کد خبر: 7832
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) : مطالعات زیادی در خارج و داخل کشور انجام شده است که نشان می‌دهد میزان ابتلا، بستری و میزان مرگ و میر در افراد واکسینه نشده بیش از ۱۰ الی ۱۸ برابر بیشتر است.

حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج)، اظهار داشت: ممکن است برخی فکر کنند که عوارض واکسن بیشتر از سود آن است! این موضوع به نظر من صحیح نیست و واکسن‌های پروتیینی نیز کم عارضه‌ترین نوع واکسن‌ها هستند. همچنین واکسن‌هایی که ویروس ضعیف شده هستند هم عارضه چندانی نداشتند. آمریکایی‌ها هنوز نتوانستند به واکسیناسیون بالای ۵۰ درصد برسند و به نظرم مردم آنجا به واکسن‌های mRNA اعتقادی ندارند و نگران تزریق واکسن هستند.

ابوالقاسمی تصریح کرد: در طول زندگی ما داروهای زیادی مصرف می‌کنیم و لذا مصرف این داروها مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند. باید همه چیز بر اساس شواهد باشد و شواهد نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا امن هستند و هیچگونه جای نگرانی برای تزریق واکسن وجود ندارد. مردم نباید به کلاس‌های افراد ضد واکسن مراجعه کنند ما افرادی را دیدیم که جلوی چشم ما واکسن دریافت نکردند به بیماری مبتلا شدند و جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) گفت: بخش زیادی از کاهش مرگ و میر و ابتلا را مدیون واکسیناسیون هستیم. مسئولان کشور از الان باید برای تزریق دُز یادآور برنامه ریزی کنند و اگر فردی چند ماه از دریافت دُز دوم واکسنش گذشته باشد باید دُز یادآور را تزریق کند.

وی تاکید کرد: با گذشت چندین ماه از تزریق دُز دوم و بی توجهی به تزریق دز یادآور ممکن است افراد جامعه دوباره به بیماری مبتلا شوند و زمینه شعله ور شدن مجدد کرونا در کشور فراهم شود؛ لذا باید توجه کنیم که مردم به موقع دز یادآور را دریافت کنند. تا وقتی که زنجیره انتقال شکسته شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است و نمی‌توان گفت که واکسن به تنهایی موثر است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =