کد خبر: 7687
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
واکسن

دکتر سید محسن زهرایی رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: عوارض محدود واکسن‌های کرونا در کنار فواید بسیار زیادی که دارند، قابل قبول هستند.

تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن در سامانه مربوطه ثبت شده است که خوشبختانه اغلب در حد همان عوارض قابل انتظار همچون درد در محل تزریق، کوفتگی بدن، بی حالی و سردرد بودند که بعد از گذشت ۲ تا سه روز خود به خود رفع می‌شوند.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پرسشی درخصوص عوارض واکسن‌های کووید، بیان کرد: واکسن و واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت افراد و جلوگیری از مرگ و میر است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تولید واکسن‌های کرونا تحت شیوه نامه‌های پیچیده و کاملا علمی است، عنوان کرد: ایمنی زایی و بی خطری واکسن‌ها در فازهای یک، دو و سه بررسی می‌شوند برهمین اساس از سلامت واکسنی که مجوز مصرف برای عموم جامعه را دریافت می‌کند، اطمینان خاطر داریم. عوارض ثبت شده واکسن‌ها کاملا قابل انتظار و قیاس با مستندات بین المللی بوده است

آقای دکتر زهرایی تصریح کرد: همچنین در مرحله مصرف هم با نظام مراقبتی که وجود دارد عوارض احتمالی واکسن‌ها رصد می‌شود و برای آنکه گزارش دقیقی داشته باشیم یک سامانه موبایلی هم در سایت www.salamat.gov.ir راه اندازی شده است و افراد می‌توانند درصورتی که درپی تزریق واکسن دچار عارضه‌ای شدند در این سامانه ثبت کنند. تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن در سامانه نامبرده ثبت شده است که خوشبختانه عموما در حد همان عوارض قابل انتظار همچون درد در محل تزریق، کوفتگی بدن، بی حالی و سردرد بودند که بعد از گذشت ۲ تا سه روز خود به خود رفع می‌شوند؛ در کنار فواید بسیار زیادی که واکسن‌ها دارند، این عوارض کاملا قابل قبول هستند.

آقای دکتر زهرایی در پایان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۹۷ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است، گفت: خوشبختانه عوارض ثبت شده کاملا قابل انتظار و قیاس با مستندات بین المللی بوده و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

منبع: صدا و سیما

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =