کد خبر: 8945
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بازنشسته/پارک/فضای مجازی/سایت

بازنشستگان صنعت نفت به منظور ثبت درخواست عضویت در «صندوق پس‌انداز مسکن»، از امروز پنجشنبه (۸ دی‌ماه) با مراجعه به سامانه «سما» درخواست خود را ثبت کنند.

بر این اساس، عضویت در این طرح برای شاغلان و بازنشستگان، اختیاری است؛ بنابراین تا زمانی که بازنشستگان تقاضای عضویت خود را ثبت نکرده‌اند هیچ‌گونه مبلغی از مستمری آنها کسر نخواهد شد. 

به هر میزان که فرد بازنشسته اقدام به انتخاب مبلغ سهم عضویت کند به همان میزان به‌اضافه ۶ درصد از سوی کارفرمای آنها به سهم انتخابی فرد، افزوده می‌شود؛ صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نیز سالانه به این منابع، سود اضافه خواهد کرد.

پس از ثبت‌نام، اعضای «صندوق پس‌انداز مسکن» هر موقع که تمایل داشتند نیز می‌توانند انصراف از عضویت را از طریق سامانه «سما» ثبت کنند و کل مبالغ ذخیره شده را دریافت کنند. این طرح در گام نخست، ایجاد اندوخته برای پس‌انداز مسکن است؛ بنابراین زمان و مکان بخش اجرایی طرح در حال مطالعه است.

نحوه و زمان ثبت تقاضای بازماندگان ارجمند در مرحله بعدی اعلام خواهد شد. زمان ثبت تقاضا برای بازنشستگان گرامی شرکت‌های واگذار شده نیز پس از تفاهم با آن شرکت‌ها، متعاقباً اعلام خواهد شد بنابراین این گروه از بازنشستگان در این مرحله چنانچه اقدام به ثبت تقاضا کنند پیامی را در سامانه سما مشاهده خواهند کرد. 

برای ورود به سامانه سما اینجا کلیک کنید. 

برای مشاهده نسخه با کیفیت راهنمای تصویری اینجا کلیک کنید. 

عضویت بازنشستگان صنعت نفت در «طرح پس‌انداز مسکن»

با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه سما می‌شوید سپس بر روی کلمه کسورات کلیک می‌کنید سپس بر روی کلمه حق عضویت و بعد از آن روی درخواست جدید در این مرحله عضویت را انتخاب می‌کنید و در کادر پایین مبلغ مورد نظر را انتخاب و سپس دکمه ثبت را کلیک می‌کنید. 

با توجه به بهبود مستمر فرایند خدمات‌رسانی، پیشنهاد می‌شود همواره دستورالعمل‌های خدمات از جمله تصویر بالا را از طریق سایت رسمی صندوق‌ها مطالعه فرمایید؛ زیرا اگر تغییری در فرایند روی دهد به طور حتم راهنمای تصویری جدیدی جایگزین خواهد شد. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =