مسیریاب ایرانی

نقاط قوت بسیارند، اما اگر بخواهیم فقط یک موضوع را به عنوان برگ برنده مسیریاب نشان طی یکی دو سال عرضه‌اش قلمداد کنیم آن چیزی نیست جز استمرار در به‌روزرسانی. میل به پیشرفت و تکامل همیشه مهم‌ترین وجه تمایز و عامل پیش‌برنده مسیریاب نشان به سوی اهدافش بوده و خوشبختانه باید بگوییم که هنوز هم هست.

این موضوع را می‌توانید با نصب آپدیت 8.5.1 متوجه شوید که با ارائه‌ ویژگی‌هایی بسیار کارآمد، این مسیریاب ایرانی را بیشتر از همیشه به نمونه‌های خارجی نزدیک‌تر کرده، به خصوص گوگل مپس که همواره الگوی مستقیم نشان در تکمیل دایره قابلیت‌هایش بوده و حالا با خروج از فاز الگوبرداری نوبت آن رسیده که بحث رقابت با آن هم برای مسیریاب بومی مطرح شود.

مسیریابی با موتور و دوچرخه همراه با سخنگوی فارسی

یکی از ویژگی‌های محبوب و متمایز گوگل مپس مسیریابی با موتور و دوچرخه است که اگر تجربه سفر به خارج از کشور را داشته‌اید، می‌دانید که این ویژگی چقدر برای کاربران اروپایی و آمریکایی حیاتی است و چقدر دقت بالایی دارد. نشان در نسخه جدید دست روی همین ویژگی محبوب گذاشته و آن را برای شما به ارمغان آورده، البته صورت ایرانیزه و مناسبش برای شهروندان تهرانی و چند شهر بزرگ کشور.

چه با دوچرخه و چه با موتور، مسیریابی کامل به سبک و سیاق مسیریابی خودرویی و با سخنگوی فارسی انجام می‌شود و تیم نشان نهایت تلاشش را به کار برده که قوانین موتورسواری و دوچرخه‌سواری را در مسیریابی‌هایش لحاظ کند. بنابراین نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با دوچرخه وارد هر خیابانی شوید یا از هر کوچه‌ای عبور کنید.

با این که بعد از این همه سال، زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهری مثل تهران هنوز هم به شکل شایسته و مطابق استاندارد شهرهای مدرن دنیا فراهم نیست ولی افزودن این ویژگی به نشان موضوعی است که حتما همه از آن استقبال می‌کنند.

نمای سه بعدی ساختمان‌های تهران

این ویژگی (که باز هم در گوگل مپس دیده بودیم) بیشتر از آن که کاربردی باشد جنبه تزیینی دارد. نشان در این نسخه امکانی فراهم کرده که ساختمان‌های شهر را به صورت سه بعدی ببینید. با فعالسازی این ویژگی از منوی مسیریابی آپارتمان‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های بزرگ و بناهایی مثل برج میلاد و میدان آزادی به همان شکل و شمایلی که در واقعیت هستند نمایش داده می‌شوند که نه همیشه، اما بعضی وقت‌ها می‌تواند در پیدا کردن یک آدرس خاص به کارتان بیاید.

بعد از تهران؛ نمایش پلاک ساختمان‌ها این بار در کرج و مشهد 

بر خلاف نمایش سه بعدی ساختمان‌ها، نمایش پلاک ساختمان‌ها از همان ابتدا یکی از خصوصیات بسیار کارآمد مسیریاب نشان بود که در این نسخه ارتقاء پیدا کرده و حالا شهرهای کرج و مشهد هم تحت پوشش قرار گرفته‌اند. این یعنی در سه شهر بزرگ و پرجمعیت کشور راحت‌تر از همیشه آدرس‌هایتان را پیدا می‌کنید.

ارتقای مسیریابی با اتوبوس و نمایش جزئیات بیشتر

مسیریابی با وسایل حمل و نقل عمومی که اهمیت بسیار زیادی دارد، در نسخه 8.5.1 ارتقاء پیدا کرده و حالا در شهرهای تهران و مشهد می‌توانید شماره خطوط اتوبوس‌ برای هر ایستگاه را هم ببینید. ضمن این که زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه هم در این حالت مسیریابی لحاظ می‌شود تا تخمین نسبتا دقیقی از رسیدن به مقصدتان داشته باشید.

جستجو و مسیریابی آفلاین

این ویژگی یکی از مفیدترین قابلیت‌های مسیریاب نشان تا به امروز بوده که از دو جهت اهمیت بالایی دارد. در درجه اول عدم نیاز به اینترنت و مصرف دیتا و در درجه دوم کمک به کاهش مصرف باتری که با خاموش کردن اینترنت حاصل می‌شود.

برای جستجو و مسیریابی آفلاین باید اول نقشه‌های آفلاین شهرتان را دانلود کنید. این نقشه‌ها حجم نسبتا زیادی دارند ولی مزیتی که با این کار بدست می‌آورید ارزش اشغال شدن این حجم از حافظه گوشی را دارد. در مسیریابی آفلاین نشان درست مثل حالت آنلاین وارد حالت رانندگی می‌شوید و با دقت به سمت مقصد مسیریابی خواهید کرد و این از مزایای خوب این نسخه به شمار می‌آید.


منبع: دیجیاتو

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =