کد خبر: 8420
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بازدید رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت از نمایشگاه نفت

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به تعامل دو شرکت پتروشیمی دهلران و شرکت EIED گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تعامل خوبی میان این شرکت‌ها به منظور اجرای پروژه احداث واحدهای پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک خطی و پلی پروپیلن مجتمع پتروشیمی دهلران وجود دارد.

مهندس بیات، رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در حاشیه مراسم امضای موافقتنامه با اشاره به حمایت‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت از این پروژه ها تاکید کرد: در راستای سیاست‌های تکمیل زنجیره ارزش در جهت ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت ملی و اشتغال زایی بیشتر برای جوانان عزیز این منطقه تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به تعامل دو شرکت پتروشیمی دهلران و شرکت EIED نیز گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تعامل خوبی میان این شرکت‌ها به منظور اجرای پروژه احداث واحدهای پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک خطی و پلی پروپیلن مجتمع پتروشیمی دهلران وجود دارد.

رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: اگرچه موافقتنامه قرارداد یاد شده با سرمایه‌گذاری شرکت اهداف در آخرین روز بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز به امضا رسید ولی پیش نیازهای پروژه پیش از این آغاز شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، با جلساتی که در شورای راهبردی کنترل پروژه شرکت سرمایه گذاری اهداف برگزار می شود، شاهد پیشرفت مناسب اجرای این پروژه باشیم.

بیات با اشاره به حمایت‌های شرکت سرمایه گذاری اهداف به منظور اجرای بهینه پروژه یاد شده، بر رفع مسائل و چالش های مالی و حقوقی احتمالی پروژه به منظور اجرای به موقع پروژه تاکید کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، بهره برداری از محصولات این پروژه در زمانبندی تعیین شده با موفقیت به انجام برسد.

رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: تلاش داریم تا این صندوق را به عنوان یک الگوی فعال اقتصادی در افق اقتصاد ملی معرفی کنیم.

وی افزایش و تقویت توان مالی صندوق را به منظور افزایش خدمات‌رسانی، تسهیلات دهی و کمک به معیشت خانواده محترم بازنشسته صنعت نفت را  از  اهم سیاست‌های در دست اجرای این مجموعه خواند و افزود: فراهم کردن زیر ساخت های مناسب برای همکاران عزیزی که بعد از این به جمع بازنشستگان این صنعت ملحق خواهند شد، از برنامه های در دست اجراست.

امضای موافقت‌نامه یک میلیارد دلاری ساخت سه واحد پتروشیمی در دهلران

موافقتنامه ساخت واحدهای پلی‌اتیلن سنگین (HDPE)، پلی‌اتیلن سبک خطی (LLDPE/HDPE(SWING)) و پلی پروپیلن (PP) به‌روش EPCC در شهرستان دهلران بین شرکت پتروشیمی دهلران و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) از هلدینگ اویک امضا شد.

این موافقت‌نامه همکاری صبح امروز (دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) و در روز پایانی برگزاری نمایشگاه نفت با حضور مهندس عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت و مهندس محمدجواد شمس مدیرعامل گروه اویک بین شرکت پتروشیمی دهلران به نمایندگی محمدضا حمیدی و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) از هلدینگ اویک به نمایندگی سیدمحمدعلی غفاری‌زاده امضا شد.

این سه طرح پتروشیمی با ارزش حدود یک میلیارد دلار به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی دهلران با سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در مدت ۳۴ ماه اجرا می‌شود.

محل اجرای این پروژه‌ها استان ایلام و شهرستان دهلران است و با تکمیل این سه واحد پتروشیمی ضمن جلوگیری از خام فروشی، طیف وسیعی از صنایع پایین دستی فعال می‌شوند که می‌تواند توسعه منطقه و رونق تولید و اشتغال را در پی داشته باشد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =