بازدید رئیس صندوق ها از کانون بازنشستگان ایران

کانون‌های بازنشستگی صنعت نفت در سراسر کشور در دستیابی به زبان مشترک و تببین اصول راهبردی صندوق‌ها مانند اصل و اولویت پایداری آن، نقش بسیار با اهمیت و اولویت‌داری خواهند داشت. چنانکه در قضیه اخیر مربوط به طرح دو فوریتی، برخی کانون‌های فعال در این زمینه به‌درستی اقدام کردند.

عباس حاجی‌صادق، رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در دومین بازدید میدانی در چارچوب برنامه بازدید از نمایندگی‌ها و کانون‌ها، امروز چهارشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) با حضور در کانون بازنشستگان صنعت نفت ایران با رئیس و اعضای کانون بازنشستگان صنعت نفت ایران دیدار و گفتگو کرد و گفت: ارتباط با کانون‌های بازنشستگی و آحاد بازنشستگان از الزامات پاسخگویی است.

وی با اشاره به آغاز دیدارهای گفتگو محور از ۱۵ فروردین‌ماه و اجرای نخستین مرحله آن در بازدید از نمایندگی هویزه افزود: در دوره قبلی خدمت در صندوق‌ها، چنین رویکردی را تجربه کرده‌ایم، لذا امروز در دومین برنامه از دیدارهای گفتگو محور که برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است با همکاران بازنشسته کانون دیدار می‌کنیم. 

رئیس صندوق‌ها گفت: نخستین اولویت برای صندوق‌ها و کانون‌ها، «اصل پایداری صندوق‌هاست». لذا این اصل یکی از مفاهیم راهبردی است که می‌بایست به زبان مشترک کانون و صندوق‌ها بدل شود. از این‌رو، با زبان مشترک، همفکری و کار مشترک شکل می‌گیرد.  

وی افزود: وجود زبان مشترک، استوار بر مفاهیم درست و راهبردی همچون اصل پایداری صندوق‌ها، سبب همگرایی، تعامل و دوری از تقابل می‌شود.

حاجی‌صادق گفت: «گفتگوی موثر» از دیگر مفاهیم راهبردی است چون آثاری که از گفتگو ایجاد می‌شود ضمن برخورداری از منطق، دارای پایداری است. لذا یکی از نقاط ارتباطی مهم برای گفتگو با بازنشستگان ارجمند، کانون‌های بازنشستگی هستند. به همین منظور با برنامه‌ریزی معاونت رفاه، برنامه حضور در جمع همکاران کانون را در پیش داریم که به امید خداوند بعد از ماه مبارک به شکل جدی‌تر اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در گردهمایی روز ۲۳ فروردین ماه حضور بازنشستگان بدل به نشست پرسش و پاسخ شد و بیش از چهار ساعت به دغدغه این عزیزان پاسخ داده شد، افزود: در کنار مفاهیم مشترک، یک رویکرد منطقی را مدنظر قرار داده‌ایم اینکه سخن درست از هر کس از جمله کانون یا آحاد بازنشستگان که باشد پذیرفته است. اما سخن و حرف درست باید در قالب گفتگو باشد تا با نتیجه مطلوب همراه شود.  

حاجی‌صادق افزود: باید با مفاهیم مشترک، منطق را جاری کرد چون تعامل در پرتو منطق ایجاد می‌شود و بستر منطق نیز گفتگوی موثر است. در فرایند گفتگو، محدودیت‌ها، قوانین و مقررات تبیین می‌شود. به‌طور مثال، فردی به بخشنامه‌ای اشاره دارد در حالی که مطلع نیست دستورالعمل بعدی آن را ملغی‌الاثر کرده است. بنابراین، کانون‌ها می‌توانند در فرایند گفتگوی اثربخش، نقش بسزایی ایجاد کنند.

رئیس صندوق‌ها تصریح کرد: برخی مفاهیم مانند پایداری صندوق‌ها از خدمات نیز مهمتر است. چون در ابتدا باید صندوق‌ها پایدار باشد تا خدمت ارائه کند. لذا ایجاد زبان مشترک برای گفتگو با اهمیت است.  

حاجی‌صادق گفت: تبیین و روشن کردن مفاهیم مشترک سبب می‌شود کانون‌ها و بازنشستگان خودشان مسائل و درخواست‌ها را در ابتدا با اصول پایداری صندوق‌ها و مفاهیم بیمه‌ای ارزیابی و اولویت‌بندی کنند.

رئیس صندوق‌ها افزود: ۷۵ سال است صندوق‌ها طبق اصول بیمه‌ای مستمری و مقرری پرداخت می‌کند لذا باید توضیح بدهیم که تقویت منابع درآمدی برای این امور نیز به میزان اهمیت پرداخت مستمری، راهبردی است. لذا در شرایط کنونی باید سرمایه‌گذاری‌ها را توسعه داد که چنین برنامه‌ای در حال انجام است.

حاجی‌صادق گفت: هیچکس و یا سازمانی اختیارات نامحدود ندارد. لذا این مفهوم نیز نیازمند بازیابی است. چون برخی افراد تحت تاثیر ادعای نادرست فضای مجازی خود را دارای حق فرض می‌کنند و چنین فردی احساس ناخشنودی خواهد کرد که چرا حق آن مدنظر قرار نگرفته و گاهی چنین فردی احساس می‌کند که با او تقابلی شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: کانون‌های بازنشستگی صنعت نفت در سراسر کشور در دستابی به زبان مشترک و تببین اصول راهبردی صندوق‌ها مانند اصل و اولویت پایداری آن نقش بسیار با اهمیت و اولویت‌داری خواهند داشت. چنانکه در قضیه اخیر مربوط به طرح دو فوریتی مطرح شده در مجلس شورای اسلامی، برخی کانون‌های فعال در این زمینه به درستی اقدام کردند.

سطح تعامل کانون بازنشستگان ایران با صندوق‌ها افزایش می‌یابد 

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان صنعت نفت ایران در این دیدار گفت: یکی از دستاوردهای دیدار و گفتگو رئیس صندوق‌ها با دست‌اندرکان کانون بازنشستگان صنعت نفت ایران، افزایش سطح تعاملات برای برنامه‌های پیش‌رو است.  

حسین کاشفی اظهار کرد: صندوق‌ها و کانون‌ها هر دو یک هدف را پیگیری می‌کنند انتهای هر اقدام آنها رضایت‌مندی و خدمت به بازنشستگان است.

رئیس هیت‌مدیره کانون بازنشستگان ایران افزود: با همکاران صندوق‌ها، تعامل صمیمانه داریم و اصول راهبردی مانند پایداری صندوق‌ها برای ما نیز اولویت است، چون کانون‌ها جدا از صندوق‌ها نیستند، چنانچه در قضیه مطرح شدن طرح دو فوریتی در مجلس، همزمان با صندوق‌ها، اظهارات یکی از نمایندگان محترم را که بیان داشته‌اند مستمری بازنشستگان به‌موقع پرداخت نمی‌شود را رد کردیم.  

وی ادامه داد: تصریح می‌کنیم در این زمینه هیچگونه مشکلی وجود ندارد و مبالغ مستمری و مقرری به‌هنگام پرداخت می‌شود و اصولا این نظم بیستم یا بیست و یکم هر ماه برقرار است.  

کاشفی گفت: مدیریت دانش، ورزش، گردشگری و آموزش برای افزایش آگاهی‌ها به خصوص برای بازنشستگان ارجمند ضروری است.  

وی ادامه داد: مسائلی مانند همسان‌سازی، فوق‌العاده تخصصی، بازگشایی باشگاه‌ها، تعدیل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و توانمندسازی همکاران کد ۲۳ را نیز با در نظر گرفتن اصول و مفاهیم بیمه‌ای و پایداری صندوق‌ها پیگیری خواهد شد.

کاشفی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای نشست امروز تاکید بر رهیافت زبان مشترک برای کانون‌ها و صندوق‌هاست این رویکرد در افزایش سطح تعامل اثربخش خواهد بود.  

دبیر دوره‌ای کانون‌ها افزود: براساس همآهنگی‌های انجام شده در نشست مشترک پیشین اعضای محترم هیئت اجرائی کانون‌ها با رئیس و اعضای محترم هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، قرار است اجلاس مجمع عالی کانون‌ها بازنشستگی صنعت نفت ایران بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شود.  

ادامه تصاویر 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =