کد خبر: 8412
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
علی مددی

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت گفت: باید توجه خاص به کانون‌های بازنشستگی صنعت نفت شود چون این نهادها ضامن بقا، صندوق‌ها هستند.

مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در بیستمین نشست کانون‌های بازنشستگی در مشهد مقدس گفت: امروز صنعت نفت نیازمند همدلی و وفاق ملی است.  

وی با بیان این که نظام اداری صنعت نفت نظامی سرآمد و متمایز است، افزود: صنعت نفت دارای نظام طبقه‌بندی مشاغل و ارزیابی مختص صنایع نفت و گاز است و این موضوع صنعت نفت را متمایز می‌کند.

علی‌مددی گفت: نظام اداری و استخدامی صنعت نفت خاص است چون از کف دریا و زمین تا تاسیسات پایین دستی دارای حرفه‌های مختلف شغلی است.

معاون وزیر نفت با اشاره به مباحث اخیر در خصوص اساسنامه صندوق‌ها افزود: صندوق بازنشستگی دارای قدمتی بیش از ۷۰ سال است که گذشتگان با خوش فکری آن را تشکیل داده‌اند. 

وی افزود: باید توجه خاص به کانون‌های بازنشستگی شود چون این نهادها ضامن بقا صندوق هستند.

علی‌مددی ادامه داد: برخورداری کانون‌ها از مدیریت و ساماندهی مناسب ضروری است.

 وی با بیان این که یک فصل از مجموعه مقررات استخدامی معطوف به بازنشستگان است، افزود: مجموعه مقررات استخدامی صنعت نفت از ابتدای ورود فرد تا مراحل بعدی زندگی دارای قوانین مشخص است. 

معاون وزیر نفت تاکید کرد: مشکلات مربوط به درون خانواده صنعت نفت می بایست در داخل همین خانواده گفتگو و رفع شود. 

علی‌مددی با بیان این که چاره‌ای جز شفاف سازی وجود ندارد، افزود: درآمدهای صندوق‌ها باید به سمع و نظر عموم و مردم رسانده شود تا در پرتو شفاف سازی، جامعه همسو و متقاعد شود تا امکان اجرای برنامه ها فراهم شود. 

وی با اشاره به پیچیدگی فنی میدان نفتی سروک آذرافزود: صندوق‌ها با رعایت صرفه و صلاح اقتصادی در میدان‌های سخت سرمایه‌گذاری می‌کند، لذا باید این موارد بیان شود.

معاون وزیر نفت گفت: متناسب‌سازی حقوق و مستمری، شاغلان و بازنشستگان نیز در حال پیگیری است. 

وی افزود: سایر موارد بیان شده نیز در کارگروه تدوین مقررات پیگیری خواهد شد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =