این فاصله غلبه کنند بسیاری از نوه‌ها و پدربزگ و مادربزرگ‌ها از رابطه مستمر با یکدیگر لذت می‌برند.

ارتباط با سال‌دیده‌گان از طریق داشتن فعالیت‌های مشترک

اگرچه زمان بازدید از پدربزرگ و مادربزرگ می‌تواند زمانی برای دیدن اماکن دیدنی شهر و یا گردش‌های خاص باشد، اما حتی فعالیت‌های ساده نیز می‌تواند به محکم کردن رابطه و پیوند بین پدربزرگ و مادربزرگ و نوه‌ها کمک کند. کودکان می‌توانند از کمک آنها در تکالیف مدرسه و یا مشورت درمورد پروژه مدرسه استفاده کنند.

پدربزرگ و مادربزرگ‌ها احتمالا دوست دارند که از مدرسه یا تمرینات تیم کوچک آنها دیدن کنند. پیاده‌روی تفریحی، مشارکت در آشپزی، گردش‌های کوتاه می‌توانند زمان ویژه‌ای در ارتباط و پیوند بین پدربزرگ و مادربزرگ و نوه‌ها ایجاد کنند. شروع پیوند جدید با یک نوجوان گاهی اوقات بیشتر می‌تواند یک چالش باشد ، اما با کمی صبر، راه‌هایی برای یافتن نقاط مشترک وجود دارد. بچه‌های بزرگتر ممکن است فعالیتی مانند گذراندن وقت در مرکز خرید را با پدربزرگ و مادربزرگ خود را ترجیح دهند تا به آنها نشان دهند که چه نوع موسیقی یا لباسی را دوست دارند. و یا شاید تنها نیاز دارند کسی به آنها گوش دهد و بگویند که چه چیزهایی آنها را آزار می‌دهد.

سفر پدربزرگ و مادربزرگ با نوه‌هایشان

جذابیت سفر نوه با پدر و مادربزرگ در این است که والدین کودک در خانه  هستند. والدین می‌توانند با اطمینان از اینکه فرزندانشان همراه با کسانی هستند که از آنها مراقبت می‌کنند با خیال راحت استراحت کنند. این درحالی است که دو نسل مختلف از تجربه بی‌نظیر گذراندن وقت با کیفیتی متفاوت در مکان‌ها جالب و جدید در کنار یکدیگر لذت می‌برند. سفرها می‌توانند زمانی را برای پیوند و ارتباط با سالمندان به صورت ویژه‌ای فراهم کنند، خواه یک ماجراجویی مستقل باشد یا یک تور گروهی برنامه‌ریزی شده باشد از نوعی که توسط گردشگری ارائه می‌شود، می‌تواند یک راه خاص برای گذراندن انواع تعطیلات باشد. خاطرات نوه و پدر و مادر بزرگ در طول یک سفر می‌تواند موضوع بسیاری از دیدارهای خانوادگی و خاطرات و خنده‌ها باشد، و همه عکس‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا قلب مسافران را پس از جدا شدن از یکدیگر نزدیک به هم نگه دارد.

ایجاد تعادل در ارتباط با سال‌دیده‌گان

موارد زیادی در پویایی یک خانواده وجود دارد که ممکن است درست عمل نکند، خواه در مورد دو نسل صحبت کنید یا سه نسل. چه پدربزرگ و مادربزرگ بخشی همیشگی از زندگی نوه‌هایشان باشند و چه فقط بازدیدکننده‌های گاه به گاه باشند ممکن است مسائل زیادی از مشکلات بین فردی مطرح شود. برای مثال پدربزرگ و مادربزرگ ممکن است به نوه محبوب خود توجه زیادی کرده و نوه‌های دیگر را نادیده بگیرند. یا در حضور بچه‌هایشان از والدین انتقاد کنند. یا شاید پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها وقتی مرتباً برای مراقبت از نوه‌هایشان فرا خوانده می‌شوند، احساس  کنند از آنها سو استفاده می‌شود. در مواقع دیگر، والدین یا فرزندان ممکن است خود را موظف بدانند که برای جمع شدن دورهم و فعالیت‌ها وقت بگذارند.

راه‌حل این مسائل چیست؟ ارتباط و صحبت‌های دوستانه بدون قضاوت بین والدین، فرزندان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها به طور یکسان معمولاً بهترین راه برای برطرف کردن سوء تفاهم‌ها و یا قرار دادن همه طرفین در یک تیم است. اساسی‌ترین، ارزشمندترین و دوست داشتنی‌ترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید احترام به نیازها و خواسته‌های شخصی اعضای مختلف خانواده است.

منبع: سلامت اول

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =