کد خبر: 7737
سرویس: گردشگری
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
چشمه مجن

چشمه هفت رنگ مجن از چشمه‌های نادر و کم‌نظیر ایران محسوب می‌شود. رنگ‌های متنوع آب این چشمه به وجود مواد معدنی گوناگونی برمی‌گردد که در اطراف بستر آن وجود دارند.

شهر شاهرود در استان سمنان را می‌توان بهشتی برای عاشقان طبیعت نامگذاری کرد، چرا که در این شهر شما می‌توانید جلوه‌های زیبایی از کویر، کوهستان، آبشار، رودخانه، چشمه و جنگل‌های سرسبز، آثار باستانی بناهای مذهبی و مسجدهای قدیمی را مشاهده کنید. حتی اگر شما دوست نداشته باشید تا به طبیعت و جاذبه‌های گردشگری این شهر سری بزنید، در کوچه پس‌کوچه‌های آن می‌توانید قدم بزنید و از آب و هوای دلپذیر این شهر و درختان چنار تنومند آن نهایت لذت را ببرید. ما در مجله دلتا همراه باشید تا از چشمه هفت رنگ مجن در شاهرود بازدید کنیم و اطلاعاتی درباره این جاذبه طبیعی در شهر شاهرود و همچنین دیگر چشمه‌های این شهر خوش آب و هوا به دست آوریم.

چشمه هفت رنگ مجن کجاست؟
چشمه هفت رنگ مُجن از نوع چشمه‌های گوگردی محسوب می‌شود و در ۲۵ کیلومتری شمال شاهرود در میان شکاف دره‌های دامنه قله ۴۰۰۰ متری شاهوار واقع شده که این دره را به دو دره کوچک‌تر نیز تقسیم می‌کند. در یکی از این دره‌ها، آب شفاف و زلال چشمه جاری است که از آن به‌عنوان آب آشامیدنی هم استفاده می‌شود، تفاوت عمده این چشمه با دیگر چشمه‌های شاهرود قرارگیری آن در دره‌ای رنگارنگ است.

علت نامگذاری چشمه هفت رنگ مجن شاهرود
در واقع دلیل نامگذاری اغلب جاذبه‌ها را می‌توان از شرایط اقلیمی اطراف آن متوجه شد، به‌طور مثال علت نامگذاری منطقه فرحزاد به دلیل سرسبزی مراتع و باغ‌هایی است که در اطراف آن قرار دارند، چشمه هفت رنگ مجن شاهرود هم دلیلی مشابه فرحزاد دارد و به دلیل عبور مواد معدنی گوناگونی که در اطراف این چشمه وجود دارد به رنگ‌های مختلف دیده می‌شود.

خاصیت درمانی
از جمله علل توجه مردم به این چشمه، خاصیت درمانی آن به دلیل وجود مواد معدنی است که در این چشمه وجود دارد و از قدیم‌الایام تا به حال برای درمان بیماری‌های پوستی و استخوانی از آب این چشمه نیز استفاده می‌شد.
در مسیر رسیدن به چشمه هفت رنگ مجن شاهرود، بوی خاصی به مشام شما خواهید رسید که دلیل آن وجود مواد معدنی است که در این چشمه وجود دارد و گازهای ساطع شده از آن است.
در حال حاضر به دلیل کافی نبودن امکانات رفاهی در این منطقه گردشگری، بیشتر کسانی که برای بازدید از جاذبه زیبا و منحصربه‌فرد چشمه هفت رنگ مجن می‌روند، کوهنوردان و طبیعت‌گردان هستند.

دیگر جاذبه‌های طبیعی شهر شاهرود:
- آبشار نکارمن
- آبشار و قندیل‌های یخی آوستا
- باغ گردشگری اورس
- پارک آبشار

منبع: مجله دلتا

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =