کد خبر: 8790
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بردیا زنگنه

بردیا زنگنه فرزند همکار شاغل در صندوق‌های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، موفق به کسب چند عنوان بین‌المللی در مسابقات رباتیک تیم ملی دانش آموزی ایران شد.

بردیا زنگنه، فرزند رضا زنگنه کارمند شاغل در منطقه یک صندوق‌ها، درمسابقات جهانی رباتیک دانش آموزی که با حضور بیش از ۵۰ کشور جهان و حدود ۳۰۰۰ تیم شرکت کننده، در ۶ لیگ (خلاقیت - ربات جنگجو - ربات فوتبالیست - ربات مسیریاب - حل ماز - پهباد) ۲۸ مرداد تا ۳ شهریورماه در کشور هندوستان برگزار شد، در ۲ تیم خلاقیت و ربات فوتبالیست تیم ملی رباتیک دانش آموزی ایران عضویت داشت، موفق شد در لیگ خلاقیت مقام سوم جهان (مدال برنز) و در مشارکت تیمی مقام دوم جهان (مدال نقره) را کسب کند.

او قبل از این نیز در شهریورماه ۱۴۰۰ با شرکت در هفتمین دوره مسابقات کشوری رباتیک دانش آموزی انتخابی تیم ملی، با کسب مقام دوم در رشته الکترونیک مجوز حضور در تیم ملی رباتیک در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در کشور هندوستان را دریافت کرد.

لطفا خودتان را کامل معرفی کنید:

من بردیا زنگنه هستم. سال ۱۳۸۷ در شهر تهران متولد شده‌ام.

از چه سنی وارد این رشته شدید؟

من از ۸ سالگی وقتی کلاس دوم ابتدایی بودم با شرکت در کلاس های فوق برنامه آموزش رباتیک با این رشته آشنا شدم و در حال حاضر عضو تیم ملی رباتیک دانش آموزی هستم.

اولین مدالی که گرفتید چه سالی بود؟

در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در هفتمین دوره مسابقات کشوری رباتیک دانش آموزی که در دانشگاه تهران برگزار شد، در رشته الکترونیک به مدال نقره دست پیدا کردم.

چه کسی مشوق شما بود؟

پدر و مادرم بزرگترین حامی و مشوق من در این مسیر موفقیت بودند، البته مادرم در طول دوران بیماری همه گیر کرونا، با پیگیری‌های مداوم خود باعث برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین گردید.

یک نکته را یادآور کنم تمام هزینه حضور در این مسابقات جهانی به عهده خانواده من بود که پدر و مادرم در پرداخت این هزینه‌های سنگین بسیار زیاد دچار سختی و مشکلات فراوان شدند که از لطف آنها بسیار سپاسگزارم. در پیمودن این مسیر و در تهیه بخشی از هزینه‌ها مدیران محترم صندوق‌ها با مساعدت‌های خود کمک حال پدرم بودند که از آنها بسیار تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم که توانسته باشم هر چند کوچک محبت‌های آنها را با کسب این مدال‌ها جبران کرده باشم.

در هفته چند جلسه تمرین دارید؟

با توجه به اینکه دوره‌های آموزشی به صورت ترم می‌باشد. پنچشنبه هر هفته کلاس‌ها در دانشکده فنی دانشگاه تهران به صورت حضوری برگزار می‌شود که من در حال حاضر در ترم ۷ تخصصی رباتیک مشغول به آموزش هستم.

شما در چه مقطع مشغول به تحصیل هستید؟

من دانش آموز مقطع هشتم در مجتمع آموزشی سما شهر پردیس هستم.

برای آینده شغلی خودت دوست داری چه کاری انجام دهی؟

دوست دارم در آینده یک کارآفرین بزرگ در کشورم باشم و از این راه بتوانم با دانش خود به خانواده و مردم سرزمینم کمک کنم.

می خواهم کارآفرین شوم

مصاحبه کننده : مهرداد لنکرانی

مشاهده بخش موفقیت فرزندان اینجا کلیک کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =