کد خبر: 8521
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کتاب جاذبه های گردشگری

کتاب ۱۰۱ مکان دیدنی در ایران نوشتهٔ هنگامه دولتشاهی است و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ۱۰۱ مکان دیدنی در ایران

مشاهده سازه‌ها و اشیایی که از گذشته به جای مانده است همواره یکی از دلایل سفر به کشورهای مختلف محسوب می‌شود؛ ‌ از این روست که اهرام مصر به تنهایی قادرند سالانه هزاران گردشگر را به مصر بکشانند، رفتن به فرانسه بدون مشاهده ایفل و کاخ ورسای و سفر به ایتالیا بدون دیدن پیزا، کلوزئوم و کلیساهای این کشور بی‌معناست.

گردشگران در چین سری به معابد این کشور می‌زنند و در سفر به یونان نیز از سایت‌های تاریخی این کشور بازدید می‌کنند. موزه‌ها نیز به عنوان مکانی که آنچه در حفاری‌های باستان‌شناسی یافت شده را در خود جای داده و در آن می‌توان تاریخ هنر، فرهنگ و... را مشاهده کرد، به عنوان دیگر مکان جذاب برای گردشگران تاریخی محسوب می‌شود؛ نمونه آن بازدید میلیون‌ها گردشگر از لوور، موزه لندن، موزه نیویورک و... است.

یک گردشگر علاقه‌مند به تاریخ باید ایران را ببیند؛ مشاهده آثار به جای مانده از امپراتوری هخامنشی که قریب به ۳۰۰۰ سال پیش بخش بزرگی از جهان را تحت سیطره خود داشته‌اند، جاذبه‌ای است که کمتر گردشگر تاریخی حاضر می‌شود از آن چشم بپوشد. از این روست که شیراز اولین مقصد سفر توریست‌های ورودی است. پس از آن اصفهان قرار می‌گیرد که نمادی از معماری دوره اسلامی است. در کرمانشاه می‌توان نقش‌برجسته‌های خسروپرویز ساسانی و در همدان با بازدید از کنیسه استر و مردخای همزیستی ادیان را مشاهده کرد. موزه ایران باستان نیز نمادی از شیوه زیست گذشتگان و آثار به‌جامانده از این دوران است و بر همین مبناست که دیدار از آن در برنامه سفر هر تور ایران اعم از ۹ یا ۲۱ روزه می‌گنجد.

گردشگران در سفر به ایران می‌توانند با مقایسه تصاویر شکل گرفته از ایران توسط رسانه‌ها و آنچه در خیابان‌های این کشور اتفاق می‌افتد به درکی واقعی‌ از این کشور و مردمان آن دست یابند. به این ترتیب سفر به ایران برای علاقه‌مندان به سیاست، آن‌هم از نوع خاورمیانه‌ای آن، یک ضرورت محسوب می‌شود. تصاویر یکدست با این سفر، از هم فروپاشیده و جامعه‌ با جلوه‌های گوناگون آن پیش گردشگر رخ می‌نماید؛ تصاویر سیاه و سفید رنگ می‌بازد و گردشگر در هیاهوی زندگی مردمان شهرهای مختلف می‌تواند ابعاد گوناگون حیات ایرانی را مشاهده کند. به جز این مورد، دیدن کشوری چهارفصل با داشتن طبیعتی بکر و زیبا هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

 در این کتاب با ۱۰۱ مکان دیدنی در ایران آشنا می‌شوید و می‌توانید به عنوان یک گردشگر این کتاب را در دست بگیرید و دور ایران بچرخید و از اطلاعات آن استفاده کنید.

خواندن کتاب ۱۰۱ مکان دیدنی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام گردشگرانی که قصد دیدن ایران را دارند پیشنهاد می‌کنیم.

برای خرید و دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =