کد خبر: 8846
سرویس: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
سی و سومین جلسه شورای عالی پروژه ها

یکی از دارای‌های ارزشمند صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در خارج از کشور پس از سال‌ها به نام صندوق‎‌ها، ثبت رسمی شد.

عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز چهارشنبه (۱۱ آبان ماه) در سی‌وسومین نشست عالی پروژه‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها، گفت: با توجه به تعهدات قانونی پیش‌رو، «توسعه‌ی منابع پایدار» برای تقویت منابع ورودی صندوق‌ها، اجتناب‌ناپذیر است. از این‌رو، در رقابت واگذاری بلوک ۱۲درصدی نماد «فارس» مشارکت و این سهم به سهام پیشین شرکت سرمایه‌گذاری اهداف افزوده شد.

وی گفت: افزون بر مطالعات اقتصادی بخش‌های تخصصی شرکت اهداف و صندوق‌ها، حداقل از چهار کارگروه فنی و کارشناس رسمی برای برآورد ارزش این سهم نیز نظر خواهی و سرانجام در چارچوب ارزش برآوردی کارشناسان خبره اقدام شد.

بیات در بخش دیگری از این نشست گفت: یکی از اصول و ارزش‌های بنگاه اقتصادی، شناسای اموال و دارای‌های راکد و یا رفع مشکلات حقوقی آنها به منظور بازگشت به چرخه اقتصادی است.

وی افزود: چرخه اقتصادی برای پویایی بنگاه‌های اقتصادی با اهمیت است چون منابع نامحدود نیست.

بیات ادامه داد: به تازگی یکی از اموال ارزشمند گروه اقتصادی صندوق‌ها در خارج از کشور که سال‌ها دچار مسائل حقوقی و غیرحقوقی بود با ثبت رسمی سند مالکیت آن به نام صندوق‌ها، این دارای به چرخه اقتصادی صندوق بازگشت.

وی افزود: دارایی‌های رسمی خارج از کشور افزون بر اینکه سرمایه هستند در فرایند اخذ تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های داخلی ایفای اثر خواهند کرد.

مشاهده تصاویر برگزاری سی‌وسومین نشست شورای عالی پروژه‌ها 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =