کد خبر: 8305
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
یزد

ایران کشوری زیبا و دارای آب هوای گوناگون است. آب و هوای گوناگون ایران این امکان را برای گردشگران فراهم می سازد که در فصل های مختلف سال بتوانند از مناطق زیبای ایران دیدن کنند. فصل بهار یکی از بهترین فصول برای مسافرت است زیرا با رویش گیاهان پس از زمستانی سرد، طبیعت در بسیاری از مناطق چهره زیبایی را به تصویر می کشد.

محلات، پایتخت گل ایران

یکی از بهترین مکان ها برای سفر در فصل بهار شهرستان بسیار زیبای محلات است که به دلیل گل و گیاه فراوان این شهرستان را به نام شهر گل و یا پایتخت گل ایران می شناسند. اگر در فصل بهار به خصوص اردیبهشت به محلات سفر کنید، جلوه گری گل ها در این شهرستان را مشاهده خواهید نمود. هیجان انگیز ترین قسمت سفر به محلات دهکده گلی است که در آن انواع کاکتوس ها، گل و گیاهان خانگی و گیاهان زینتی وجود دارد . در سفر به محلات حتما از بر غارهای زیادی که در این شهرستان وجود دارد، دیدن کنید.

محلات

ارس

یکی از بکرترین مناطق ایران برای سفر ارس است که در شمال غربی ایران قرار دارد و با جمهوری های ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان همسایه است.ساحل رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرین با کوه های سرسبز و سر به فلک کشیده، دشت های زیبا، رودهای خروشان، جنگل های انبوه، حیات وحش کم نظیر میزبان گردشگران نوروزی است.آب و هوا و پوشش گیاهی متنوع و دارویی و حیواناتی چون آهو، مارال، قوچ، میش، بز، پلنگ ، خرس قهوه ای و پرندگان مختلف در این منطقه توجه هر گردشگری را برای سفر به این منطقه جلب می کند. 

دهدز

یکی از مناطق بسیار زیبا و خوش آب و هوا در منطقه ایذه ، دهکده توریستی زراس است که در ۱۴ کیلومتری جنوب شهر دهدز قرار دارد. روبه روی دهکده آبشار بسیار زیبا و دیدنی شیوند قرار دارد و در کنار این دهکده، کوه های منگشت و طبیعت برف گیر و جنگل های بکر آن واقع شده است. از امکانات تفریحی این دهکده ورزش های آبی، قایق سواری، رستوران آبی، سوییت ها و کافی شاپ های آبی به شمار می روند.

دهدز

استان بوشهر

فصل بهار یکی از بهترین فصول برای سفر به استان بوشهر و دیدن زیبایی های این استان است. دیدن آبی بی نظیر دریای خلیج فارس، اماکن تاریخی غنی و نخلستان های پربار ، عمارت ها و موزه ها، دیدن برنامه های آیینی و موسیقی از جاذبه طبیعی و گردشگری استان بوشهر است. بافت تاریخی بوشهر، موزه رئیسعلی دلواری، نخلستان های برازجان و بندر زیبای گناوه و کاخ هخامنشی چرخاب نیز از زیبایی ها و دیدنی های استان بوشهر هستند. 

جهان نما

در جنوب شهرستان کردکوی استان گلستان یک دهکده‏ ییلاقی به نام جهان نما قرار دارد که دارای چشم اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته برای گردشگران است.این دهکده از طبیعت و چشم اندازهای زیبا، جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ، جانوران وحشی برخوردار بوده و وجود چشمه های فراوان وگیاهان دارویی زیبایی خاصی به این دهکده بخشیده است.

جهان نما

دریاچه کوه گل

در شمال شهرستان بویراحمد و در شمال شرقی شهرتوریستی سی سخت دریاچه کوه گل واقع شده است . انواع گل های شقایق و گیاهان وحشی وهمچنین آویشن خوش عطر کوهستانی در فصل بهار و تابستان محل استقراردریاچه را به یکی از زیباترین نواحی استان تبدیل می کنند. این منطقه زیبا که در فاصله ۸ کیلومتری شرق سی سخت و ۴۴ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت های لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.

استان سمنان

طبیعت بکر و دست نخورده استان سمنان، این استان را به یکی از مناطق زیبای گردشگری در فصل بهار تبدیل کرده است. با سفر به استان سمنان و دیدن از شهمیرزاد و مهدیشهر می توانید دو آب و هوای متفاوت را با طی کمتر از ٢٠ کیلومتر تجربه نمایید. جنگل ابر در شهرستان شاهرود ، مناطق کویری در رضاآباد و خارتوران و بیش از هزار اثر تاریخی ، سمنان را به جای بکر و زیبایی تبدیل کرده است. 

جنگل ابر

چمستان-الیمالات

در فصل بهار به دریاچه چمستان سفر کنید و از زیبایی آن لذت ببرید . دریاچه الیمالات در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان قرار دارد و در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا جای گرفته است. این دریاچه آنقدر زیباست که گویی جنگل را در آغوش گرفته است. 

کرمانشاه

یکی از مقاصد گردشگری بسیار زیبا درفصل بهار کرمانشاه است. منطقه زیبای «دالاهو» با طبیعت سرسبز با آب های خروشان جزء مرموزترین مناطق گردشگری استان کرمانشاه است. در ایام بهاری می توانید با سفر به کرمانشاه و دیدن بیستون و خوردن دنده کباب و مشاهده ده ها اثر تاریخی و باستانی مجموعه ای کم نظیر از سفر خود لذت ببرید.این استان دیدنی های زیبایی مانند شهر قصر شیرین دارد، شهری که با نخلستان هایش که پشت یک کوه بلند واقع شده، یادآور سال ها مقاومت مردمان این دیار در دفاع مقدس است. 

 ریجاب ، دره سرخه لیزه از دیدنی های بی نظیر دالاهو هستند. اما کمتر شناخته شده است. طاق «گرا» نیز از سالم ترین آثار باستانی کرمانشاه است که چشم هر گردشگری را به خود خیره خواهد کرد. دیدنی های استان کرمانشاه به اینجا ختم نمی شود. با رفتن به سمت غرب کرمانشاه وارد منطقه «اورامانات» می شویم؛ کوه های سربه فلک کشیده اورامان پناهگاهِ طبیعی روستاهای پلکانی است که معماری سنگ چین آنها بی نظیر است.

کرمانشاه

سرعین اردبیل

در استان اردبیل شهر سرعین وجود دارد که یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است و دارای چشمه های آب گرم است که از کوه سبلان سرچشمه می گیرد. این شهر در روزهای اردیبهشت ماه زیباترین چشم اندازها و مناطق طبیعی را به خود می بیند پس در فصل بهار حتما به سرعین سفر کنید.

مرگور- سیلوانا

یکی از مناطق نادر ایران از نظر شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی و تنوع زیستی گونه های مختلف گیاهی دهستان مرگوراز توابع بخش سیلوانای ارومیه است که قله های بلند، دره های عمیق وسرسبز، چشمه های آب گرم، دریاچه های مرتفع، باغ های زیبا، رودهای کوچک و بزرگ، آبشارهای طبیعی، روستاهای زیبای کوهپایه ای و صدها منظره طبیعی را در دل خود جای داده است. دره زیبا و سرسبزبنار، روستاهای واقع در کوهپایه همچون کچله ونوی، آبشار روستای سوله دوکل ،دریاچه های طبیعی گه رزیرین و مامه شیخ، چشمه های آب روستای چریک آباد از جاذبه های طبیعی این منطقه هستند. 

مرگور  سیلوانا

روستای سرخس

بهار سرخس به واقع دیدنی است، با سفر به سرخس در بهار بوی بهشت را با تمام وجود احساس می کنید. درختان و گل های زیبا ، رودهای جاری و سرسبزی، شکوفه و گل به همراه آواز پرندگان همه از دیدنی های بهار در سرخس هستند. دشت، دمن، کوه، دریاچه، رود، چشمه و جنگل همه با هم همزمان با تولد بهار، لباس نویی به تن می کنند و تابلویی از زیبایی فصل بهار هستند. 

یزد 

یزد یکی از بهترین شهرهای خشتی جهان است که درخشان ترین میراث های فرهنگی را در خود جای داده است. اگر می خواهید در فصل بهار ساعت ها به اعماق تاریخ ایران سفر کنید، به شهر یزد سفر کنید و از مسجد جامع کبیر یزد، مجموعه امیر چخماق، بقعه دوازده امام، زندان اسکندر، مجموعه حمام خان و بازار خان، خانه لاری ها، موزه آینه و روشنایی، خانه های قدیمی و تاریخی یزد و بازار سرپوشیده اش دیدن کنید. در سفر به شهر بادگیرها حتما از قنات های زیبای شهر اردکان دیدن کنید و سری به باغ دولت آباد، زیارتگاه پیر چَک چَک یا چکچکو است که یکی از اماکن مهم زرتشتیان بروید.

یزد

چشمه کانی گراوان

یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهرستان سردشت چشمه کانی گراوان است که علاوه بر این ویژگی های منحصر به فرد در طبیعتی زیبا و کنار رودخانه هرمزآباد واقع است . در نزدیکی چشمه گراوان توده ای زیبا از جنگل های بلوط و چشمه  پر آب کانی کُردان قرار دارد. با فرا رسیدن فصل بهار رودخانه هرمز آباد پر آب می شود و دشت های مجاور آن پر گل و جنگل های همجوارش هم سرسبز می شوند.

جزیره هنگام

جزیره ای کوچک و دیدنی به نام جزیره هنگام در جنوبی ترین نقطه ایران و در جنوب جزیره قشم واقع شده است. از جاذبه های گردشگری این جزیرهمی توان به آب های نیلگون خلیج فارس و انواع گونه های جانوران دریایی و تاسیسات بندری انگلیسی ها اشاره کرد. 

جزیره هنگام

شیراز 

با سفر به شیراز در فصل بهار ، ذره ذره بوی بهار و نارنج های تازه را به جانتان تزریق کنید. باغ های شیراز در فصل بهار تکه هایی کوچک از بهشت هستند. آرامگاه حافظ، شاعر قرن هشتم، در شیراز قرار دارد و این مکان یکی از جاذبه های تاریخی این شهر است. حمام وکیل ، مسجد وکیل ، سعدیه ، خانه قوام یا نارنجستان قوام شیراز ، باغ ارم ، ارگ کریم خان ، باغ عفیف آباد از جاذبه های زیبای شیراز هستند. 

دشت دریا سر مازندران

دشت دریاسر که به بهشت اردیبهشت ایران نیز معروف است، یکی از مکان هایی می باشد که در این منطقه و در فصل بهار، چشم انداز بسیار زیبایی دارد. با سفر به دشت دریاسر از زیبایی، سرسبزی، مناطق دیدنی و از آب و هوای دل انگیز آن بهره مند شوید.این دشت با چشمه های زیبا یکی از خیره کننده ترین مناطق ایران است که در فصل بهار تن پوشی سراسر زرد رنگ به تن می کند و زیبایی بی بدیلی را به نمایش می گذارد.

آسیاب خرابه آذربایجان شرقی

آسیاب خرابه یکی از مکان های دیدنی شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی است که آبشارهای کوچک و بزرگی داشته و سطح آبشار از خزه ها و گیاهان رونده آبی پوشیده شده و منظره چشم نوازی را ایجاد کرده است.آسیاب خرابه، آسیابی آبی است که سال ها پیش مورد استفاده مردم منطقه می گرفت و ارتفاع آن ، ۱۰ متر و مساحت آن ۲۰۰ متر مربع است. 

بخش جمع‌آوری، تنظیم و تولید مطالب جامعه، فرهنگ، علم و آموزش 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • سید فضل الله رضوی نعمت اللهی . IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    با سلام از این که زیبایی های مناطق مختلف ایران را معرفی می تمایید سپاسگزار است . با تشکر .
  • عبدالرضا مظفری وانانی 615127 آبادان IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    سلام علیکم الحمدلله تعالی احسنت

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =