کد خبر: 7368
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
عملکرد مغز

به منظور اثبات تأثیر رمان خواندن آزمایشی روی ۱۲ زن و ۹ مرد صورت گرفت. این داوطلبان به مدت ۱۹ روز و هر روز به مدت نیم ساعت رمان مطالعه می‌کردند. قبل از مطالعه و بعد از مطالعه از مغز آن‌ها عکس گرفته شده و نتیجه بسیار جالب بود. مطالعه باعث تحریک ارتباطات عصبی مغز شده بود که این اثر تا ۵ روز بعد از تمام شدن رمان ادامه داشت.

کاهش اضطراب:

مطالعه کردن یک رمان می‌تواند علاوه بر تأثیرات مغزی اضطراب ما را کاهش دهد. تأثیرات این موضوع گاهی با قدم زدن و یا موزیک گوش کردن برابری می‌کند.

تقویت حافظه:

قبل از خواندن کتاب می‌بایست قهرمانان، موضوع، تاریخ و موضوعات دیگر را به ذهن بسپارند. این امر باعث می‌شود تا قدرت حافظه‌تان افزایش چشمگیری داشته باشد.

افزایش قوه‌ی تخیل:

این امر با خواندن کتاب‌های بیشتر نیز دو برابر می‌شود. تخیل قوی در دنیای حقیقی می‌تواند در بسیاری از مسائل به شما کمک کند. چون می‌توانید همه چیز را در ذهن خود پردازش و تجربه کنید و به مزایا و معایب آن پی ببرید.

گسترش دایره‌ی واژگانی

شما با مطالعه و به خصوص خواندن رمان با عبارات و کلمه‌های جدیدتری آشنا می‌شوید و این چنین می‌توانید دایره‌ی لغات خود را گسترش دهید. گسترش دایره واژگان می‌تواند بر تمام شئون اجتماعی و معاشرتی شما و همچنین در تقویت مهارت‌های کلامی‌تان نقش بسیار مهمی ایفا کند.

بهبود مهارت اندیشه‌ی انتقادی

این موضوع شاید مهم‌ترین فایده‌ی مطالعه باشد. چرا که اندیشه انتقادی می‌تواند روی تصمیمات ما نیز تأثیر داشته باشد. این اتفاق به این خاطر می‌افتد که مطالعه می‌تواند به ما کمک کند تا بهتر اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنیم.

در ادامه چند رمان به شما پیشنهاد می‌کنیم تا نمونه‌هایی ملموس از آنچه درباره تقویت عملکردهای ذهن گفتیم در اختیار داشته باشیم. امیدواریم بخوانید و در درجه‌ی اول لذت ببرید ...

- کلارا و خورشید (نوشته‌ی کازوئو ایشی‌گورو – ترجمه‌ی شیوا مقانلو)

- فرانکشتاین در بغداد (نوشته‌ی احمد سعداوی – ترجمه‌ی امل نبهانی)

- توفان سال موش (نوشته‌ی محمد قاسم‌زاده)

- پیراهن بی درز مریم (نوشته‌ی ندا کاووسی‌فر)

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =