کد خبر: 6897
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
ساختمان

خلاصه و رئوس گزارش عملکرد صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در سال ۹۹ در فهرست اخبار پربازدید چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

منابع و سرمایه گذاری

ارزش دارایی‌های صندوق‌ در اردیبهشت ماه سال ۹۹ نسبت به زمان مشابه سال گذشته در بازار سرمایه، ۲ برابر شده است. دو طرح بزرگ و ملی صندوق در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری (با سرمایه‌ی ۲.۵ میلیارد دلاری)، افتتاح شد. صورت‌های مالی گروه صندوق در سال مالی منتهی به اردیبهشت ۹۹، تصویب شد و همچون سال قبل، صورت‌های مالی تلفیقیِ تصویب‌شده، از طریق سامانه‌ی «کدال»، برای اطلاع عموم، منتشر می‌شود. 

مستمری و مقرری

دوازده پرداخت مستمری و مقرری سال ۹۹، در زمان مقرر ماهانه، انجام شد. مبالغ معیشت و سرانه‌های ورزش و گردشگری نیز همراه با مستمری و مقرری، به صورت ماهانه واریز شد. هدیه‌ی روز گرامیداشت زن، هدیه‌ی روز تولد، کمک‌هزینه‌ی خرید لباس ورزشی، مبالغ باقیمانده‌ی کارت ورزش، هدیه‌ی روز خانواده و تکریم بازنشستگان نیز پرداخت شد؛ پرداخت برای چهار مورد آخر، برای نخستین مرتبه انجام گرفت. میانگین و حداقل مستمری‌ها نیز بهبود یافت.

بهداشت و درمان

تعداد کل مراکز درمانی طرف قراداد با صندوق‌ها، از ۹۰۰ مرکز به ۱۰۵۰ مرکز، افزایش یافت. امسال برای حدود یک میلیون و پانصد نسخه‌ی پزشکی در پیشخوان‌های خدماتی صندوق، پذیریش، سندرسی و بازپرداخت هزینه، صورت گرفت. سرانه‌ی درمان بازنشستگان نیز افزایش یافت.

تسهیلات مالی رفاهی

وام‌های پرداختی صندوق‌ها، با افزایش ۲۰ تا ۱۵۰ درصدی و نیز کاهش یک درصدی سود، همراه بود. پرداخت وام‌های ازدواج فرزندان، جامع، ایثارگری، ودیعه‌ی مسکن، مصوبه و جامع از تعداد ۲۴.۰۰۰ فقره در سال ۹۹، عبور کرد و بیش از ۱۸۰۰۰، وجوه علی‌الحساب مستمری نیز به متقاضیان به طورکامل پرداخت شد. کمک‌های مربوط به تأمین منابع برای صندوق قرض‌الحسنه‌ی «شهید تندگویان»، انجام شد تا صف انتظار این وام برای بازنشستگان عضو صندوق قرض‌الحسنه، به کمترین زمان ممکن، کاهش یابد.

بازنشستگان و بازماندگان جدید

محاسبات مستمری ۲۵۰۰ بازنشسته‌ی جدید صنعت نفت، انجام شد و مستمری آنها برقرار گردید. مقرری همین تعداد از بازماندگان جدید نیز برقرار شد.

اجتماعی و رفاهی

تعداد ۱۱۰۰ خانواده‌ی بازنشستگان صنعت نفت، از مبالغ حمایتی «طرح تأمین آتیه» بهره‌مند شدند. همچنین تعداد ۱۴۰۰ کمک‌هزینه‌ی برگزاری مراسم یادبود مربوط به بازنشسته یا افراد تحت تکفل بازنشسته، به متقاضیان پرداخت گردید. بیش از ۲۰۰۰ کمک بلاعوض مددکاری نیز جداگانه از مبالغ دیگر به افراد دارای محدودیت اعطا شد.

فناوری و رفاهی

امسال در رویکردی تازه، سامانه‌ای الکترونیکی راه‌اندازی شد، تا به تدریج، خدماتی را که ارائه‌ی آنها از راه دور امکان‌پذیر است، پوشش دهد. از این رو، شکل‌گیری و ورود «سامانه‌ی سما» به عرصه‌ی خدمات صندوق را شاهد بودیم. صدور گواهی کسر از حقوق، کد مددکاری و ثبت وام‌ها و درخواست‌های علی‌الحساب، بخشی از خدمات الکترونیکی سما هستند. در پایان سال ۹۹، جمعاً ارائه‌ی هشت خدمت از راه دور امکان‌پذیر شد که پیش از این، ثبت و ارائه‌ی همگی آنها به شکل حضوری انجام می‌گرفت. یک طرح خدمات الکترونیکی از راه دور نیز آماده افتتاح شده است.

فرهنگی ورزشی

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی عزیزان بازنشستگان و خانواده ارجمند آنان، برنامه های گردشگری و ورزشی برگزار نشد اما بدل به سرانه نقدی ورزش و گردشگری گردید و ماهانه مبالغ آن به عنوان سرانه ورزش و گردشگری تقدیم شد.

از همراهی شما سپاسگزاریم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • علی شیبانی IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    بسیارعالی قدردان زحماتتون هستیم وازدرگاه باریتعالا برایتان سلامتی وموفقیت روزافزون ارزومندیم سال نو برهمه مبارک باشه انشأالله
  • رضازی سیدعلیرضا IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    سلام ممنون اززجمات شما فقط الحمداله
  • کورش سنایی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    0 0
    بسیارعالی خدا قوت به مدیران ودست اندرکاران صندوقها باتشکر
  • علی شهابی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    اززحمات همه مسئولین دلسوز و زحمتکش صندوقها قدردانی مینمایم. امیدوارم منتقدین چشمهای خودرا بازنموده،مروت و خوش انصافی به خرج داده ببینند و ازبهانه جویی و عوامفریبی دست بردارند

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =