کد خبر: 7775
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷
مقابله با ترس

ترس از شکست یکی از اصلی‌ترین موانع موفقیت شما در کار و زندگی است پس برای پیشرفت و موفقیت با این روش‌های موثر بر ترس خود غلبه کنید.

ترس از شکست امری رایج در بین بسیاری از مردم در سراسر جهان است و فارغ از سن و سال افراد دارای تاثیرات مثبت و منفی مختلفی است و یکی از تاثیرات مثبت ترس از شکست این است که شما را وادار به ایجاد آمادگی در خود می ‌کند و همچنین به شما این امکان را می‌ دهند که قبل از گرفتن هر تصمیمی به خوبی درمورد آن فکر کنید و عاقلانه‌ترین تصمیم را بگیرید.

یکی از قابل توجه‌ترین تاثیرات منفی ترس از شکست این است که شما را از انجام بسیاری از کارها باز می ‌دارد و جلوی آزادی و شجاعت شما را برای ریسک کردن برای رسیدن به موفقیت می‌ گیرد. همه افراد دنیا حتی موفق‌ترین و ثروتمندترین آن‌ها نیز زمانی دچار ترس از عدم موفقیت شده اند.

چگونه با ترس از شکست در خود مقابله کنیم؟
بسیاری از مردم به دلیل مورد تمسخر قرار گرفتن توسط سایر افراد، سرزنش شدن و ... دچار ترس از عدم موفقیت و شکست خوردن می ‌شوند. در این قسمت به بیان نکاتی موثر برای مقابله با ترس از عدم موفقیت خواهیم پرداخت:

۱. مثبت فکر کنید
یکی از موارد اساسی برای مقابله با ترس از شکست، مثبت اندیشی است و از این طریق قادر خواهید بود تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و افکار منفی تان را به افکاری مثبت تبدیل کنید.

۲. از پرداختن به افکار منفی خودداری کنید
تفکرات منفی باعث افزایش ترس از شکست در افراد می‌ شوند و بنابراین باید برای جلوگیری از شکست خود، بر افکار منفی تان غلبه کنید و به یاد داشته باشید که افکار منفی نه تنها نمی ‌توانند برای شما نتایج مثبتی به ارمغان بیاورند، بلکه باعث از بین رفتن آینده و حتی زمان حال شما نیز می ‌شوند. در مقابل افکار مثبت باعث بهبود عملکرد شما، آمادگی برای ریسک کردن، ایمان به توانایی‌های خود و افزایش سلامتی و بهبود عملکرد شما می ‌شوند.

۳. علت ترس خود را شناسایی کنید
با شناسایی علت ترس خود، می ‌توانید ترس تان را از بین ببرید. دلایل زیادی برای ترس از شکست وجود دارد و بنابراین شما باید علت واقعی ترس را شناسایی کنید که این امر به شما در ریشه کن کردن ترستان کمک فراوانی می‌ کند.

۴. از استرس دادن به خود خودداری کنید
در صورت داشتن استرس، نمی ‌توانید در انجام اعمال خود به خوبی تمرکز کنید و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از این رو بهتر است که مسئولیت‌های کمتری به عهده بگیرید تا بتوانید در انجام آن‌ها خونسردی خود را حفظ کنید و به بهترین شکل آن‌ها را به پایان برسانید.

۵. از تلاش بیش از حد خودداری کنید
برای غلبه بر ترس از ناکامی‌ها باید تلاش زیادی کرد. بسیاری از افراد برای رسیدن به اهداف خود بیش از حد تلاش می‌کنند که این یک عادت بسیار بد است.

۶. ذهن خود را آزاد کنید
با آزاد کردن ذهن خود قادر به برطرف کردن ترس از شکست خواهید بود. ذهن آزاد بیان گر عاری بودن ذهن شما از انواع مشکلات، افکار منفی، استرس و نگرش غیر خوش بینانه است.
آزاد کردن ذهن تان این امکان را به شما می ‌دهد تا ذهن خود را از احساسات و افکار منفی رهایی بخشید که در نهایت باعث رسیدن شما به آرامش و موفقیت می‌ شود.

۷. مشورت کردن با افراد با تجربه
بسیاری از افراد نسبت به گرفتن راهنمایی از افراد با تجربه بی تفاوت هستند. برای رسیدن به موفقیت در فعالیت‌های خود، کمک گرفتن از افراد با تجربه بسیار ضروری است و همچنین باعث کاهش ترس شما از عدم موفقیتتان نیز می ‌شود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =