کد خبر: 8675
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
اپلیکیشن کتاب

این روزها که قیمت کتاب‌های چاپی و کاغذی افزایش نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است، فرصتی فراهم شده تا اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب به عنوان بهترین انتخاب‌های موجود در اختیار کاربران کتابخوان قرار بگیرند.

این روزها زندگی به معنای واقعی کلمه دیجیتال شده است. از پرداخت‌های بانکی تا تماشای فیلم‌های سینمایی؛ تفاوتی نمی‌کند درباره چه پدیده‌ای صحبت می‌کنید. همه پدیده‌های زندگی امروز انسان تحت تاثیر نفوذ فناوری‌های مدرن قرار گرفته‌اند و به همین دلیل جذابیت بیشتری به همراه دارند. با این حال به نظر می‌رسید کتاب و کتابخوانی چندان تحت تاثیر نفوذ فناوری‌های دیجیتال قرار نمی‌گیرد. اما در سال‌های اخیر، اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب به عنوان یکی از جذاب‌ترین راه‌های دسترسی به کتاب‌ و کتابخوانی جایگاه ویژه‌ای در جمع اهال فرهنگ پیدا کرده‌اند.

در ادامه با بهترین اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب که باید روی تلفن هوشمند خود نصب کنید، آشنا می‌شوید. اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی که می‌توانند جای خالی کتاب‌های گران‌قیمت را به بهترین شکل ممکن پوشش دهند.

Fidibo

اپلیکیشن فیدیبو یک اپلیکیشن فارسی‌ است که می‌تواند یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب که باید روی تلفن هوشمند خود نصب کنید هم لقب بگیرد. فیدیبو یک اپلیکیشن کتابخوان است که تعداد قابل توجهی از جذاب‌ترین کتاب‌های موجود در بازار ایران را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نیازی به یادآوری نیست که برای مطالعه این کتاب‌ها باید هزینه آن‌ها را پرداخت کنید که در مقایسه با نسخه‌های چاپی ارزان‌تر به نظر می‌رسند. البته در فیدیبو کتاب‌های رایگان جذابی هم پیدا می‌شوند که ارزش مطالعه‌کردن را دارند.

تیم توسعه اپلیکیشن فیدیبو فعالیت خود را در سال ۱۳۹۲ آغاز کرد اما به دلیل استقبال خیره‌کننده‌ای که از سوی کاربران ایرانی پیدا کرد در سال ۱۳۹۵ به یکی از زیرمجموعه‌های فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا تبدیل شد. آن‌ها در سال ۱۳۹۷ از نخستین کتابخوان الکترونیکی ایرانی شدند. فیدیبو در سال‌های اخیر قابلیت پخش کتاب‌های صوتی را هم به سرویس‌های خود اضافه کرده و به همین دلیل قابلیت‌های جذابی برای کاربران در نظر گرفته است.

اپلیکیشن فیدیبو روی سیستم‌ عامل‌های اندروید، آی‌اواس و ویندوز منتشر شده و کتاب‌های متنی آن در دو فرمت متنی EPob و PDF در دسترس کاربران قرار گرفته است. کتاب‌های صوتی فیدیبو هم در قالب MP۳ ساخته و به خوانندگان ارائه شده‌ تا مجموعه جذابی از بهترین امکانات برای کاربران وجود داشته باشد. اپلیکیشن فیدیبو در همه سیستم عامل‌ها هم قابلیت‌های جذابی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها باید به قابلیت نشانه‌گذاری، جستجوی کلمات و تغییر فونت و پس‌زمینه کتاب الکترونیکی اشاره کرد.

Taaghche

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ایرانی مناسب برای کتابخوانی که در لیست بهترین اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب که باید روی تلفن هوشمند خود نصب کنید هم قرار می‌گیرد، اپلیکیشن طاقچه است. قابلیت‌های این اپلیکیشن به حدی گسترش پیدا کرده که همه کاربران کتابخوان این اپلیکیشن را نیز در کنار اپلیکیشن طاقچه روی تلفن هوشمند خود نصب کرده‌اند. طاقچه هم مانند رقیب اصلی‌اش تعداد قابل توجهی از کتاب‌های بازار نشر ایران را در پوستین الکترونیکی برای کاربران در نظر گرفته است. ضمن اینکه کتاب‌های صوتی هم روی این اپلیکیشن وجود دارند.

اپلیکیشن طاقچه برای سیستم‌های اندروید، آی‌اواس و ویندوز منتشر شده و طبیعتا نسخه تحت وب آن نیز وجود دارد. تیم توسعه اپلیکیشن طاقچه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرد و یک سال بعد به صورت رسمی به کاربران کتابخوان معرفی شد. خرید کتاب‌های الکترونیکی و صوتی از این اپلیکیشن ممکن است اما کتاب‌های رایگان جذابی هم در طاقچه وجود دارند که جذاب به نظر می‌رسند.

Ketabrah

اپلیکیشن کتابراه در مقایسه با اپلیکیشن‌های فیدیبو و طاقچه از شهرت و محبوبیت کم‌تری بهره می‌برد. چراکه به اندازه آن دو اپلیکیشن کاربردی نیست اما واقعیت آن است که اپلیکیشن کتابراه هم می‌تواند در لیست بهترین اپلیکیشن‌های مطالعه کتاب که باید روی تلفن هوشمند خود نصب کنید، قرار بگیرد. کتابراه هم روی سیستم عامل‌های اندروید، آی‌اواس و ویندوز در دسترس است. واقعیت آن است که کتابراه در میان همه اپلیکیشن‌های ایرانی کتابخوانی بهترین پشتیبانی را میزبانی می‌کند که شاید دلیل اصلی آن کمتربودن کاربران آن در مقایسه با رقبای شناخته‌شده باشد.

کتابراه هم مجموعه جذابی از کتاب‌های الکترونیکی و صوتی را برای کاربران در نظر گرفته اما یک ویژگی بسیار خیره‌کننده هم دارد. این اپلیکیشن هر هفته یک کتاب جذاب و ارزشمند را به عنوان کتاب رایگان به کاربران هدیه می‌دهد. بنابراین اگر جزو کاربرانی هستید که به کتاب‌های رایگان الکترونیکی علاقه‌مند هستید شاید کتابراه گزینه جالبی باشد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =