کد خبر: 6457
سرویس: جوابیه
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
نوشتن نامه

روابط عمومی صندوق‌ها به این وسیله، به اطلاع عموم می‌رساند که این سازمان قصد ندارد جوابیه‌ها را در فضای عمومی رسانه‌ها منتشر کند، اما در مواردی که برخی از افراد، مطالب خلاف واقع را به شکل مغرضانه یا توهین‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران و خدمات انجام‌شده را نادیده می‌گیرند، ناچار به انتشار پاسخ علنی خواهد بود.

کاربری در فضای مجازی با تشریح وضعیت برادر خویش، خواستار رسیدگی به امور وی شده است و همه‌ی انواع مسئولیت‌ها را متوجه صندوق کرده است! اما اصل ماجرا چیست؟!

فردی با نام «غ . ن» که برادرش از حیث بازمانده توانخواه تابع صندوق است، با انتشار کامنتی حاوی عبارت‌های ناپسند و ناروا خطاب به مسئولان، ادعاها و انتظاراتی را مطرح کرده که به وضوح، نشانگر عدم‌آشنایی نامبرده از قوانین و مقررات و کم‌اطلاعی او از وظایف خانوادگی و آداب گفتگو است!

در گذشته، سازمان صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، پرونده‌ی مذکور را بررسی کرد و در مواردی که مجاز بود، وارد شد و حتی خدماتی فراتر از انتظار، انجام داد؛ از جمله، در پی دو مرتبه عیادت مددکاری فولادشهر از شخص بازمانده که در بستر بیماری بودند، ایشان مشکل اصلی خود را «اجاره‌نشینی و مسئله‌ی مالی» عنوان کردند. صندوق، طبق مقررات، مسئولیتی در تأمین مسکن ندارد، اما مددکار منطقه طبق وظیفه، وام مصوبه‌ی شماره‌ ۲ را به جریان انداخت. این حمایت، هیچ ارتباطی به موضوع بهداشت و درمان نداشت که موضوع اصلی پرونده‌ی آنها محسوب می‌شد.

عوامل سازمان صندوق‌ها، حتی در نقش قیم بازنشسته در امور درمانی، عمل کردند در حالی این فرد دارای قیم قانونی است؛ ازجمله، رئیس درمان منطقه پس از اطلاع از وضعیت بیمار که برای جراحی از ناحیه‌ی پا در بیمارستان کاشانی بستری شده بود، شخصا با حضور در بیمارستان امور ایشان را پیگیری کردند و حتی یادآوری دادند که هزینه‌ای از خانواده‌ی بیمار نباید دریافت شود. مددکار ما نیز در بیمارستان با دختر بیمار هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد و راهنمایی ارائه می‌کرد! در این حین، قیم ایشان در شهر ساری بود و هیچگونه نقشی در انجام وظایف قیمی، نداشت! 

موجب تأسف و شگفتی است که شخصی برادر خویش را در شبکه‌های اجتماعی، "بی‌صاحب" قلمداد کند و سپس از "غیرت" سخن بگوید! نامبرده نیز بهتر است به جای استعمال الفاظ ناشایست و نشر افترا نسبت به مسئولین صندوق، به وظایف خود و مهم‌تر از آن، به تکالیف برادرانه‌اش، بپردازد و عبارت "خواب خرگوشی" را که بکار برده‌، برای خودش صادق بداند تا بلکه بیدار شده و در صدد جبران برآید!

در پایان، تصریح می‌گردد که مستندات قیمومیت‌نامه با ده سال تأخیر، به نمایندگی صندوق ارسال شده و خود فرد و برادر آن نیز هیچگاه ابراز نکرده‌اند که بازمانده دارای قیم است. با این وجود، طبق اسناد و گزارش‌های موجود که خللی بر آنها وارد نیست، هر آنچه وظیفه‌ی قانونی صندوق بوده، انجام شده است.

میزان دریافت مقرری این بازمانده محترم توانخواه که در سن بالای چهل سالگی به تکفل پدر ارجمند خویش در آمده است بیش از هشت میلیون تومان در ماه است که نشان میدهد قوانین صنعت نفت و صندوقها در حوزه پشتیبانی از بازماندگان متعالی است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • دلاورمنش IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    خدا خیرتون بده.. همه گرفتاران بازنشسته را دریابید..ایشالا افزایش،کافی مستمری را همه بزودی شاهد باشیم .. خدا پشت و پناه دلسوزان مخلص..باتشکر.
    • Hadi FR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      ضمن پشتیبانی از صندوق بازنشستگان نفت از اهتمام و نهایت سعی برای برطرف‌کردن دغدغه بازنشستگان کمال تشکر را دارم.
  • مهدی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام و خدا قوت به شما عزیزان گرامی ،اینجانب به شخصه آگاهی لازم در مورد رسیدگی شما عزیزان دارم ،و میدانیم که قوانین صندوق بازنشستگی نفت فراتر از صندوق های دیگر است ،خدا رو شکر میگویم و ممنونم از رسیدگی شما عزیزان و صنعت نفت ،از پرداخت های سر موقع تا اضافات و انواع وام و غیره نشان دهنده نظم در صندوق است .و از شما و دیگران خواهشمندم توجهی به شایعات و حرف های بی پایه و اساس نکنید ،هر کسی در این جهان زمانی برای خوشی ،غم ،مشکلات و دیگر چیزها دارد ،توجه هر انسان بهتر است به خداوندش باشد ،با تشکر
  • سارا IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید ،اینجانب یک بازمانده هستم رسیدگی و پرداخت های به موقع صندوق را دیده ام ،توصیه ام به اون بازمانده محترم اینه که من هم روز های خوبی داشتم و زندگی به خوشی میگذشت اما سختی هایی در پس زندگی ام نمایان گشت و غم هایی وارد شد ،اما زندگی گذشت و همچنان میگذرد و من به خدا ایمان دارم که دوباره همه چیز درست خواهد شد ....
  • جهانگیر US ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    باعرض سلام وخدا قوت به شما عزیزان مسعولین صندوق نفت برادران عزیز ما همیشه مدیون شماها هستیم واگرخدای نکرده به شماها توهنی بکنند واقعن کم لطفی کردن امید وارم انتور نباشد هرشخص بنظرم با زبان خوب بهتر کارهایش انجام میگیرد متشکر ممنون
    • علی دهقانی DE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      ممن از تمام مسولین صندوق کمال تشکر داریمخیلی زحمت مکشن فقط به فکر فرزندان بازنشسته باشن ممنون مشیم به امید خدا
  • غلامرضا شهبازی DE ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام واحترام درپاسخ به عزیزی که بعنوان برادرشخص بازمانده معززخودرامعرفی نموده وبدون آگاهی وآشنایی به قوانین درمان مجموعه مدیریتی صندوق را آزرده خاطر نموده باید به اطلاع این بزرگوار برسانم که همه ما بازنشسته ،شاغل وخانواده های تحت پوشش یک خانواده واحدیم وچنانچه قصوزی ویا مشکلی مشاهده میشود منفردا مکتوب ویا طی تماس تلفنی مدیران زحمتکش ومجرب رامطلع نموده تا حصول نتیجه سپس که دراین چند ساله واقعا شاهد انقلابی درخصوص اضافات حقوق،خدمات رفاهی ،خدمات درمانی و....... بوده ایم واقعا دورازانصافه که بجای تقدیروتشکر انتقاد وافترا وتهمت وتوهین را جایگزین نماییم بنده حقیر وتعداد کثیری ازبازنشستگان دست تمامی مدیران گرانقدر وکارکنان زحمتکش وهیئت مدیره مجرب ودلسوز که شبانه روز باتلاش مضاعف خدمات مطلوب وشایسته ارائه نموده رابوسیده وآرزوی توفیق روزافزون ازایزدمنان برایشان مسئلت مینماییم درپایان امیدواریم که با چنین حرکاتی که بصورت انفرادی گاها رخ میدهدموجب دلسردی ونگرانی شما اساتید ارجمند نگردد چرا که درهر خانواده یک نفر ناشکرومتوقع وجودداردکه نگرانی برای مجموعه ایجاد مینماید سپس زحمات شما مدیران معزز وارجمندبرهمه ما بازنشستگان وبازماندگان کاملا آشکاروهویداست وزحمات بی شائبه اتان قابل تقدیروتشکر موفق وپیروز باشید .غلامرضا شهبازی وجمع کثیری ازبازنشستگان لرستان
  • مسعود US ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    با‌ سلام‌ ، ضمن عرض خدا قوتی به همه مسئولان محترم صندوق ، بنده به نوبه خود نهایت سپاسگزاری را بخاطر تمام زحمات دلسوزانه صندوق را دارم. لطفا از این گونه خزعبلات دلخور و دلسرد نشوید. با تشکر.
  • سیدعلیرضا رضایی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    ممنون فقط الحمداله
  • محمدجواد ندافيان بوشهري IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    اینجانب ازتمام زحمت کشان صندوقهاصنعت نفت رازیهستیم وتشکر میکنیم خداوند به شما صبر بده و عمر باعزت
  • همکار بازنشسته قدیمی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    با عرض سلام شما کامنت هايی که خیلی مودبانه برای پیشنهاد و یا انتقاد از نحوه تعدیل مستمری ها خدمتتان ارسال می شود را اطلاع رسانی نمی نمايید خواهشمند است به آن سوی انتظارات معقول و پیشنهاد های محترمانه نیز گوشه چشمی مرحمت بفرمايید. با تشکر از صبر و حوصله و عدالت محوری در نگرش به همه نظریات در حیطه وظايف سنگین خود.

    پاسخ سایت: چنانچه نظرات عاری از کلمات ناپسند باشند تایید می شوند.

  • شاهین IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    با سلام در این چندین سالی که به افتخار بازنشستگی رسیدم. سازمانی ومدیرانی به وظیفه شناسی مدیران صندوق ندیدم بسیار بزرگوار وکوشا ولی از شروع کرونا که واقعاً کمر بازنشستگان را خم کرده از شما بزرگواران توجه بیشتر می طلبند همه سنها بالاست وشما هم لطف خود را شامل ما نمایید متشکریم
  • محمود ک.ن IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    با سلام و خدا قوت به تمامیه کارکنان صندوق و هیئت رییسه و هیئت امنا و کارکنان نمایندگیهایه سراسر کشور و نشریه زندگی نو و....... کمال تشکر و قدر دانی رو دارم و هر چقدر از زحمات و کمک و تلاش و دلسوزیه مدیران شایسته و زحمتکشدصندوق نفت قدردانی کنم بازم کم هست انشاءالله که همیشه پاینده باشید
  • خدر رئیسی DE ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    با سلام خدر رئیسی 602114 خداوند به همه عزیزاندر دنیا و اخرت خیر دهد و عاقبت به خیر شوید، از زحمت و تلاش بی وقفه و شبانه روزی تک تک عزیزان کمال تشکر دارم و امیدوارم که هرچه زودتر به نتیجه مطلوب و نهایی برسیم. ترتیبی اتخاذ فرمایید که اضافات هر ساله در ماه فروردین اجرا شود که باعث این همه گرفتاری و دردسر نشود.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    از مسئولین محترم صندوقها درخواست می شود با توجه به آشفتگی و گرانی افسارگسبخته مسکن ،هر چه زودتر نسبت به عملی شدن وامها به ویژه وام مسکن و متمم آن اقدام نمایند.
  • علی ...33 US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    اینجانب چهارسال است بازنشسته شدم همه پرداختیها به موقع انجام میشود اموراتی هم که مربوط به درمان است حقیقتا خوب است در تهران کلی مراکز درمانی طرف قرارداد هست که به نظرم خیلی خوب است به شخصه مشکلی نداردم و خیلی خوب ارزیابی می کنم فقط دسترسی به نمایندگی از بعد مسافت برا یمن زیاد است که اگر خدمات را الکترونیکی کنید نیازی برای حضور نخواهد بود.
  • محمد علی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    باسلام خدمت شما. بنده نیز واقعا تشکر خود را از کلیه کارکنان صندوق بجا می اورم. بخصوص تیم صندوق در اصفهان و شخص آقای یوسفی بابادی. برای من یک بار مشکلی پیشامد که به کسی گفتم حل نکرد اقای بابادی با سعه صدر تمام حرفای من و خانمم را شنید و با پیگیری طرف ۲ روز نتیجه مثبت از طریق دفترشون به ما اطلاع دادند. خدا همتون رو عاقبت بخیر کنه.
  • NL ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    با سلام و عرض ادب من از بازنشستگان صندوق هستم همسر به بیماری سرطان دچار و متاسفانه پس از ۲ سال از دنیا رفتند من شهادت می دهم که در دوران درمان همسرم صندوق در تمام موارد حامی و پشتیبان ما بودن واز تمامی امکانات جهت درمان و راحتی ما دریغ نکرد و قریب ۹۵ درصد هزینه های درمان ما را بر طبق مقررات پوشش داد لازم می دانم مراتب قدر دانی و تشکر خود را از دست اندر کاران ومسئولین صندوق ابراز نمایم از عزیزان زحمت کش دفتر غرب تهران که خالص انه در این مشکل من و همسرم را یاری نمودن کمال قدر دانی را دارم خداوند به تمامی عزیزان عمر طولانی عنایت کن با تشکر. ع ر س
  • حاجی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    ممنونیم از همگیتون خدا به همتون خیر بده.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =