بیات

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در پیامی به مناسب روز صنعت پتروشیمی نوشت: رهیافت گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در بخش صنعت پتروشیمی «خلق منابع پایدار» برای تأمین منابع صندوق‌هاست.

بر این اساس، دکتر بیات در این پیام آورده است: 

«تشریح پیامدهای مطلوب اقتصادی و اجتماعی توسعه صنعت پتروشیمی در ادوار صورت‌گرفته و حقیقتی اجتناب‌ناپذیر است. مهم‌ترین مزیت این صنعت برای گروه اقتصادی صندوق‌ها، «خلق منابع پایدار» باهدف به‌دست‌آوردن توان مالی بیشتر به‌منظور استمرار و گسترش خدمات‌رسانی است؛ بنابراین، رهیافت گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در بخش صنعت پتروشیمی «خلق منابع پایدار» برای تقویت توان صندوق‌هاست.

تکمیل زنجیره ارزش، بهبود بهره‌وری، افزایش صادرات، تحقق تولید در سقف ظرفیت اسمی، شتاب‌بخشی به پروژه‌های در دست اجرا، مهم‌ترین ارزش‌ها و راهبردهای گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در حوزه صنعت پتروشیمی است. در همین چارچوب، در حدود یک سال گذشته، واحد الفین پتروشیمی کنگان از ۵۸  به ۸۴ درصد، واحد HDPE پتروشیمی سروش مهستان از ۱۸ به ۵۶ درصد، واحد SWING HDPE/LLDPE پتروشیمی نگین مهستان از ۱۳ به ۵۲ درصد، واحد الفین پتروشیمی دهلران نیز از ۱۲ به ۳۷ درصد و پتروشیمی نخل آسماری از ۴۶ درصد به ۷۶ درصد از پیشرفت در ساخت برخوردار شده است. همچنین در این مدت کار اجرای واحد PDH/PP پتروشیمی آلای مهستان آغاز و از ۲۱ درصد پیشرفت برخوردار و  ۳ واحد تکمیلی نیز برای این پتروشیمی تعریف شده است. 

گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت باتوجه ‌به تخصص و دانش در حوزه نفت و انرژی، در بخش صنعت پتروشیمی کشور گام‌های ارزشمندی برداشته است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی، ملی و منطقه‌ای به سمت سرمایه‌گذاری پایدار و سودآور حرکت کند؛ بنابراین باتوجه‌به توانمندی‌هایی که برشمرده شد، یکی از ارکان درآمدی صندوق‌ها، صنعت پتروشیمی است. ازاین‌رو، ضمن گرامیداشت این روز به همه علاقه‌مندان به توسعه صنعت پتروشیمی و به خصوص به همکاران خود در مجتمع‌های پتروشیمی در سراسر کشور متعلق به گروه صندوق‌ها، تبریک و خداقوت عرض می‌کنم؛ موفق، پیروز و پایدار باشید.»

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =