کد خبر: 9339
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
نشست هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با حضور بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور گفت: اولویت نخست کشور مسائل اقتصادی و شتاب بخشی به طرح‌های توسعه‌ای و تولیدی است؛ ازاین‌رو ابزارهای سازمان بازرسی برای گره‌گشایی به‌خصوص در بخش اقتصادی است.

موسی مویدی، بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور، روز یکشنبه (۲۲ مردادماه) پس از ارائه گزارش مدیران عامل پروژه‌های شرکت پتروپالایش کنگان، پتروشیمی دهلران و شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران در پانصد و چهل و سومین نشست هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با قدردانی از خدمات انجام‌شده، گفت: یکی از الزامات توسعه کشور، جهاد اقتصادی است و به‌طور طبیعی این مسیر اقتضائات خودش را دارد.

وی در ادامه گفت: امیدآفرینی در سطح جامعه با تکیه بر فعالیت‌های انجام‌شده یکی از موارد با اهمیت جهاد تبیین که موکداً توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی مطالبه شده، می باشد؛ ازاین‌رو ضروری است با روش‌های خلاقانه و از طریق انواع رسانه‌های محلی و ملی در قالب خبر، گزارش، مصاحبه و سایر روش‌ها، اقدامات توسعه‌ای و مولدسازی شکل‌گرفته در پتروشیمی دهلران، پتروپالایش کنگان، ایران ال‌ان‌جی و دیگر بخش‌ها را برای مردم بازگو کرد و با هدف امیدآفرینی، با ترسیم چشم‌انداز روشن کشور، واقعیت‌ها را به عموم مردم منعکس کرد.

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهاد می‌شود از ظرفیت‌های سازمان بازرسی به‌خصوص در بخش نفت و انرژی، برای انتقال مشکلات و عدم هماهنگی‌های میان دستگاهی استفاده کرد. چون این سازمان در جایگاه حاکمیتی و نظارتی و مطالبه‌گری، علت‌ها و ترک فعل‌ها را مطالبه می‌کند؛ ازاین‌رو رویکرد، شتاب بخشی به تصمیم‌های مدیریتی برای حرکت در مسیر جهاد اقتصادی است و ابزارهای سازمان بازرسی برای گره‌گشایی به‌خصوص در بخش توسعه اقتصادی است.

مویدی با برشمردن برخی طرح‌های در دست اجرای کشور گفت: یکی از مباحث راهبردی که در کشور مطرح است ناترازی انرژی ازجمله گاز است؛ بنابراین موضوع ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری و تولید و  اصلاح الگوی مصرف، موضوعی مهم و ضروری برای کشور است. چون در آینده‌ای نه‌چندان دور طرح‌های در دست اجرا نیازمند تأمین خوراک پایدار هستند و از هم‌اکنون باید مطالعات و اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: در حوزه بالادستی ضرورت برداشت از میدان‌های مشترک، دغدغه دست‌اندرکاران است و ضرورت دارد ظرفیت‌های کشور برای این منظور به کار گرفته شود.

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: رویکرد این سازمان و هیئت‌های مستقر در سازمان‌های حوزه نفت و انرژی، پیشگیرانه و هشداردهنده و صیانتی برای بهبود محیط اقتصادی و شتاب بخشی به طرح‌های اقتصادی است و در کنار مدیران پرتلاش و قانون‌مدار این حوزه خواهیم بود و از آنان حمایت قانونی خواهیم کرد. 

تصاویر نشست را اینجا مشاهده کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =