مرد 100

” پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد ” نام رمانی است در ژانر طنز سیاسی- اجتماعی. در سرتاسر کتاب، ما هم زندگی پیرمرد قهرمان داستان را مرور می‌کنیم و هم از ورای آن، تاریخ قرن بیستم را البته به‌صورت طنز می‌خوانیم. نویسنده در این اثر همه چیز اعم از رخدادهای تاریخی، اندیشه، فلسفه، کتاب مقدس و مظاهر روزمره زندگی را به طنز می‌گیرد و دنیایی می‌سازد که به گفته خودش به نحوی هوشمندانه، ابلهانه است.

این کتاب از سال ۲۰۰۹ در صدر کتاب‌های پرفروش اروپا و جهان قرار دارد و تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است. کتاب پیرمرد صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد،  که فقط یک تریلی لازم دارد تا عنوان طولانی‌اش را جابه جا کند، در سال ۲۰۰۹ در سوئد چاپ شد و خیلی زود با ترجمه‌های مختلف در سراسر دنیا سر درآورد.

این نخستین رمان یوناسون بود و پنج ناشری که ابتدا سراغشان رفت، کتاب را برای انتشار ارزشمند تشخیص ندادند اما کتاب پس از انتشار در سوئد به پدیده‌ای تبدیل شد و از آن زمان به بیش از ۳۰ زبان دنیا ازجمله انگلیسی، آلمانی، هلندی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتقالی، چِکی، مجارستانی، روسی، ژاپنی، کره‌ای، تایوانی، و … ترجمه شده است.

پیرمرد صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد زندگینامه مضحکه‌آمیز یک مرد صد ساله و خیالی به نام آلن کارلسن است. او با گیج بازی و بیخیالی اش پای خود را به رویدادهای تعیین کننده قرن بیستم باز میکند؛ از جمله رفاقت آلن با ژنرال فرانکو در جنگ داخلی اسپانیا، نقش او در “پروژه منهتن” برای ساخت سلاح های اتمی در جنگ جهانی دوم و یا تاثیر غیرمستقیم اش در مرگ استالین.

خلاصه داستان مرد صدساله ...

بعد از یک زندگی طولانی و پرحادثه، «آلن کارلسون» در یک خانه سالمندان به صد سالگی می‌رسد و همه فکر می‌کنند که این مکان آخرین توقف او برای زندگی ست. اما مشکل اینجاست که آلن هنوز هم در سلامت است و امروز تولد صدسالگی اوست. به همین دلیل کارکنان خانه سالمندان تصمیم می‌گیرند برای او جشن تولدی برگزار کنند. اما آلن واقعاً علاقه‌ای به این تولد ندارد و دوست دارد راحت و بدون محدودیت زندگی کند. او تصمیم به فرار می‌گیرد و پنجره اتاق خود را باز می‌کند و بدون نقشه قبلی دل به دریا می‌زند و درست روز تولدش از خانه سالمندان فرار می‌کند. زندگی جدید او از این لحظه آغاز می‌شود. آلن در این مسیر با حوادث غیرمنتظره‌ای  روبه‌رو می‌شود. از سرقت یک چمدان پرپول،  تعقیب و گریز جنایتکاران، همسفر شدن با یک فیل بزرگ و حتی ملاقات با بزرگ‌ترین سیاستمداران قرن تنها بخشی از ماجراجویی‌هایی است که آلن در اتفاق آن‌ها نقش داشته است.

برای دانلود نسخه الکترونیکی کتاب اینجا کلیک کنید.

 برای شنیدن کتاب اینجا کلیک کنید.

 ساینس هاب

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =