کد خبر: 8660
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
پیام

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در پیامی به مناسب روز خبرنگار نوشت: خبرنگار و خبرنگاری، حرفه‌ای جریان‌ساز، آینده‌ساز و تحرک آفرین است.

در پیام عبدالحسین بیات به مناسبت روز خبرنگار ۱۷ مرداد آمده است:

« ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا یسْطُرُونَ ...
سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد.

خبررسانی و پوشش رویدادها و رخدادها برای توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ضروری است در این مسیر خبرنگاران با آگاهی بخشی مسئولانه و نقادی علمی ایفای نقش می‌کنند.

حرفۀ خبرنگاری از پرتنش‌ترین و سخت‌ترین فعالیت‌های حرفه‌ای است، به‌محض وقوع بحران از هر نوعی، رسانه‌ها و خبرنگارها هستند که به‌عنوان اولین گروه در صحنه حاضر می‌شوند و افکار عمومی را در جریان امر قرار می‌دهند یا با آگاهی‌بخشی مسئولانه، مانع از وقوع بحران می‌شوند. بنابراین، خبرنگاری حرفه‌ای جریان‌ساز، آینده‌ساز و تحرک‌آفرین است و به میزانی که اقدام و آگاهی‌بخشی خبرنگار، مسئولانه باشد و در راستای صلح، رشد و توسعه جامعه، آثار اقدام او جریان‌ساز می‌شود.

ارزش فعالیت خبرنگاری برای جامعه، بیشتر از یک حرفه است. در ارزش‌گذاری اهمیت کار خبرنگاری، روز شهادت شهید والامقام، صارمی، در ۱۷ مرداد، روز خبرنگار نامیده شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام شهید صارمی در ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه‌السلام، علو درجات آن شهید را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم و به مناسب روز خبرنگار به همه عزیزان صدیق و کوشا در این مسیر سخت و ارزشمند خداقوت عرض می‌کنم.» 

برچسب‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =