کد خبر: 8061
سرویس: یادداشت
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
پذیرش نسخه/ دفترچه درمانی

مسائل درمانی از مهمترین خدماتی است که باید به بازنشستگان ارائه شود. با افزایش سن، نوع مراقبت‌های حوزه سلامتی تغییر می‌کند؛ این تغییر نیازمند دقت و سرعت بیشتری است؛ زیرا افرادی که در سن بازنشستگی قرار دارند نسبت به گذشته‌شان، نیازمند مراقبت‌های بهداشتی، سلامتی و درمانی بیشتری هستند.

مسائل درمانی از مهمترین خدماتی است که باید به بازنشستگان ارائه شود. با افزایش سن، نوع مراقبتهای حوزه سلامتی تغییر میکند؛ این تغییر نیازمند دقت و سرعت بیشتری است؛ زیرا افرادی که در سن بازنشستگی قرار دارند نسبت به گذشتهشان، نیازمند مراقبتهای بهداشتی، سلامتی و درمانی بیشتری هستند.
 

در محافظت از سلامتی بازنشستگان، تأمین هزینههای خدمات درمانی دغدغه مهمی است. یکی از خدمات ارائهشده به این قشر ارجمند جامعه، بازپرداخت هزینههای درمانی است. در چند ماه منتهی به مهر و آبانماه، به دلایل فنی، مدت زمان بازپرداخت هزینههای درمانی افزایش یافته بود و بازنشستگان نیز نسبت به این موضوع ابراز انتقاد کردند؛ چراکه آنها معتقدند به دلیل بالا بودن هزینههای درمان، باید این هزینهها در کمترین زمان بازپرداخت شود. اهمیت پرداخت بهموقع زمانی پررنگتر میشود که به علت شرایط بیان شده، این افراد مراجعات زیادی به مراکز درمانی دارند.

رئیس صندوق
ها در نشست معرفی معاون جدید درمان، تأکید داشت بازپرداخت هزینههای درمانی باید در کمترین زمان ممکن انجام شود و این موضوع باید اولین اولویت بخش درمانی صندوقها باشد. لذا ضرورت دارد تدابیری اتخاذ شود. حالا با گذشته یک ماه و اندی، آمارها و دیدگاه خدمات گیرندگان نشان میدهد که از شدت این چالش به شکل محسوسی کم شده است.


آمارها نشان میدهد در همین مدت شروع به کار «برنامه شتاببخشی به پرداختهای درمانی» نزدیک به یکصد هزار اسناد پزشکی که دچار تأخیر شده بودند، بررسی و مبالغ آن پرداخت شده است. به نظر میرسد با شتاب گرفتن این فرایند به زودی شاهد بازپرداخت هزینههای درمانی در کوتاهترین زمان ممکن خواهیم بود.

نشریه زندگی نو شماره ۳۲۷

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =