کد خبر: 7125
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
حمایت آتیه

شرایط و ضوابط بهره‌مندی بازماندگان بازنشستگان ارجمند از مزایای طرح تامین آتیه اعلام شد.

بازماندگان بازنشستگان از مزایای طرح تامین آتیه به شرح زیر بهره‌مند شوند.

۱ _ همسر/ همسران بازمانده که نام آنها در برگه انحصار وراثت قید شده باشد به میزان سهم تعریف شده در برگه انحصار وراثت.

۲ _ فرزندان به عنوان وراث قانونی که نام آنها در برگه انحصار وراثت قید شده باشد خواه در زمان حیات بارنشسته تحت تکفل بازنشسته بوده و یا از تکفل وی خارج شده باشند به میزان سهم تعریف شده در برگه انحصار وراثت.

۳_ پدر و مادر بازمانده که نامشان در برگه انحصار وراثت ثبت شده باشد در صورتی مشمول استفاده از مزایای مذکور خواهند شدکه در زمان حیات بازنشسته تحت تکفل بازنشسته بوده و به عبارتی بعد از فوت بازنشسته مشمول دریافت مستمری و خدمات درمانی صندوق باشند.

۴_ سایر اشخاص حقیقی خارج و یا داخل اعضای خانواده بازنشسته و یا اشخاص حقوقی مانند انجمن های خیریه که بازنشسته در زمان حیات با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی (محضر) نسبت به واگذاری جزء و یا کل امتیاز ریالی طرح، اقرارنامه رسمی تنظیم و آنرا شخصا و یا توسط وکیل قانونی خود در نمایندگی‌های صندوق و در زمان حیات خود به ثبت رسانده باشد.

توصیه و تذکر مهم

۱_ به همه بازنشستگان، بویژه بازنشستگان اناث که پدر یا مادر و یا والدین آنها به صورت توام تنها ورثه قانونی آنان بعد از فوت محسوب می‌شوند اما تحت تکفل آنان نمی باشند، توصیه می شود در صورت تمایل واگذاری امتیاز استفاده از طرح تامین آتیه به والدین خود با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی اقرارنامه رسمی به نفع ایشان تنظیم و اصل سند مذکور را به دفاتر نمایندگی تحویل نمایند.

۲_ اقرار نامه‌های تنظیمی که بعد از فوت بازنشسته واصل می‌شود قابل ثبت در سیستم نبوده از این رو سیستم به صورت پیش‌فرض بر حسب مفاد گواهی انحصار وراثت اقدام خواهد کرد.

مطلب مرتبط: 

طرح تامین آتیه از ابتدا برای شاغلان و بازنشستگان اجرایی شده است

برچسب‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =