کد خبر: 7057
سرویس: درمان
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
آسان رونمایی

اپلیکیشن درمان صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به نام آسان روز شنبه (یکم خردادماه) همزمان با روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، رونمایی شد. با بهره مندی از این برنامه، امکان بازپرداخت هزینه های درمانی به شکل غیر حضوری برای خانواده بازنشستگان صنعت نفت فراهم شد.

در این مراسم، مهندس محمد مهدی رحمتی، رئیس هیات رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، با رونمایی از این اپلیکیشن، خطاب به حاضران در جمع گفت: معمولاً رونمایی از پروژه‌های صنعت نفت، در قالب اقدامات صنعتی انجام می‌پذیرد، اما امروز می‌خواهیم از پروژه‌ای متفاوت پرده‌برداری کنیم که دستاورد آن، باعث آسانسازی زندگی بازنشستگان صنعت نفت به خصوص در حوزه بازپرداخت هزینه های درمان خواهد شد. 
وی با بیان این که این پروژه، در قالب برنامه ارتقا سلامت الکترونیکی کارمندان بازنشسته صنعت نفت تعریف شده‌ است، افزود: هر چه بیشتر از دانش جهانی در زندگی روزمره استفاده شود، رفاه بیشتری به ارمغان خواهد آورد.
مهندس رحمتی گفت: بهره‌وری ناشی از دو چیز، یکی سرمایه‌گذاری مناسب و دیگری استفاده از دانش‌ و نرم افزارهای روز است.
رئیس هیات رئیسه افزود: ما موظفیم تا جایی که می‌شود از دستاوردهای دانش روز استفاده کنیم تا به بازنشستگان در راستای رسیدن به زندگی بهتر کمک کنیم.  هدف ما این است که بازنشستگان با بروکراسی اداری دشوار مواجه نشوند و غیر از زحمت مراجعه به مراکز درمانی و تشخیصی هنگام بیماری، دیگر برای بازپرداخت هزینه ها دچار سختی نشوند. 

اطلاع از مراکز طرف قرارداد تا بازپرداخت هزینه ها 

دکتر امیر مردانی، معاون درمان، در این مراسم گفت: این اپلیکیشن، روشی برای آسان‌سازی خدمات به بازنشستگان است و مسلماً در شروع کار، با سختی‌هایی توأم خواهد بود؛ اما مانند هر کار دیگری که در ابتدا نیاز به اندکی صبوری دارد لذا با توجه به امکانات پیش بینی شده افق روشنی را ترسیم می کند.  

وی، ضمن قدردانی از تمام دست اندرکاران اجرای طرح اپلیکیشن آسان افزود: برای راه‌اندازی این سیستم، از شهر کوچک تا بزرگترین استان، همگی برای به ثمر رسیدن آن تلاش کرده‌اند و همت و پشتیبانی مهندس رحمتی و خانم مهندس زروانی در این پروژه پررنگ بوده و اگر پشتیبانی این مدیران نبود، کار در بهترین زمان ممکن به ثمر نمی‌رسید. 
دکتر مردانی افزود: اپلیکیشن درمان چهار قسمت اصلی دارد که یک قسمت آن، اطلاع‌رسانی درباره‌ی مراکز درمانی است. این سیستم، همه‌ی اطلاعات جغرافیایی مراکز درمانی را به طور کامل و یکجا در خود جای داده و بازنشسته‌ای که بر فرض برای استفاده از خدمات درمان از شهری به شهر دیگری مراجعه می‌کند یا در همان شهر محل اقامت خویش، این امکان را پیدا می‌کند که به اطلاعات مراکز درمان، دسترسی کامل داشته‌باشد.   در این سیستم، از افراد بازنشسته، درباره نوع خدمات درمانگاه‌ها و مراکز، نظرسنجی خواهد شد و افراد می‌توانند بر اساس نظرات همکاران خود، انتخاب بهتری برای استفاده از خدمات مراکز درمانی داشته‌باشند. 
وی افزود: از مزایای دیگر این اپلیکیشن این است که هر فرد با ارسال تصویر مدارک پزشکی خود و ثبت و ذخیره در اپلیکیشن، همواره و در همه جا می‌تواند به مدارک پزشکی خود دسترسی داشته‌باشد و مانند بانک سیار اطلاعات بیمار، تلقی می‌شود.
معاون درمان صندوق اضافه کرد: اطلاعات پزشکی ما برای هر بازنشسته، اکنون اندک است  اما امیدواریم تا دو سال آینده، با بهره مندی از اپلیکیشن، بانک سیاری از اطلاعات آنان در دسترس قرار گیرد و دیگر نیازی به حمل مدارک برای مراجعه به پزشک نباشد. این اپلیکیشن، مقدمه پرونده الکترونیک بازنشستگان صنعت نفت است زیرا ثبت سوابق بیماری یک فرد به تشخیص و درمان بیماری کمک می کند. 
وی افزود: در صورت تمایل افراد در این اپلیکیشن، امکان بارگذاری اسناد وجود دارد و لزومی ندارد افراد  به  نمایندگی مراجعه کنند و هزینه‌های پزشکی بیمار پس از بارگذاری اسناد پرداخت می‌شود. 
وی افزود: تمام این امکانات، در صورتی قابلیت اجرایی دارد که اپلیکیشن آسان مورد رضایت بازنشستگان ارجمند قرار گیرد و آنها بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. البته به جز خدمات غیرحضوری اپلیکیشن آسان، هم اکنون خدمات نمایندگی حضوری هم ارائه می شود.  
برای بهره وری بیشتر
اسامه آیت اللهی، معاون برنامه ریزی، نظارت و مطالعات استراتژیک صندوق بازنشستگی صنعت نفت نیز در این مراسم گفت: از زمانی که این مسئولیت در اواخر شهریور و اوایل مهر سال ۹۹ بر عهده کمیته سلامت صندوق سپرده شد سعی کردیم در کوتاه‌ترین مدت، این سامانه را در صندوق‌ها مستقر کنیم. سیستم‌های اداری و اتوماسیون پیشرفته، همواره در صنعت نفت پیشرو بوده‌است و این سامانه تاثیر زیادی بر روی بهره‌وری پرسنل صندوق دارد زیرا مدت زمانی که آنها صرف پاسخگویی می‌کنند صرف ارائه خدمات بهتر از نظر کمی و کیفی و توسعه خدمات به بازنشستگان خواهد شد. 
وی افزود: ظرف چند ماه اخیر نزدیک به ۶۰ جلسه برای سرانجام رساندن این کار برگزار کرده‌ایم که ۳۵ جلسه در کمیته سلامت الکترونیک و ۲۵ جلسه کمیته فنی بوده و ۱۶۰ ساعت صرف برگزاری جلسه های کارشناسی شده‌است تا همه ارکان صندوق و کارشناسان ذیربط در مورد اجرای کار قانع شوند و کار را از خودشان بدانند.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه، آغاز راه برای ارائه خدمات به بازنشستگان ارجمند با تکیه بر اپلیکیشن های تلفن همراه است .

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =