کد خبر: 8641
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
باران جاده

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد، با توجه به بارندگی و سیل در برخی از استان‌های کشور مسافران قبل از سفر نسبت به امکان سفر اطمینان و تمهیدات لازم را داشته باشند.

در برخی از استان‌ها نیز احتمال وقوع سیلاب وجود دارد از جمله در شهر مشهد به همین دلیل با توجه به در پیش بودن تعطیلات و احتمال سفر مسافران به این شهرها، ستاد هماهنگی خدمات سفر که وظیفه اطلاع رسانی درباره وضعیت سفر هموطنان را نیز دارد پس از سیلاب‌های متعدد در کشور، ساعاتی پیش اعلام کرد که مسافران برای سفر به شهرهای گردشگری از شرایط سفر اطمینان حاصل کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بارندگی و سیل در برخی از استان‌های کشور و خسارات وارده به بعضی بناها و زیرساخت‌های گردشگری لازم است مسافران قبل از سفر نسبت به امکان سفر اطمینان و تمهیدات لازم را داشته باشند.

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی طی روزهای آتی نیز بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت و شدت بارش‌ها در استان‌های یزد، فارس، کرمان و نیمه شرقی تهران بیشتر خواهد بود. احتمال وقوع سیل در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان وجود دارد.

همچنین مسافرانی که قصد عزیمت به مشهد مقدس از محور شمالی را دارند ضمن کسب اطمینان از امکان تردد، از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

از طرفی وزارت میراث فرهنگی درصدد است تا پس از پایدار شدن وضعیت جوی، میزان خسارت‌هایی که به بناهای تاریخی وارد شده را نیز بررسی کند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =