کهنی

پدرم مشوق اصلی من بود و توسط پدرم وارد رشته ژیمناستیک شدم. او اوایل مرا با تشویق و ترغیب به کلاس و تمرین می‌فرستاد اما بعد از اینکه اولین مدالم را گرفتم خودم علاقه‌مند شدم و ادامه دادم.

مهدی احمدکهنی، پسر محمد احمدکهنی بازنشسته صنعت نفت، در نهمین مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا در دوحه قطر-که در ۲۲ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد- در فینال وسیله دارحلقه با کسب نمره ۱۴:۴۳۳ در ‌رقابتی بسیار نزدیک با نماینده چین، نایب قهرمان آسیا شد و به مدال نقره ژیمناستیک هنری قهرمانی آسیا دست یافت. این اولین مدال نقره تاریخ در رشته دار حلقه است.

او قبل از این نیز با قرار گرفتن در رده دوازدهم شش وسیله، امکان حضور در رقابت های قهرمانی جهان در لیورپول انگلیس را بدست آورده بود. موفقیت‌های پیاپی فرزند این بازنشسته صنعت نفت، ما را بر آن داشت گفتگویی با این قهرمان ملی داشته‌باشیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

لطفا خودتان را کامل معرفی کنید:

من مهدی احمدکهنی هستم. سال ۱۳۷۶ در شهر کرمان متولد شده‌ام.

از چه سالی ورزش حرفه‌ای را شروع کردید؟

از سال ۱۳۸۱ یعنی از پنج سالگی وارد رشته ژیمناستیک شدم. بیست سال است که این ورزش را دنبال می‌کنم و ۱۲ سال است که از رده نوجوانان تا جوانان، عضو تیم ملی هستم.

اولین مدالی که گرفتید چه سالی بود؟

اولین مدالی که گرفتم در سال ۲۰۰۸ در رده نوجوانان آسیا بود. سپس در رده بزرگسالان چهار مدال گرفتم. یکی طلا یکی برنز در مسابقات بین‌المللی اسلوانی. بعد از آن در مسابقات قهرمانی مردان آسیا در سال ۲۰۱۹ در  مغولستان موفق به کسب مدال برنز شدم. سال ۲۰۲۰ در مسابقات وردکاپ استرالیا نایب قهرمان جهان شدم و در سال ۲۰۲۱ در جام جهانی قطر مدال برنز را کسب کردم و در سال ۲۰۲۲ نیز در مسابقاتی که در دوحه قطر در ۲۲ تا ۲۸ خرداد ماه سالجاری برگزار شد موفق به دریافت مدال نقره آسیا شدم.

چه کسی مشوق شما بود؟

پدرم مشوق اصلی من بود و توسط پدرم وارد رشته ژیمناستیک شدم. او اوایل مرا با تشویق و ترغیب به کلاس و تمرین می‌فرستاد اما بعد از اینکه اولین مدالم را گرفتم خودم علاقه‌مند شدم و ادامه دادم.

چند ساعت در روز تمرین دارید؟

در روزهای عادی حدود هفت ساعت تمرین دارم. سه ساعت صبح و چهار ساعت بعدازظهر. اما در اردوهای تیم ملی یک ساعت هم اول صبح ورزش هوازی می‌کنم و جمعا هشت ساعت تمرین می‌کنم.

با توجه به اینکه شما در ورزش ژیمناستیک حرفه‌ای هستید آیا این میزان ساعات برای تمرین روزانه زیاد نیست؟

انجام ورزش حرفه‌ای اینگونه است که باید تمام وقت و انرژی خود را بگذاری تا نتیجه بگیری. ژیمناستیک هم یک ورزش فرّار است که برای اینکه در اوج باشی و از فضای قهرمانی و مسابقات دور نشوی نیاز به تمرینات منظم داری.

آیا در رشته‌ای نیز مشغول به تحصیل هستید؟

بله. من دانشجوی رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هرمز (بندرعباس) هستم.

برای آینده شغلی خودت دوست داری چه کاری انجام دهی؟

توانمندی و علاقه من در ورزش و رشته حسابداری است. هر دوی این کارها را دوست دارم. اما برای آینده شغلی خودم دوست دارم وارد صنعت نفت شوم. چون من خودم را جزو خانواده این صنعت می‌دانم و مانند پدرم که حتی بعد از بازنشستگی نیز با صنعت نفت در ارتباط است خودم را جزئی از این خانواده می‌بینم. همین علاقه مندی‌ام باعث شده دوست داشته باشم تخصص و توانمندی‌ام را صرف این صنعت کنم و البته بعد از اتمام درس و گرفتن مدرکم و انجام کارهای سربازی، به حول و قوه الهی امیدوار هستم در صنعت نفت استخدام شوم.

اگر این خواسته شما محقق شود از فضای ورزش و قهرمانی دور نمی‌شوید؟

خیر. صنعت نفت صنعت بزرگی است که برای من فضای کاری مناسبی از لحاظ دوری از دغدغه‌های مالی و پرداختن به کار متناسب با توانمندی و علاقه‌ام ایجاد می‌کند و امیدوارم این خواسته برایم محقق شود. 

برگرفته از نشریه الکترونیکی 328 زندگی نو 

  

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • احمدکهنی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    با سلام ضمن تشکر وقدردانی از شما مدیریت محترم صندوقهای بازنشستگی صنعت نفت که باعث دلگرمی ورزشکاران وقهرمانان این صنعت عظیم می باشید با سپاس فراوان ارادتمند شما احمدکهنی

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =