کد خبر: 7510
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
غذا

غذاهای زیادی وجود دارند که آنتی اکسیدان محسوب می‌شوند و بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند، زیرا این غذاها باعث سلامت سلول‌ها در برابر بیماری‌ها می‌شوند،   بدن ما به طور طبیعی آنتی اکسیدان تولید می‌کند، آنتی اکسیدان‌ها می توانند از بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و انواع مختلف سرطان جلوگیری کنند.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها:

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان‌هاست به طوری که در هر ۱۰۰ گرم شکلات تا ۱۵ میلی مولار آنتی اکسیدان است. یک مطالعه نشان داد که خوردن شکلات منجر به کاهش سطح کلسترول در بدن می‌شود.  

 گردو

دارای درصد بالایی از آنتی اکسیدان‌ها به میزان ۱۰/۶ میلی مول در ۱۰۰ گرم است و در یک مطالعه مشخص شد افرادی که روزانه گردو مصرف می‌کردند، سطح آنتی اکسیدان‌ها خون آن ها میزان قابل توجهی بیشتر شده بود.

انواع توت ها

توت‌ها به عنوان یکی از میوه‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان‌های بالا هستند، شناخته می شوند، با نرخ ۹.۲ میلی مول در ۱۰۰ گرم، توت‌ها یکی از میوه‌هایی هستند که دارای ارزش غذایی بالا و دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و همچنین دارای کالری پایینی هستند. مواد غذایی موجود در توت‌ها شانس پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی را افزایش می‌دهد.

کنگر

یکی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان است، زیرا حاوی اسید کلروژنیک است که یکی از ترکیبات قوی در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و همچنین کاهش بروز دیابت نوع ۲ است. میزان آنتی اکسیدان‌ها در کنگر ۴.۷ میلی مول در ۱۰۰ گرم است.

کلم پیچ

کلم پیچ یکی از سبزیجات، دارای مواد معدنی و ویتامین‌ها است، کلم پیچ دارای درصد خوبی از آنتی اکسیدان‌ها ۲.۷ در ۱۰۰ گرم است.

لوبیا

دارای درصد خوبی از آنتی اکسیدان‌ها به میزان ۲ میلی مول در ۱۰۰ گرم است که مشخص شده است با کاهش سطح التهاب دستگاه گوارش و رشد سلول‌های سرطانی مرتبط است که حرکت روده را بهبود می بخشد و از سرطانی دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =