کد خبر: 8573
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
بدون قرار قبلی

«بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی محمود بابایی اثری در ژانر اجتماعی است. این فیلم روایتگر داستان بازگشت‌ یک هنرمند به کشور پس از سال‌ها دوری است تا ادای دینی باشد به غم غربت هنرمندانی که سال ها در غربت زندگی کرده‌اند.

بدون قرار قبلی فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی محصول ۱۴۰۰ ایران است. این فیلم ششمین فیلم بلند شعیبی در مقام کارگردان است که فیلم‌نامهٔ آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است. این فیلم در چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر نیز حضور داشت و در ۶ بخش کاندید دریافت سیمرغ شد که در نهایت در دو بخش بهترین صداگذاری و بهترین فیلم از نگاه‌ملی موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

بدون قرار قبلی داستان فیلم در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌است باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

بار دراماتیک این فیلم در مشهد و حرم امام رضا (ع) اتفاق می‌افتد. جایی که پسر یاسمن پس از سال‌ها سکوت و انزوا بهبود یافته و به عبارتی شفا می‌گیرد.

گروه بازیگران این فیلم را پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی، رضا صابری، حامی ترابی و صابر ابر تشکیل می‌دهند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =