کد خبر: 8168
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
تودیع و معارفه در شرکت اهداف

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذای اهداف گفت: با اجرای اولویت‌ها، انتظار می‌رود، هلدینگ‌های تخصصی در گروه ایجاد و شرکت اهداف با اجتناب از عملیات اجرایی بر سیاستگذاری‌ها متمرکز شود. از این‌رو، بهبود و تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها، پیش‌بینی شده است.

ولی‌اله حاجی‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، درخصوص اولویت‌های ده‌گانه این شرکت گفت: باتوجه به شرایط موجود، برخی از برنامه‌های آتی شرکت به ترتیب اولویت و تفکیک برنامه‌ها در ۲ بخش «توسعه‌ی اقتصادی» و «کنترل و نظارت» تشریح می‌شود.

وی ادامه داد: اولین برنامه توسعه‌ای شرکت، تسریع اقدامات لازم به منظور تکمیل پروژه‌های موجود و در جریان، از جمله: تنظیم منابع و مصارف نقدی مربوطه و دومین برنامه این حوزه، پیگیری جذب پروژه‌های اقتصادی جدید، از جمله فعالیت در میدان‌ها، بمنظور تامین پایدار خوراک پروژه‌هاست. تقویت هم‌افزایی فیمابین شرکت‌های گروه و استفاده از توان حداکثری آنها به منظور اجرای پروژه‌ها به‌عنوان سومین اولویت در این بخش مطرح است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف افزود: همزمان با اجرای فعالیت‌های یادشده، نظام حکمرانی و حاکمیت شرکتی فیمابین شرکت‌های اصلی و تابعه در جهت تامین منافع همه ذی‌نفعان و حصول اطمینان از بکارگیری مناسب و موثر منابع انسانی و مادی شرکت، از جمله تقویت استقلال شبکه حسابرسی گروه (داخلی و مستقل)، بازنگری خواهد شد. اولویت پنجم گروه، همانا بازنگری و بروزآوری آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بااهمیت شرکت در جهت کسب اطمینان منطقی از رعایت صرفه و صلاح سهامداران است.
 
وی افزود: به طور حتم، یکپارچه‌سازی نظام نرم‌افزاری مجموعه اهداف، باهدف ایجاد داشبورد مدیریتی و تهیه مکانیزه صورت‌های مالی تلفیق، می‌تواند در راستای اعمال نظام حکمرانی مطلوب، نقش بسزایی ایفا نماید.

حاجی‌پور گفت: موضوع تدوین استراتژی و راهبردها از جمله تنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری‌ها با رعایت اسناد بالادستی و استفاده از فعالیتهای آینده‌پژوهی یکی دیگر از اولویتهای کاری است. که انشاالله بعنوان نقشه راه کاربردی مدنظر خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به مصوبات سال ۱۳۹۹ هیئت رئیسه محترم صندوق‌ها مبنی بر ایجاد پنج هلدینگ تخصصی، "تقویت ساختار سازمانی و فعال‌سازی هر یک از هلدینگ‌های تخصصی مذکور" امری اجتناب ناپذیر است. به‌گونه‌ای که هر یک از شرکت‌های گروه اهداف در یکی از هلدینگ‌های مذکور قرار گرفته و این هلدینگ‌ها هستند که در ارتباط مستقیم با اهداف خواهند بود. در نتیجه انتظار می‌رود با تمرکز سیاست‌گذاری‌ها ( و اجتناب از عملیات اجرایی) در شرکت مادر، فعالیتهای گروه به سمت و سوی بهتر و تخصصی‌تر حرکت نماید.

حاجی‌پور گفت: لزوم پیگیری وصول مطالبات و تمرکز سوابق و نظارت براموال، به عنوان اولویت نهم و نیز تلاش در جهت ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه و ایضا عرضه محصولات آنها در بورس به عنوان اولویت بعدی مدنظر است.

وی افزود: البته باید یادآوری نمایم که همه فعالیت‌های یادشده بطور همزمان اجرا و پیگیری خواهند شد. و صرفا از جهت تقریب ذهنی و بیان اهمیت آنها در شرایط فعلی گروه، اولویت آنها بیان می‌شود. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف ادامه داد: رسالت، تنوع و گستره فعالیت‌های شرکت در حوزه‌های مختلف اقتصادی به گونه‌ای است که تدوین و اجرای برنامه‌های دقیق و هوشمند را اجتناب ناپذیر می کند. 

وی گفت: هم اکنون حدود دو سوم منابع پرداخت مستمری و مقرری‌های بازنشستگان محترم صنعت نفت از محل برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی گروه اهداف تامین می‌شود و انتظار می‌رود این تعهدات در سال‌های آتی، بنا به علل گوناگون از جمله افزایش مبلغ مستمری‌ها و تعداد بازنشستگان، افزایش یابد. بنابراین، ازهم‌اکنون رسالت ایجاد ساختار اقتصادی قوی برای پشتیبانی از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت را عهده دار هستیم.

برای مشاهده سایر اخباری اقتصادی اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =