کد خبر: 5766
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
مصلحی / کانون اراک / دفتر نشریه

چندی پیش، از بازنشستگان درخواست شده بود عکس‌های برنامه‌های خود را برای نشریه زندگی نو ارسال کنند. بنابراین، ۲ صفحه از نشریه شماره ۳۰۷ با مشارکت بازنشستگان تهیه شده است.

صفحۀ نخست شمارۀ ۳۰۷ نشریۀ زندگی نو، به برنامۀ رفاهی صندوق‌ها در حوزۀ ورزش و گردشگری با نیم‌نگاهی به حوزۀ فرهنگی پرداخته است؛ در مطلب صفحۀ اول نشریه، نویسنده در نقش راوی و با قلم خود به چهارگوشه ایران سفر می‌کند و تلاش دارد تصویری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان در ماه نخست زمستان برای خوانندگان ارائه دهد.

صفحه‌های دوم و سوم این شماره، به یکی از مهم‌ترین موضوعات دی‌ماه پرداخته است. این موضوع مربوط به بخشی از خدمات رفاهی صندوق‌ها - خدمات غذای باشگاهی - است. از این رو گزارشی از معاونان مالی، بازنشستگی و درمان صندوق‌ها تهیه شده است که ابعاد و چشم‌انداز موضوع به کمک جداول مالی تبیین و تشریح شده است.

در صفحات بعد، موضوع افزایش وام صندوق شهید تندگویان تشریح و تبیین شده است و به سؤالات پرتکرار این مسئله پاسخ داده شده است. همچنین شرایط و ضوابط دریافت وام از صندوق قرض‌الحسنه تندگویان تشریح شده است.

در ادامۀ موضوعات این شماره، هم‌زمان با فصل زمستان و تشدید آلودگی هوا و آثار این پدیده بر یکی از مهم‌ترین اعضای بدن و با توجه به ویژگی‌های سن بازنشستگان، صفحۀ سلامت نشریه به موضوع مراقبت‌های چشمی در زمان آلودگی هوا اختصاص یافته است. این مطلب از سوی پزشکان متخصص در این حوزه تهیه شده است.

چندی پیش، از بازنشستگان درخواست شده بود عکس‌های برنامه‌های خود را برای نشریه ارسال کنند، به همین سبب عکس‌های زیادی دریافت شده است بنابراین در دو صفحۀ ۶ و ۷، گزارش تصویری جالبی با مشارکت بازنشستگان تهیه شده است. عکس‌های این دو صفحه، نوع نگاه بازنشستگان به رویدادها را نشان می‌دهد؛ آن‌ها با دوربین‌های تلفن همراه خود این لحظات را ثبت و برای نشریه ارسال کرده‌اند.

صفحات تندرستی این شماره به موضوع پیاده‌روی و آثار این ورزش بر روی افراد به‌خصوص در سن بازنشستگی اختصاص یافته است؛ نویسندۀ صفحات تندرستی نیز توسط یکی از متخصصان حوزۀ ورزش و از خانواده بازنشستگان نفت است. مطالعۀ این مقاله، برای همه سودمند خواهد بود زیرا پیاده‌روی ساده و منظم می‌تواند سلامتی افراد جامعه را تضمین کند.

در ادامۀ مطالب نشریه، در صفحات ۱۰ و ۱۱، زندگی نو به مناسبت سال نو میلادی به دیدار یکی از بانوان مسیحی بازنشسته صنعت نفت رفته است و گفتگویی خواندنی را با این بانوی فرهیخته بازنشسته انجام داده است تا بدین طریق، سال نو میلادی را به بازنشستگان مسیحی و ارامنه تبریک بگوید. «شمعی برای ایران» عنوان این گفتگوی زیباست.

نشریه در صفحات ۱۲ و ۱۳، به معرفی یکی از فعالیت‌های خانگی برای سرگرمی این روزهای افراد بازنشسته پرداخته است. پرداختن به گل و گیاهان یکی از فعالیت‌های سودمند برای همه به ویژه افراد در سن بازنشستگی است. نشریه در صفحات قبل‌تر، پیاده‌روی را هم پیشنهاد داده است اما برای آنکه این روزها به دلیل آلودگی هوا و بارش برف، افراد وقت بیشتری را در خانه سپری می‌کنند، توصیه رسیدگی به گل‌ها را منتشر کرده است.

صفحه ۱۴ در تلاش است با مطلب جالب و انگیزشی از میان مطالب رسیده از سوی مخاطبان خوش‌ذوق نشریه «امید» را در دل‌ها زنده نگه دارد. خواندن ماجرای دورنای سفید و امید و ماجرای آرزو، حس لطیفی را در ذهن خواننده ایجاد می‌کند و لحظاتی او را از دغدغه‌ها دور می‌کند. جای این‌گونه مطالب در نشریه خالی بود.

صفحه ۱۵ به فرهنگ اختصاص دارد. در این شماره کتابی را معرفی می‌کند که به کوشش یکی از بازنشستگان صنعت نفت تألیف شده است؛ در  دیگر صفحات این بخش، جدول‌های ریاضی و سرگرمی برای تقویت قوای فکری و ذهنی بازنشستگان تهیه شده است.

دکتر احمد دلبری متخصص طب سالمندی، دکتر مهشید حاجی حیدری متخصص ورزش، دکتر امیر مردانی معاون درمان صندوق‌ها متخصصانی هستند که ما را در تهیه این شماره یاری دادند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • محمود علیمراد پور70878 IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    بنده ازکلیه دستنکا ران محترم ورحمتکش ووزیر محترم نفت کمال تشکر را دارم خداوندپشت پناهتان باشه که بفکر بازنشستگان هستید از خداوند متعال سلامتی برای شما آرزوی میکنم

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =