کد خبر: 7996
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
روز تربیت بدنی و ورزش

بیماری های قلبی دلیل اصلی مرگ و ناتوانی در ایالات متحده است. در حالی که نمی توانید برخی از عوامل خطر را کنترل کنید. مانند سابقه خانوادگی، جنسیت یا سن. اما رفتارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر خود انجام دهید. فعالیت بدنی دارای مزایای بی شماری برای سلامتی است و یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بهبود سلامت قلب انجام دهید.

ورزش هوازی

ورزش های هوازی می توانند تأثیر مثبتی بر فشار خون داشته باشند. اگر فشار خون شما از قبل در سطح سالم باشد – کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه – ورزش هوازی می تواند به جلوگیری از افزایش آن با افزایش سن کمک کند. علاوه بر این ، ورزش های هوازی می توانند ۴-۹ امتیاز فشار خون سیستولیک را در افرادی که فشار خون بالا دارند کاهش دهند  . این به اندازه بعضی از داروهای فشار خون موثر است ، اما مهم است که تشخیص دهیم ممکن است چندین هفته و حتی گاهی ماهها طول بکشد تا فشار خون تحت تأثیر قرار گیرد.

اگر داروی فشار خون مصرف می کنید ، مصرف آن را به طور مرتب و طبق تجویز پزشک ادامه دهید. در صورت لزوم پزشک می تواند میزان دوز دارو را تنظیم کند. به خاطر داشته باشید که در صورت کنار گذاشتن برنامه ورزشی ، اثرات کاهش فشار خون در ورزش از بین می رود ، بنابراین سازگاری کلیدی است. اثبات شده است که ورزش هوازی علاوه بر تأثیر مثبت بر فشار خون ، خطر نارسایی قلبی را نیز کاهش می دهد. به دلیل سفت شدن و کوچک شدن عضله قلب در اواخر میانسالی ، افراد کم تحرک در معرض خطر نارسایی قلبی قرار دارند.

اما در اینجا چند خبر خوب وجود دارد:

مطالعه ای که اخیراً در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است نشان می دهد که ورزش هوازی منظم که حداقل چهار روز در هفته انجام می شود می تواند سفتی قلب را معکوس کرده و ظرفیت حمل اکسیژن بدن را بهبود بخشد   . در حالی که هر مقدار ورزش هوازی مفید است ، انجام ورزش با شدت متوسط ​​تا زیاد حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته برای دستیابی به مزایای مطلوب سلامت قلب ضروری است.

ورزش مقاومت

کمتر از ۲۰٪ آمریکایی ها از دستورالعمل های ورزش مقاومتی برخوردار هستند (دفتر پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سلامت ، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، اما بالا بردن وزنه ها ممکن است به اندازه قلب برای کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مهم باشد. مطالعه ای که اخیراً منتشر شده است نشان می دهد که ورزش منظم مقاومتی می تواند خطر حمله قلبی یا سکته را تا ۷۰٪ کاهش دهد.

این مطالعه از جمله اولین مطالعاتی است که نشان می دهد فواید قلبی عروقی ورزش مقاومتی ممکن است از سایر رفتارهای ورزشی مستقل باشد ، زیرا این اثر حتی در بین شرکت کنندگان که دستورالعمل های مربوط به ورزش هوازی را رعایت نکرده اند مشاهده شد. تمرین مقاومتی همچنین خطر ابتلا به هایپرکلسترولمی (کلسترول بالا) را کاهش می دهد و ترکیب بدن را بهبود می بخشد. محققان بر این باورند که این دو مکانیزم ممکن است بازیگران اصلی در رابطه بین ورزش مقاومتی و خطر بیماری قلبی باشند .

یوگا و سایر اشکال ورزش ذهن و بدن

امروزه بیش از ۳۶ میلیون آمریکایی یوگا تمرین می کنند  . انعطاف پذیری بهبود یافته ، کاهش استرس و شل شدن عضلات از جمله دلایل معمول گزارش شده برای تمرین هستند ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که سلامت قلب ممکن است به زودی به این لیست اضافه شود. یک متاآنالیز منتشر شده در مجله اروپایی قلب پیشگیری نشان داد که یوگا ممکن است نوعی ورزش موثر برای بهبود سلامت قلب و متابولیسم باشد  . این تجزیه و تحلیل شامل ۳۲ آزمایش کنترل تصادفی بود و نشان داد که تمرینات یوگای مبتنی بر آسانا باعث بهبود شاخص توده بدن ، فشار خون سیستولیک و کلسترول LDL و HDL می شود.

منبع : سایت آکادمی تخصصی ،علم و بدن

 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =