کد خبر: 8205
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
خرید عید

افراد کیسه خرید همراه داشته و وسایل را داخل آن بیندازند و قبل از بردن وسایل داخل منزل نکات مربوط به ضدعفونی و پاکسازی آن را انجام دهند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط،  با اشاره به شلوغی بازار در روزهای پایانی سال، از تمام افراد خواست برخی نکات بهداشتی را هنگام خرید حتما رعایت کنند.

 بهمن خدادادیان با اشاره به افزایش خریدهای نوروزی در روزهای پایانی سال و از طرفی افزایش شیوع "اُمیکرون" در سطح جامعه، گفت: در همین راستا توصیه می‌شود افراد حتما هنگام خرید رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی افزود: توصیه جدی این است که افراد در حد توان خریدهای خود را به روزهای پایانی سال موکول نکرده و از هم اکنون که هنوز شلوغی بازار به اوج نرسیده، خریدهای خود را انجام دهند.

خدادادیان گفت: توصیه می‌شود افراد از هم اکنون خرید لباس و وسایل را انجام داده و تنها خرید خوراکی و شیرینی را به روزهای پایانی سال موکول کنند.

خدادادیان گفت: توصیه دیگر این است که افراد حتی المقدور صبح‌ها که بازار خلوت‌تر است، جهت خرید مراجعه کنند.

این کارشناس بهداشت محیط خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و کودکان که بیشتر در معرض خطر ابتلا به سویه "اُمیکرون" هستند در این روزهای شلوغ حتی المقدور از رفتن به بازار خودداری کنند.

خدادادیان گفت: همچنین توصیه می‌شود افراد هنگام خرید مدت زمان ماندن در یک مغازه را کوتاه کرده و طولانی مدت در یک مکان سربسته نمانند.

وی خاطرنشان کرد: سویه "اُمیکرون" از قدرت سرایت بالایی برخوردار است و می‌تواند ظرف مدت کوتاهی منتقل شود، بنابراین افراد باید از ماندن طولانی مدت در یک مکان خودداری کرده و حتما رعایت فاصله اجتماعی در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها را داشته باشند.

کارشناس مسئول بهداشت همچنین توصیه کرد، افراد کیسه خرید همراه داشته و وسایل را داخل آن بیندازند و قبل از بردن وسایل داخل منزل نکات مربوط به ضدعفونی و پاکسازی آن را انجام دهند.

خدادادیان گفت: توصیه می‌شود افراد حتما هنگام خرید از کارت بانکی استفاده کرده و از تبادل پول نقد خودداری کنند.

منبع:ایسنا

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =