بیات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در هجدهمین اجلاس سراسری مدیران بخش خدمات‌رسانی گفت: کیفیت‌بخشی به خدمات و اصلاح فرایندها و به‌روزرسانی شکل و نوع خدمات، برای مجموعه صندوق‌ها اهمیت فراوانی دارد.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در هجدهمین نشست سراسری مدیران صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی اولویت صندوق نفت در بخش خدمات است.

وی با بیان این‌که سیاست‌های صندوق‌ها در دو بخش خدمات‌رسانی و سرمایه‌گذاری مشخص است، افزود: مدیریت هوشمند و آگاهانه به همراه راهبردهای متمرکز، سبب انضباط مالی خواهد شد.

وی تصریح کرد: انضباط مالی و کاهش هزینه‌ها در کنار اولویت‌های مهمی همچون کیفیت‌بخشی به خدمات و اصلاح فرایندها و به‌روزرسانی شکل و نوع خدمات، برای مجموعه صندوق‌ها اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا صندوق نفت منابع دیگری به‌جز عواید سرمایه‌گذاری و ورودی‌های حق بیمه شاغلان ندارد.

بیات با اشاره به شتاب بخشی در سرمایه‌گذاری‌ها در یک سال گذشته گفت: به لطف خداوند، وضعیت صندوق‌های نفت به نسبت گذشته با تکیه بر سرمایه‌های خود و برنامه‌های خلق منابع پایدار مانند خرید سهم ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس، بهبود یافته است و افق پیش روی این بنگاه اقتصادی روشن است.

وی با اشاره به آمار و ارقام حوزه شاغلان و بازنشستگان ورودی و خروجی صندوق‌ها تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها مؤید افزایش تعهدات پیش روی صندوق‌هاست؛ بنابراین از هم‌اکنون باید انضباط مالی تقویت و منابع لازم پیش‌بینی شود. ازاین‌رو نقش حوزه‌های مختلف صندوق‌ها ازجمله پیشخوان‌های خدماتی در انضباط مالی و مواظبت از کیفیت خدمات و به‌روزرسانی آن‌ها بااهمیت است.

بیات افزود: جایگاه صندوق‌ها با قرار داشتن در فضای کسب‌وکار مرتبط با حوزه مأموریتش، به وسیلۀ طرح‌های نوآورانه در بخش خدمات و سرمایه‌گذاری و رویکردهایی همچون انضباط مالی حفظ خواهد شد.

وی گفت: خدمات‌رسانی در پیشخوان‌های صندوق‌ها باید با حفظ شأن همکاران پیشکسوت، همراه با گشاده‌رویی، تکریم و درست انجام پذیرید؛ زیرا مراجعه‌کنندگان به این حوزه پیشکسوتانی هستند که به‌طور عمده در سن بالایی قرار دارند؛ بنابراین باید ویژگی‌های این قشر عزیز و محترم مدنظر ما در همه بخش‌ها باشد.

بیات با اشاره به گزارش یکی از مدیران دربارۀ نوعی از خدمات، ادامه داد: در دو سال گذشته، یکی از اولویت‌های حوزه سرمایه‌گذاری‌ها، پیش‌بینی منابع برای افزایش خدمات‌رسانی‌ها بود؛ بنابراین پس از افتتاح طرح‌های توسعه‌ای، پروژه‌های صندوق‌ها که هم‌اکنون تأمین‌کننده حدود دوسوم منابع برای پرداخت مستمری هستند منابع جدیدی برای پوشش افزایش تعهدات و افزایش خدمات مالی و رفاهی ازجمله افزایش سقف وام‌ها خواهند بود.

وی به موضوع بهبود خدمات درمانی نیز اشاره کرد و افزود: با بهبود برنامه‌های جاری در حوزه درمان و کاهش میانگین بازپرداخت هزینه‌ها، مراکز طرف قرارداد نیز افزایش چشمگیری یافته است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با قدردانی از تلاش و کوشش کارکنان نمایندگی‌ها و مناطق تأکید کرد: در کنار جهاد خدمت، اصل مهم مبارزه با فساد یکی از نکات اساسی برای مدیریت امور و شفاف‌سازی است.

در این نشست، رؤسا و مدیران صندوق‌ها در بخش مناطق و نمایندگی‌ها، مسائل و گزارش‌های مختلف حوزه اداری را مطرح کردند و آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تصاویر مرتبط

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =