کد خبر: 7748
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کتاب هنر خوب زیستن

کتاب هنر خوب زیستن نوشته رولف دوبلی (-۱۹۶۶)، نویسنده کتاب مشهور «هنر شفاف اندیشیدن» است. کتاب هنر خوب زیستن، ۵۲ پیشنهاد کاربردی برای رسیدن به آرامش، ثروت و موفقیت را عرضه می‌کند.

درباره کتاب هنر خوب زیستن

از روزگاران قدیم، انسان‌ها همواره از خودشان پرسیده‌اند معنای داشتن یک زندگی خوب چیست؟ چطور باید زندگی کنیم؟ اجزای تشکیل‌دهندۀ یک زندگی خوب چه هستند؟ نقش تقدیر در این میان چیست؟ نقش پول چطور؟ آیا چگونگی برخورداری از یک زندگی خوب پرسشی ذهنی یا مربوط به در پیش گرفتن نگرشی خاص است؟ یا این‌که مقصود از آن رسیدن به هدف‌های مشخصی در زندگی است؟ آیا بهتر است که فعالانه در جست‌وجوی شادی باشیم، یا این‌که صرفاً از غم و ناراحتی دوری کنیم؟ هر نسلی به شکلی متفاوت با این پرسش‌ها مواجه می‌شود اما پاسخ‌ها همواره به‌طور اساسی مأیوس‌کننده‌اند؛ چون ما دائماً در تلاش برای رسیدن به یک اصل یا یک قانون واحد هستیم؛ درحالی‌که چنین نوش‌دارویی وجود خارجی ندارد. دنیا آن‌قدر پیچیده‌ است که خلاصه‌ کردنش در یک نظریه یا تعدادی اصل علمی غیرممکن است. آن چه باید برای خوب زیستن رخ‌دهد در ذهن ما است. ما به یک جعبه‌ابزار ذهنی نیاز داریم، مجموعه‌ای متشکل از ابزارهایی که امکان فهم بهتری از جهان را به ما می‌دهند.

دوبلی درباره این ابزارها می‌گوید: نکتۀ اساسی این است که این ابزارها به‌مراتب مهم‌تر از دانش حقیقی، مهم‌تر از پول و مهم‌تر از روابط و هوش ما هستند. چند سال پیش شروع کردم به گردآوری این ابزارهای ذهنی تا بتوانم برای خودم یک زندگی خوب بسازم. در این مسیر به‌مرور گنجینه‌ای از ابزارها به دست آوردم که از یک‌سو ابزارهایی تقریباً فراموش‌شده و مربوط به دوران قدیم را شامل می‌شود و از سوی دیگر ابزارهایی که حاصل جدیدترین پژوهش‌های روان‌شناختی بوده‌اند را در برمی‌گیرد. می‌توانید این کتاب را به‌عنوان کتابی از فلسفۀ قدیم برای زندگی در قرن بیست و یکم توصیف کنید. من سال‌هاست که از این ابزارها در زندگی روزمرۀ خودم بهره می‌برم. آن‌ها به من در رویارویی با بسیاری از چالش‌های کوچک و بزرگ زندگی‌ام یاری رسانده‌اند. ازآنجایی‌که زندگی من تقریباً در تمام جنبه‌ها بهبودیافته است، (کم‌پشت شدن موها یا چین‌وچروک صورتم چیزی از احساس خوش‌بختی‌ام نکاسته است)، می‌توانم با وجدانی آسوده این ابزارها را به شما نیز توصیه کنم؛ این ۵۲ ابزار فکری شاید تضمین‌کنندۀ یک زندگی خوب نباشند اما به شما فرصتی برای مبارزه می‌دهند.

چرا باید کتاب هنر خوب زیستن را مطالعه کنیم؟

در این کتاب ما یاد میگیریم که را زندگی مطلوب خودمان را نداریم و برای رسیدن به آن چه کارهایی باید انجام دهیم و قدم در چه راهی باید بگذاریم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای چند دسته از مردم میتواند بسیار مفید باشد برای مثال افرادی که به دنبال پیشرفت شغلی هستند و صبر خود را در بالا و پایین زندگی از دست داده‌اند. مطالعه این کتاب همچنین می‌تواند برای کسانی که به‌دنبال یک رابطه صمیمی با اطرافیانشان هستند و تصمیم گرفته‌اند یکبار برای همیشه خود را تغییر دهند بسیار مفید باشد.

نویسنده: رولف دوبلی

مترجم: امید کریم‌پورعلی اکبر نصرالهی

ناشر: مهرگان خرد

برای خرید و دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.

منبع : طاقچه

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =