حاجی صادق

رکن همه برنامه‌ها در طول فعالیت صندوق بازنشستگی صنعت نفت، توجه خاص و اولویت‌دار به «محاسبات فنی (بیمه‌ای)» بوده است؛ بنابراین، در کنار مبانی حقوقی مناسب، توجه به اصول بیمه‌ای از دلایل پایداری صندوق است.

عباس حاجی‌صادق، رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز چهارشنبه (۱۷ آبان‌ماه) در دیدار با جمعی از بازنشستگان گفت: یکی از رویکردهای مجموعۀ صندوق‌ها در دو سال گذشته، اتخاذ راهبرد «سیمای بازنشستگان و شاغلان» بوده است و این موضوع در تصمیم‌ها و گفتگوهای درون‌سازمانی و بین دستگاهی تشریح و تأکید شده است.

رئیس صندوق‌ها ادامه داد: معتقد هستیم توانمندسازی، توسعه و رشد انواع خدمات برای بازنشستگان ارجمند، انگیزه‌بخشی به شاغلان محترم صنعت نفت است. ازاین‌رو شاغلان باید سیمای آینده خود را در چهره کنونی بازنشستگان ببینند.

وی افزود: در مرحله نخست آنچه برای خدمات‌رسانی به بازنشستگان و به دنبال آن، برای شاغلان مهم است تقویت و توسعه پایداری صندوق بازنشستگی نفت است. ازاین‌رو در دو سال گذشته مقوله «پایداری صندوق‌ها» از منظر تناسب بخشی به منابع ورودی و خروجی در دستور کار قرار گرفت؛ و به لطف خداوند دستاوردهای بسیار چشمگیری هم داشته است؛ در سال آینده شاهد بخشی از طرح‌های «خلق منابع پایدار» خواهیم بود.

رئیس صندوق‌ها با اشاره به برخی مبانی ذاتی پایداری در صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: صندوق نفت از منظر ماهیت کسور پردازان، دارای ویژگی‌های خاص و مهمی است. ازجمله اینکه بسیاری از کسور پردازان، سال‌های طولانی بعضاً دوره‌های بیش از ۴۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و میزان پرداخت آن‌ها نیز بیشتر از نمونه‌های مشابه بوده است.

اجرای مبانی حقوقی و بیمه‌ای دلیل پایداری صندوق بازنشستگی نفت است

حاجی صادق افزود: توجه خاص و اولویت‌دار به «محاسبات فنی (بیمه‌ای)» در همه‌سال‌های فعالیت صندوق نفت رکن همه برنامه‌ریزی‌ها بوده است؛ بنابراین، در کنار مبانی حقوقی مناسب توجه به اصول بیمه‌ای از دلایل پایداری صندوق است. ازاین‌رو هیچ‌گاه صندوق نفت از منابع دولتی، بودجه و سایر موارد مشابه استفاده نکرده است؛ بنابراین ۷۶ سال است صندوق نفت از محل منابع داخلی خود تعهداتش را انجام داده است.

وی گفت: پایداری کنونی صندوق نفت که گذشتگان نیز در آن سهیم هستند محصول تصمیم‌گیری ارکان تخصصی آن است. امیدواریم روند پایداری صندوق‌ها در شأن صنعت پیشران نفت، رشد و توسعه یابد.

 رئیس صندوق‌ها در پایان از طی فرایند مصوبۀ پرداخت مبلغ عیدانه نیز خبر داد و گفت: به مناسب میلاد باسعادت امام حسن عسگری علیه‌السلام (۲ آبان‌ماه) هیئت‌رئیسه صندوق‌ها پیشنهادی را به‌منظور پرداخت عیدانه به بازنشستگان و بازماندگان محترم صندوق‌ها تصویب کرد که این هفته مراحل تصویب نهایی آن تمام شد. ازاین‌رو، هم‌زمان با پرداخت مستمری و مقرری آبان‌ماه، مبلغ چهار میلیون تومان عیدانه مناسبتی تقدیم کارکنان بازنشسته خواهد شد. خانواده محترم بازماندگان نیز مانند سایر پرداختی‌ها به‌تناسب سهم، این مبلغ را همراه با مقرری ماه آبان دریافت خواهند.
 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =