بازنشستگان/سایت

اخبار انواع پرداختی‌های مربوط به صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از طریق تارنمای (سایت) رسمی صندوق‌ها منتشر می‌شود.

رشد شبکه‌های اجتماعی و در دسترس بودن گوشی‌های هوشمند، امکان تولید محتوا را برای همه فراهم کرده است. همین موضوع تشخیص اخبار و مطالب درست از نادرست را دشوار کرده است. به‌طور طبیعی همه کاربران اینترنت بارها با این چالش مواجه شده‌اند. حتی ممکن است به صورت ناخواسته از محتوای ناقص یا غیرواقعی (فیک) اثر پذیرند یا برنامه‌های زندگی خویش را بر مبنای اخبار نادرست تنظیم کنند. به اعتقاد کارشناسان،  برای گرفتار نشدن در چنین چالش‌هایی، پیشنهاد به دست آوردن اخبار از رسانه‌های معتبر یا رسمی است.

برخی از این چالش‌ها از ساختاری شبیه به زیر استفاده می‌کنند.

گزاره و پدیده‌های گذشته؛ یکی از چالش‌های شبکه‌های مجازی غیررسمی، مطرح کردن موضوعاتی است که بعضاً پاسخ آن‌ها داده شده است یا گذر زمان عدم درستی آن را ثابت کرده است؛ اما برخی از کاربران خواسته یا ناخواسته دوباره آن را بازنشر می‌کنند؛ مراجعه به منابع رسمی و موثق راه عبور از چالش فضای مجازی در این زمینه است.

پرورش دادن برخی از گمانه‌های غیررسمی و ایجاد نگرانی؛ برخی از کاربران با مستند قرار دادن مطلبی غیررسمی، انتظاری را ایجاد می‌کند؛ به‌طور مثال اعلام می‌کنند پرداخت مناسبتی خاصی همراه با مستمری انجام می‌شود؛ اما این اتفاق چون در اساس در فهرست تقویم سال مالی نبوده است روی نمی‌دهد؛ کاربر دیگری اعلام می‌کند سازمان این پرداخت مدنظر را انجام نداد! و درنهایت کاربر دیگری با شنیدن مطلب دوم، آن را به حساب لغو موضوع از سوی سازمان می‌گذارد؛ درحالی‌که در اساس اجرای چنین موضوعی ٔدر برنامه نبوده است.

اما راه پیشنهادی برای تمیز دادن خبر واقعی از مطالب نامعتبر چیست؟ هر سازمان یا ارگانی، دارای سایت رسمی برای اطلاع رسانی است و اخبار مهم و غیرمهم مربوط به سازمان را از طریق همان منبع معتبر اطلاع رسانی می‌کند. برای نمونه، خبرهای مربوط به پرداختی و انواع آن در صندوق‌ها پس از نهایی شدن برنامه و طی مراحل و فرایند آن و تکمیل و قطعی شدن، از طریق تارنمای رسمی (سایت) اطلاع‌رسانی می‌شود؛ برای نمونه یک موضوع را مرور می‌کنیم، مستمری و مقرری در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ هر ماه واریز می‌شود.  به‌طور معمول انجام هر فرایند بانکی نیازمند صرف زمان معینی است. واریز مستمری بازنشستگان ارجمند صنعت نفت به‌طور تقریبی به یک روز کاری، زمان نیاز دارد؛ به‌طور مثال مستمری و مقرری صد هزار نفر در ۸ ساعت، به‌تناوب سازوکار شبکه بانکی واریز می‌شود. افرادی در ساعت‌های اولیه مبالغ را دریافت می‌کنند و افرادی دیگر در ساعت‌های پایانی فرایند، مستمری به حسابشان واریز می‌شود؛ بنابراین اطلاع‌رسانی درباره «واریز مستمری» پس از انجام کل فرایند انجام می‌شود؛ زیرا اگر این فرایند هنوز تمام نشده باشد و اطلاع‌رسانی شکل بگیرد ابهام و سؤال و نگرانی برای فرد یا افرادی که در ساعت‌های پایانی فرایند مبالغ را دریافت می‌کنند ایجاد می‌کند. سایر موارد نیز تقریباً فرایندی مشابه دارند.

در سازمان‌های خدماتی مانند صندوق نفت به‌طور معمول پیشنهادهای زیادی در ارکان آن بررسی می‌شود و پس از کارشناسی، مطابقت با قوانین، مدنظر قرار دادن محاسبات بیمه‌ای، پیشنهادی اجرایی خواهد شد. لذا پیشنهادها و برنامه‌های که از عنصر «قطعیت» برخوردار نیستند به‌طور طبیعی ویژگی‌های اطلاع‌رسانی را کسب نمی‌کنند؛ بنابراین منطقی است که آنچه قطعیت و جامعیت یابد به‌طور حتم به شکل رسمی منتشر خواهد شد.

 در این چارچوب، مجدداً یادآوری می‌شود: پنجره و درگاه معتبر و رسمی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برای ارائه خبر تارنما (سایت) رسمی به نشانی www.oipf.ir است.

  

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • عبدالرضا مظفری وانانی 615127 آبادان IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام علیکم الحمدلله تعالی
  • علی اصغر دارابی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    بهترین راه در زمان کنونی برای هر کاری باید به سایت و مرجه رسمی همان سازمان مراجعه کرد. درود
  • رحمت الله صوفی پور RU ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام ۰ کاملا منطقی است که باید اخبار هر سازمانی را از منابع معتبر همان سازمان بدست آورد ۰ برای برنامه ریزی شخصی در این دوران سخت اقتصادی ، لطفا هدایا و کمک معیشت هایی که در طول سال میتوانید پرداخت نماییدرا زودتر اعلام بفرمایید تا برنامه ریزی مطمئن تر انجام بشود ۰ با تشکر ۰ موفق باشید ۰
  • فاضل سعیدی US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    بازنشستگان منتظر خبرهای خوبی از صندوق هستند خداقوت مسؤلین زحمتکش

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =