کد خبر: 9602
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
طالبی

نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان یادواره شهدای مدافع امنیت روز شنبه (۱۹ اسفندماه) با حضور بیش از ۱۳۰۰ تن بازنشستگان در سراسر کشور به میزبانی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برگزار شد.

حجت اله طالبی مسئول دارالقرآن الکریم صندوق‌ها گفت: مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان "یادواره شهدای مدافع امنیت صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت" با هدف گسترش فرهنگ قرآنی به صورت سراسری در هشت منطقه و نمایندگی‌های صندوق‌ها در مدت ۲ روز و در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شد که از نظر کمی و کیفی در سطح رضایت بخش و مطلوبی بود.

او با اشاره به اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان چندین سال است در سطح وزارت نفت و چهار شرکت اصلی برای شاغلان، خانواده‌ها و فرزندان آنها در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد؛ امسال طبق آئین نامه تدوین شده از سوی دارالقرآن وزارت نفت، صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به عنوان ششمین عضو صنعت نفت اقدام به برگزاری این دوره از مسابقات کرده است.

طالبی، محورهای نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان صندوق ها را مشتمل بر رشته‌های صحیح خوانی، قرائت تقلیدی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ تخصصی، حفظ عمومی، حفظ موضوعی، مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه، قصه گویی قران کریم و اذان ذکر کرد که شرکت کنندگان در ۷ گروه زیر به رقابت با یکدیگر پرداختند.

۱- (دانش آموزان مقطع ابتدایی دوره اول پایه های اول، دوم و سوم) ۲- (دانش آموزان مقطع ابتدایی دوره دوم پایه های چهارم، پنجم و ششم) ۳- (دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول پایه های هفتم، هشتم و نهم) ۴- (دانش مقطع متوسطه دوره دوم پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم و پیش دانشگاهی) ۵- (فرزندان دانشجو، فارغ التحصیل و طلاب حوزه های علمیه) ۶- (کارکنان خواهران و برادران و همکاران بازنشسته) ۷- (همسران کارکنان و همسران همکاران بازنشسته خواهران و برادران)

 همچنین قضاوت این دوره از مسابقات با حضور ۶۵ نفر(۳۲ نفر آقا و ۳۳ نفر خانم) از داوران ملی و بین المللی قرآن کریم صورت گرفت.

مسئول دارالقرآن الکریم صندوق‌ها درباره فرآیند شرکت در این دوره از مسابقات توضیح داد که ثبت نام مسابقات از ۱۶ الی ۳۰ دی‌ماه از طریق سامانه "سما" انجام شد که با استقبال بیش از ۱۳۰۰ نفر (منطقه یک ۲۸۱ نفر، منطقه دو ۱۷۵ نفر، منطقه سه ۱۸۳ نفر، منطقه چهار ۱۳۹ نفر، منطقه پنج ۱۴۶ نفر، منطقه شش ۲۳۱ نفر، منطقه هفت ۸۸ نفر، منطقه هشت ۵۷ نفر) از مشتاقان به مسابقات قرآنی همراه بود، که پس از بررسی کارشناسان و گروه بندی متسابقین بر اساس رشته و شرایط مذکور، شرکت کنندگان از طریق پیامک و کانال اطلاع رسانی مسابقات در بستر پیام‌رسان "ایتا" به نشانی (eitaa.com/OIPFQuran) از زمان، مکان و شرایط و ضوابط برگزاری مسابقات مطلع شدند.

استانهای میزبان محفل قرآنی

به گفته وی، این مسابقات به طور همزمان در شهرهای تهران، اهواز، اصفهان، شیراز، همدان، مشهد، تبریز، ساری، اراک، شاهرود و یزد(بصورت برخط) و کرمان(بصورت برخط)، مطابق زمانبندی مشخص در رشته های مختلف برگزار شد.

استقبال بی نظیر

به گفته مسئول دارالقرآن الکریم صندوق ها علی رغم فرصت کم به منظور اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای این دوره از مسابقات، یکی از بی نظیرترین استقبال‌ها در صندوق‌های بازنشستگان کارکنان صنعت نفت اتفاق افتاد. او پیش بینی کرد در سال‌های آینده با انجام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتر، استقبال بیش از پیش باشد.

طالبی با اشاره به اینکه این مرحله در حال شناسایی نفرات و قابلیت‌های موجود در این محفل نورانی بودیم که طی آن به برگزیدگان مبالغ نقدی اهدا خواهد شد، وی خبر داد که نفرات برتر دوره مقدماتی رشته‌های مختلف در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در زائر سرای مشهد مقدس در مرحله نهایی مسابقات حضور خواهند یافت و نفرات اول در هر رشته و گروه به مسابقات سراسری وزارت نفت معرفی خواهند شد.

 مسئول دارالقرآن الکریم صندوق‌ها از حضور داوطلبانه و تلاش عوامل مختلف در طول برگزاری مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان صندوق‌ها به ویژه رئیس هیئت‌رئیسه و رئیس صندوق، معاونت منابع انسانی و پشتیانی، معاونت امور مالی و روسای مناطق هشتگانه و رابطین قرآنی در مناطق و نمایندگی‌ها، تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است نفرات برتر این مرحله از طریق همین سایت معرفی خواهند شد.

مشاهده تصاویر

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =