کد خبر: 8076
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
کتاب هفت عادت مردمان موثر

در کتاب هفت عادت مردمان موثر شما مطالعه یک سیر تحولی را از رشد شخصی یعنی سه عادت اول آغاز می‌کنید سپس وارد مرحله کار گروهی و همکاری می‌شوید. پس از آن ارتباطات، یعنی سه عادت بعد را مطالعه خواهید کرد و بعد دوباره سازی همه عادات که همان عادت هفتم می‌باشد را آموزش خواهید دید.

درباره کتاب هفت عادت مردمان مؤثر

در کتاب هفت عادت مردمان موثر شما مطالعه یک سیر تحولی را از رشد شخصی یعنی سه عادت اول آغاز می‌کنید سپس وارد مرحله کار گروهی و همکاری می‌شوید. پس از آن ارتباطات، یعنی سه عادت بعد را مطالعه خواهید کرد و بعد دوباره سازی همه عادات که همان عادت هفتم می‌باشد را آموزش خواهید دید.

بر طبق آنچه استفان کاوی می‌گوید عبارتند از:

۱٫ عامل بودن
۲٫ شروع از پایان درذهن
۳٫ نخست به اولین ها پرداختن
۴٫ برنده – برنده اندیشیدن
۵٫ اول فهمیدن و سپس فهماندن
۶٫ هم افزایی یا سینرژی
۷٫ تیزکردن اره یا پیشرفت مستمر و فرایندهای پیشرفت.

موضوعات مطرح شده در کتاب

عادت ۱: عامل باشید

اساسی ­ترین عادت عامل بودن است. عامل بودن یعنی مسئولیت کار خود را برعهده گرفتن، ملامت نکردن اوضاع و شرایط یا اشخاص و… نقطه مقابل عامل بودن، واکنشی بودن است. مردمان موثر عاملند، یعنی مسئول هستند و رفتارشان حاصل تصمیم و انتخاب آگاهانه خودشان است.

عادت ۲: شروع از پایان، در ذهن

 عادت دوم ما را تمرین می دهد تا پیش بینی کنیم که آینده موضوع مورد نظرمان چگونه خواهد بود و یادآور این ضرب المثل قدیمی است که اگر نمی دانید کجا می خواهید بروید، همه راهها شما را به مقصد می رساند. شروع ذهنی از پایان می گوید که آنچه می خواهید بدان برسید را تجسم کنید. آینده تا به امروز ما را به مقصد راهنمایی می کند،  چیزی که با کمک نتیجه نهایی ایده ال به آن معنا می بخشیم با تمام مزایا و ویژگی ها، مثبت و بدون هرگونه عیب یا ضرری همان چیزی است که استفان کاوی در تشریح عادت دوم در کتاب خود بیان داشته است. ذهنا از پایان آغاز کنید یعنی به روشنی مقصدتان را بدانید. تا بدانید که می خواهید به کجا برسید.

عادت ۳: نخست به اولین ها پرداختن

 عادت سوم به طور مشخص به روشها و راههای رسیدن به تجسم تعریف شده در عادت دوم پرداخته است. به این ترتیب که به سمت عمل کردن گام بر می داریم.

عادت ۴: برنده – برنده اندیشیدن

 از منظر یک عادت فردی مرتبط با دیگران،

مردمان موثر، تفکر برنده – برنده دارند؛ همان طور که این تئوری به ما کمک می کند تا به وسیله روشهای نظام یافته به راه حل برنده – برنده دست یابیم. دو چیزی که بسیار به یکدیگر نزدیک و متصل هستند.

عادت ۵: اول فهمیدن و سپس فهماندن

 اول در پی فهمیدن باشید، سپس سعی کنید بفهمانید. این کار به نظر ساده می نماید اما در عمل دشوار است. عادت پنجم می گوید که پیش از توجه به دیدگاه خودمان، به موضوع از دید دیگران نیز بنگریم.

عادت ۶: هم افزایی یا سینرژی

در کتاب استفان کاوی، عادت ششم به کارگیری توام پنج عادت پیشین است. بنابراین، این عادت به تنهایی شامل تمام اجزای آنها نیز می شود.اجسام مشابه یا اجسامی راکه برای انجام عملکردهای پیاپی در نظر گرفته شده اند، به صورت مکانی با هم ترکیب کنید.

عادت ۷: اره تیزکردن

عادت اره تیزکنی، به مـــــا می گوید که در مقایسه سفر با مقصد، اهمیت سفرکردن را بدانیم. مردمان موثر براساس این عادت، مردمانی هستند که به طور مداوم بازنگری و نوسازی آنچه را انجام می دهند و روش آن را مدنظر قرار می دهند.

مشخصات کتاب

  • کتاب هفت عادت مردمان موثر

  • نویسنده: استفان کاوی

  • ترجمه: گیتی خوشدل

  • انتشارت: پیکان

  • تعداد صفحات: ۱۷۰

بخشی از کتاب هفت عادت مردمان مؤثر

مقدمه

ما مخلوقاتی هستیم که عاداتی داریم و بدون آن عادات نمی توانیم زندگانی کنیم. بعضی از این عادات بد و ناگوارند که باید اصلاح شوند؛ برخی دیگر خوب هستند که باید بهبود یابند و شماری هم عالی و ممتاز که باید به درجه ی کمال برسند. بسیاری از ما تحت تاثیر الگوهایی بسیار قدرتمند، تجربه های کهنه را مرتباً تکرار می کنیم و در حقیقت واجد الگوهای رفتاری عودکننده ای هستیم که از دیرباز به عنوان برنامه هایی در ضمیر ناهشیارمان ثبت شده اند. با وجود این، این الگوهای کهنه و ناهنجار هرگز شکست ناپذیر نیستند. پیروزی هم مانند شکست یک عادت است و موفقیت و شادمانی واقعی و پایدار زمانی حاصل می شود که رشته ای از الگوهای اساسی و کامل را بی وقفه به کار گیریم و با درونی کردن آن بنیان عادتهای تازه را بنا نهیم.

دکتر کاوی محقق و نویسنده برجسته ی عصر ما در این کتاب، با نگاهی ژرف و عمیق « هفت عادت » اساسی مردمان کامیاب جهان را تجزیه و تحلیل کرده و سپس شیوه ی پرورش و درونی کردن این « هفت عادت » را با ما در میان می گذارد. او نخست اصولی را شناسایی می کند که آن را « قوانین طبیعت » می نامد و آنگاه شیوه ی به کارگیری این قوانین را در کار و زندگی به ما می آموزد.

تالیف این کتاب حاصل سالهای متمادی تحقیق، پژوهش، دانش دوستی و دانشجویی متفکران و اندیشمندان بسیاری است. اولین گام برای نگاشتن این اثر کم نظیر، در اواسط دهه ۱۹۷۰ و در زمانی آغاز شد که مولف برای نگارش پایان نامه ی دوره دکترای خود، مطالب و کتابهایی را که در طول دویست سال در ایالات متحده در مورد موفقیت منتشر شده بود، به گونه ای ژرف و عمیق مطالعه و بررسی کرد. آنگاه پس از حدود ۲۰ سال اکتشاف بی وقفه و مطالعه هزاران کتاب و مقاله در زمینه فلسفه روانشناسی، مدیریت و علوم رفتاری؛ به نگاشتن آن همت گماشت. انتشار این کتاب در بسیاری از نقاط گیتی با اقبال بی سابقه ای روبه رو شد، به نحوی که ظرف مدتی کوتاه، ۴ میلیون نسخه آن به ۱۲ زبان منتشر گردید و عنوان پرفروش ترین کتاب را در سراسر جهان به خود اختصاص داد و سرانجام به عنوان کتاب مرجع مورد استفاده نویسندگان و محققان بسیاری قرار گرفت.

نویسنده در سراسر کتاب بر الگوهایی تاکید خواهدکرد که می کوشند وصفی از زندگی انسانی غنی به دست دهند. مطالب پربار این کتاب سرشار از دانش عملی برای مردمانی است که مایلند کنترل زندگی و کسب و کار خود را به دست گیرند. نکات پرمحتوای آن چنان عمیق و اساسی است که با مطالعه مجدد هر بخش، سطوح تازه ای از تفکر و ادراک را در وجودمان پدید می آورد.

« هفت عادت مردمان موثر » که در زمینه ی تغییر نگرش و رفتار در فارسی کم نظیر است، به یقین برای تمام اقشار جامعه اعم از پدران و مادران، مدیران، بازرگانان، دانشجویان و غیره ره آموز و ره گشاست.

برای خرید و دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =