کد خبر: 7469
سرویس: مقاله
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
حبیب زاده/ دیدار آقای حبیب زاده رییس کانون مازندران /دفتر نشریه

دیو اوبی می‌گوید: ثبت مکتوب و نگهداری خاطرات برای نسل‌های آینده ضروری است. یکی از قوانین اصلی جهت تحقیق در مورد تاریخچه خانوادگی این است که مدارک و اسنادی را که در لحظه خلق شده‌اند را مهم بدانیم. یعنی درست در هنگام وقوع آن رخداد، به جای ماه‌ها و یا سال‌ها بعد.

اطلاعاتی که دقیقاً در زمان خود ثبت می شوند بسیار صحیح تر و با جزییات بیشتری نسبت به هر چیز دیگری که پس از آن تاریخ ثبت می شوند خواهند بود. موافقید، درسته؟ بسیار خوب. پس بیایید در مورد کووید ۱۹ صحبت کنیم حتی اگر مخالف هستید.

هنگامی که من این مطلب را می نویسم ممکن است انتهای آن کاملاً روشن باشد. با توجه به اطلاعات جمعیت شناسی خانواده ها و نقش مهم واکسن در بهبود اوضاع، واقع بین باشید، همه ما قرار است پیر شویم. تا کنون همه ما حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده ایم و برخی هم هر دو دوز را. زندگی در حال بازگشت به حالت نرمال است. به زودی، اگر همه چیز خوب پیش رود، از این پاندمی تنها یک خاطره بد خواهد ماند.

اکنون که همه چیز در ذهن‌مان تازه است باید شروع کنیم به ثبت آنچه اتفاق افتاده است. این اتفاق یکی از حیرت انگیزترین اتفاقات در طول زندگی ما بوده است. لغت "بی سابقه" ممکن است زیاد استفاده شده باشد، اما نادرست نیست. این اتفاق چیزی است که نوه‌ها و نتیجه های ما باید در مورد آن بدانند.

پس دست به کار شوید و تأثیر این پاندمی را بر خانواده خود ثبت کنید. با مشخص ترین موارد شروع کنید، هر چند هم بد ممکن است باشند، و سپس از همانجا نوشته خود را بسط دهید.

می توانید از موارد زیر ایده بگیرید:

آیا شما یا اعضای خانواده و یا دوستان نزدیکتان مبتلا به این ویروس شده اید؟

اگر جوابتان مثبت است، توضیح دهید این بیماری شبیه چه چیزی بوده است؟

آیا روند بهبود آن سریع بود یا درگیر درمان های طولانی مدت بوده اید؟

آیا ویروس حس چشایی و بویایی شما را نیز تحت تأثیر قرار داد؟

اگر شخصی از اطرافیان نزدیک شما جان خود را به خاطر این ویروس از دست داده است زمان بین تشخیص  بیماری و مرگ و هر جزییات دیگری را هر چند ناخوشایند و همچنین تاثیر آن را در جلوگیری از برگزاری مراسم خاکسپاری ذکر کنید.

آیا کسی از افراد خانواده تان هست که نتوانست به خاطر این بیماری به مدرسه برود؟

آیا کسی شغل خود را از دست داد؟

آیا کسب و کارهای خانوادگی به طور موقت یا دائم تعطیل شدند؟

چگونه محدودیت های سفر، داخلی یا خارجی، روی خانواده شما تأثیر گذاشت؟

تأثیر آن بر روی روابط اجتماعی، امرارمعاش، خرید کردن، فعالیت های بیرون از خانه و غیره چه بوده است؟

آیا از خانه با گروه های اجتماعی جدیدی آشنا شده اید؟

عکس های مرتبط با دوره پاندمی زا ذخیره کنید.

اسناد واکسینه شدن خود را نگه دارید. حتی یک ماسک را نزد خود نگه دارید.

امیدوارم از اهمیت این موضوع آگاه باشید. این موضوع تنها در مورد کووید نیست، بلکه در مورد تاریخچه کلی خانواده شماست. همه ما در مورد نحوه زندگی مردمان در هنگام بروز همه گیری آنفولانزای اسپانیایی بین سال های ۱۹۲۰-۱۹۱۸ و افسردگی بزرگی که بین سال های ۱۹۳۹-۱۹۲۹ اتفاق افتاد آگاه هستیم، و اکنون هم پاندمی ۲۰۲۱-۲۰۲۰. هر چقدر ماه های اخیر وحشتناک بوده اند، چشم ما را نسبت به آنچه که اجداد ما در دوره های گذشته با آن مواجه بودند باز کرد.

پس از اینکه اتفاقات این پاندمی را یادداشت کردید، دیگر اتفاقات بزرگ تاریخ را در نظر بگیرید و اینکه چطور آن اتفاقات خانواده شما را متأثر کردند. کارهای زیادی است که باید انجام شود. (کاش میشد دوباره می‌توانستم با اجداد خود صحبت کنم حال که می دانم باید از آنها چه می پرسیدم! )

 نویسنده: دیو اوبی 

ترجمه: نفیسه محمدی

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =