کد خبر: 9095
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
بازدید از ایران ال ان جی

رئیس هیئت‌مدیره شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران گفت: بازدید رئیس‌جمهوری و تمهیدات تازه سبب شتاب‌بخشی به تکمیل طرح «ایران ال‌ان‌جی» خواهد شد.

بر این اساس، دین‌محمد ایمانی، با اشاره به بازدید روز پنجشنبه، رئیس‌جمهوری از پروژه «ایران ال‌ان‌جی» در پارس جنوبی گفت: بازدید ریاست محترم جمهوری، وزیر محترم نفت و هیئت همراه و صدور دستورات لازم دربارۀ تأمین خوراک از فازهای پارس جنوبی و تسهیل تامین منابع، سبب اطمینان‌بخشی و شتاب‌بخشی به روند ساخت و تکمیل پروژه ایران ال ان جی خواهد شد.

 وی تصریح کرد: تأمین خوراک از پارس جنوبی به دلیل طراحی واحدهای شیرین‌سازی و مایع‌سازی بر اساس مشخصات فنی گاز پارس جنوبی که در بازدید تصریح شد، یکی از عوامل قوام پروژه و به بهره‌برداری رساندن آن در زمان پیش‌بینی شده در برنامه است.

ایمانی افزود: با راه‌اندازی این طرح، سالانه حدود ۴ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور محقق خواهد شد که سبب تقویت توان اقتصادی کشور، تامین منافع سهامداران و ارزآوری خواهد شد.

گفتنی است، رئیس جمهوری که روز (پنجشنبه، ۱۱ اسفندماه) در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرد در برنامه‌های نخستین روز سفر، از فرآیند تکمیل پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی ایران (ایران ال‌ان‌جی) نیز بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه در جریان وضع اجرای این طرح قرار گرفت.

این پروژه در ۲۰۰ هکتار مساحت با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، شامل دو ردیف عملیاتی تولید ال‌ان‌جی و به ظرفیت کل سالانه ۱۰,۸ میلیون تن است که افزون بر گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) محصولات دیگری از قبیل ال‌پی‌جی، میعانات گازی و سولفور نیز تولید می‌کند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =