کد خبر: 8648
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
نشست کارگروه

دومین نشست کارگروه بررسی و پیگیری درخواست‌های پانزده‌گانه کانون‌های بازنشستگی با محوریت مسائل بهداشت و درمان برگزار شد. به گفته مسئولان بهداشت و درمان حاضر در نشست، این سازمان برای بازنشستگان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل خواهد داد.

بر این اساس، دومین نشست کارگروه بررسی و پیگیری درخواست‌های پانزده‌گانه هیئت اجرایی کانون‌های بازنشستگان صنعت نفت، روز شنبه (۸ مردادماه) با حضور حمید حسین نژاد، مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت، محمدعلی فلاح مهرجردی، رئیس کمیته راهبری و ساماندهی نیروی انسانی سازمان بهداشت و درمان و دکتر رضایف، رئیس درمان غیرمستقیم سازمان و با حضور معاونان و رؤسای مرتبط در صندوق‌ها با محوریت مسائل بهداشت و درمان برگزار شد.  

رحمت‌اله رحیمی، نماینده هیئت معرفی‌شده از سوی دبیر کانون‌ها در این نشست، گفت: رویکرد صندوق‌ها و مسئولان منابع انسانی وزارت نفت در توجه به مسائل بازنشستگان ارزشمند و ستودنی است، در رویکرد جاری تفاوتی میان مسائل بازنشستگان و شاغلان دیده نمی‌شود؛ بنابراین برای ادامه نشست‌ها پیشنهاد می‌شود سه کارگروه تخصصی در حوزه‌های رفاه، درمان و مقررات تشکیل شود.

این پیشکسوت صنعت نفت تأکید کرد: حضور معاون وزیر نفت در نشست نخست و همچنین مشارکت مدیرکل تدوین مقررات در نشست امروز، نشان‌دهندۀ اهمیت موضوع برای صنعت نفت و صندوق‌هاست.  

همچنین دکتر رضایف رئیس درمان غیرمستقیم سازمان در این نشست، گفت: بخش زیادی از خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به بازنشستگان ارجمند صنعت نفت ارائه می‌شود. از این رو، تشکیل پرونده سلامت برای بازنشستگان صنعت نفت در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خدمات درمانی ارائه‌شده به بازنشستگان همانند خدماتی است که به شاغلان ارائه می‌شود؛ از سوی دیگر به دلیل شرایط سنی این عزیزان نیازمندی این افراد به مراقبت‌های سلامتی و درمانی بیشتر است؛ برای رشد و توسعه خدمات مشاوره‌ای، تشخیصی و درمانی این عزیزان در حال تلاش هستیم.  

رئیس درمان غیرمستقیم سازمان با بیان اینکه تعرفه با فرانشیز متفاوت است، تصریح کرد: تعرفه‌ها مصوب هیئت دولت است که به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود بنابراین خدمات گیرنده و خدمات دهنده مکلف به رعایت چارچوب مشخص شدۀ تعرفه‌ها هستند.  

محسن رامین، معاون بازنشستگی و رفاه نیز با بیان این‌که توسعه خدمات بهداشت و درمان تکلیف قانون اساسی است و همگان باید از این خدمات بهره‌مند باشند، افزود: به سهم خود به‌عنوان صندوق، این خدمات را برای جامعه ذی‌نفعان گسترش خواهیم داد؛ برای نمونه جهت رفاه بیماران نیازمند پیوند اعضا، محل اقامت موقت در تهران و شیراز فراهم خواهد شد.

اسدی آرا، نماینده دیگر معرفی‌شده از سوی دبیر کانون‌ها نیز گفت: خدمات بهداشت و درمان مانند مستمری برای بازنشستگان اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین پرداختن به مسائل این حوزه برای ارتقای سلامت و بهداشت بازنشستگان حائز اهمیت است.

وی در خلال مسائل مختلف مطرح شده در حوزه درمان، خواستار کاهش زمان نوبت‌دهی به بازنشستگان شد و گفت: به دلیل شرایط سنی و جسمی همکاران، لازم است که نوبت‌دهی غیرحضوری فعال‌تر شود و بازنشستگان در اولویت قرار گیرند.

دکتر فلاح مهرجردی در خصوص پیشنهاد این بازنشستۀ صنعت نفت، تأکید کرد: این موضوع مسئله‌ای مهم است و به‌طور حتم از سوی همکاران بدان توجه لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس کارگروه منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، افزود: میزان رضایت‌مندی در حوزه درمان با سایر حوزه‌های خدماتی متفاوت است؛ بنابراین در مقایسه‌هایی که صورت می‌گیرد می‌بایست سیستم‌های درمانگر را با یکدیگر مقایسه کرد نه مقایسه میزان رضایت سیستم درمانگری را با سازوکار خدماتی.

در این نشست، بازنشستگان حاضر، از برقراری دوباره خدمات بیمه درمانی برای فرزندان پسر بالای ۲۲ سال و همچنین کاهش مدت‌زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی و تلاش‌های سازمان بهداشت و درمان تشکر و قدردانی کردند. دومین نشست کارگروه یاد شده به منظور بررسی و ارائه راهکارهای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی به مدت ۲ساعت برگزار شد که این نشست‌ها ادامه خواهد داشت.

برای مشاهده تصاویر مرتبط اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =