دیدار اعضای جدید هیئت مدیره کانون خطوط لوله با رییس صندوق ها

رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره کانون خطوط لوله و مخابرات صنعت نفت گفت: در آینده‌ای نزدیک، با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایۀ انسانی وزارت نفت، ظرفیت‌های ورزشی برای بازنشستگان افزایش می‌یابد.

عباس حاجی‌صادق، رئیس صندوق‌های صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، امروز چهارشنبه (۱۵ تیرماه) در نشست مشترک با اعضای هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان خطوط لوله و مخابرات صنعت نفت گفت: تلاش و کوشش اعضای پیشین هیئت‌مدیرۀ کانون ارزشمند و ستودنی است. 

وی با بیان این‌که در سازمان، هیئت‌مدیره نقش هدایت و تنظیم‌گری دارد، افزود: امیدواریم اعضای جدید هیئت‌مدیره کانون خطوط لوله در دستیابی به اهداف مشخص‌شده موفق باشند؛ این اهداف به یقین مکمل اهداف صندوق‌هاست و موفقیت این عزیزان، موفقیت صندوق‌هاست.

رئیس صندوق‌ها افزود: کانون‌های فعال و مردم‌نهاد یکی از بخش‌های ارتباطی با بازنشستگان است، انتقال درست پیام و انجام کار مؤثر، مستلزم زمینه‌سازی است زیرا اگر پیش‌زمینه‌های هر اقدامی مانند ارسال پیام مهیا نباشد کار یا پیام مدنظر به نتیجه نمی‌رسد و چه بسا انجام کار بدون موقعیت‌سازی درست در حالی که اصل کار درست به نظر می‌رسد، باعث نتایج نامناسب می‌شود. 

وی ادامه داد: نگرش و تجربه‌های پیشین هر فردی، بر انتقال مفاهیم تأثیرگذار خواهد بود بنابراین باید به هنگام و در موقعیت مناسب به موضوعات پرداخته شود.

رئیس صندوق‌ها گفت: عمدۀ مسائل و چالش‌های اجتماعی در جامعه با تعامل و نشست‌های به‌موقع قابل رفع یا مدیریت هستند.

حاجی‌صادق ادامه داد: برخورد با مسائل و چالش‌هایی که در ظاهر، بزرگ به نظر می‌رسند نیازمند اقدام به‌موقع و مدیریت صحیح است؛ با تقسیم این مسائل به بخش‌های کوچک‌تر و همچنین پیش بردن آن‌ها به‌صورت مرحله‌ای، می‌توان اغلب چالش‌ها را رفع یا حل کرد؛ طی این فرایند، مستلزم صرف زمان است؛ اکثر مواقع شتاب‌زدگی سبب پیچیدگی مسئله و ایجاد پیامدهای نامناسب می‌شود؛ بنابراین انتخاب موقعیت درست برای اقدام مانند اصل انجام کار اهمیت فراوانی دارد.

وی با تشکر و قدردانی از ارتباط درست و تعاملی کانون خطوط لوله و مخابرات با اعضا و صندوق‌ها، گفت: به یقین این کانون در موقعیت‌سنجی دارای تجربه و دانش قابل‌ملاحظه‌ای است. 

رئیس صندوق‌ها با اشاره به سخنان اعضای هیئت‌مدیره کانون خطوط لوله در خصوص اساسنامه، تصریح کرد: تشخیص موقعیت درست برای هر اقدامی، به‌اندازه درستی اصل عمل اهمیت دارد؛ لذا برای انجام هر کار درستی، باید فرصت مناسب آن مشخص شود.

حاجی‌صادق درباره برخی از اقدامات انجام‌شده در ۹ ماه گذشته گفت: در این مدت تلاش شد آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های لازم برای امور جاری صندوق‌ها تدوین شود؛ برخی از این شیوه‌نامه‌ها آماده شده‌اند و تعدادی نیز در دست تدوین هستند؛ باید فرایندها اصل کار باشند بنابراین کم‌رنگ بودن فرایندها، سبب انجام سلیقه‌ای کارها شده بود و این موضوع به ضرر صندوق‌ها تمام می‌شد؛ بنابراین یکی از اقدامات مهم در ماه‌های اخیر، تدوین شیوه‌نامه‌های لازم برای مدیریت امور اجرایی صندوق‌ها بود.

وی افزود: مشکل اجرایی دیگر، وجود نقص یا محدودیت مقرراتی بود که آن‌ها را باید رفع، اصلاح یا تکمیل کنیم. به‌عنوان نمونه کد بی یا همان فرزندان پسر بالای ۲۲ سال، در همین چارچوب پیگیری شد که با ابلاغ وزیر محترم نفت و همیاری معاون محترم منابع انسانی وزارت نفت و سایر عزیزان مراحلی از این کار طی شده است.

رئیس صندوق‌ها گفت: در خصوص وام‌های قرض‌الحسنه بازنشستگان ارجمند نیز مراحل اولیه انجام شده است، دو مرحلۀ آن باقی مانده است که پس از نهایی شدن، جزئیات آن اعلام خواهد شد. 

ظرفیت اعزام کارشناس‌های خدمات اداری 

در این نشست که محسن رامین، معاون رفاه و بازنشستگی نیز حضور داشت، گفت: ورزش، گردشگری، امور فرهنگی و مددکاری، خدمات قابل ارائه از سوی کانون‌هاست؛ این گروه از امور خدماتی مهم و فراگیر هستند بنابراین در آینده، میزان پرداختی صندوق‌ها به‌عنوان سرانه، تابعی از فعالیت‌های کانون در حوزه‌های پیش‌گفته است.

رامین افزود: با توجه به برنامه‌ریزی این فعالیت‌ها از سوی بازنشستگان در کانوان، ایجاد امنیت خاطر برای بازنشستگان ویژگی بارز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی کانون‌هاست. 

معاون بازنشستگی و رفاه تأکید کرد: برای توسعه پاسخگویی در خصوص خدمات، آماده هستیم که کارشناسان خود را برای این امر به کانون‌ها اعزام کنیم. 

وی گفت: در خصوص توسعۀ ظرفیت‌سازی برای گسترش خدمات از طریق کانون‌ها، طرحی پیشنهاد شده است که در مراحل تصویب نهایی قرار دارد.

داریوش امیر سرداری گودرزی، رئیس هیئت‌مدیره کانون خطوط لوله و مخابرات، نیز در ادامه در خصوص آخرین وضعیت کانون، گزارشی ارائه داد و مواردی را در حوزه‌های مختلفی از جمله، گردشگری، سلامت، توسعه خدمات، مددکاری و ... مطرح کرد. سایر اعضای این هیئت‌مدیره نیز هر کدام متناسب با مسئولیت تخصصی‌شان در کانون، مسائل و درخواست‌های تخصصی کانون و اعضا را بیان کردند.

در پایان جلسه، رئیس صندوق‌ها با اهدای هدیه از محی‌الدین میرزایی، رئیس پیشین هیئت‌مدیره کانون، قدردانی و تجلیل کرد. 

در این نشست، «محمدعلی پرنده»، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مسئول روابط عمومی، «محمدعلی شیاسی»، عضو هیئت‌مدیره و خزانه‌دار، «مرتضی ربی»، عضو هیئت‌مدیره و مسئول مددکاری، «رضا شعار»، عضو هیئت‌مدیره و مسئول گردشگری کانون، «محی‌الدین میرزایی»، رئیس پیشین هیئت‌مدیره کانون نیز حضور داشتند.

تصاویر مرتبط 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =