کد خبر: 7456
سرویس: جامعه
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
سالمند/ورزش

نمی‌توان انکار کرد که بدن ما در طول زندگی تغییر می‌کند، و اینکه آنچه در ۲۵ سالگی خوب بود ممکن است در ۶۵ سالگی آنقدرها هم خوب نباشد.اما آیا لازم است هنگام رسیدن به سن خاصی انجام برخی کارها را متوقف (یا شروع) کنید؟

برای سطح آمادگی جسمانی خود ورزش کنید، نه برای سن 

این که چه تمریناتی را انجام می‌دهید و انجام نمی‌دهید باید بیشتر به سلامت کلی و سن تمرین بستگی داشته باشد تا سن زمانی. این امکان وجود دارد که قوی‌تر باشید و استقامت بیشتری در ۶۵ سالگی داشته باشید تا ۲۵ سالگی. شاید شما ۱۰ سال پیش عادت ورزش را انتخاب کرده‌اید. سن تمرین شما ۱۰ سال است و احتمالاً احساس تناسب اندام دارید. بنابراین مانند آن تمرین کنید و روال خود را پیش ببرید تا احساس راحتی کنید.

هیچ چیز نمی‌تواند بگوید اکنون زمان شروع تمرینات برای اولین ماراتن شما نیست یا اولین حرکت کششی خود را انجام می‌دهید. حتی افراد ۹۰ ساله می‌توانند حجم عضلانی و قدرت خود را افزایش دهند. می‌دانیم که سازگاری‌های آموزشی می‌تواند اساساً در هر سنی و با همان سرعت انجام شود.

وقتی بعد از ۵۰ سالگی ورزش‌می کنید، روال خود را ادامه دهید (و این ۴ نکته را در ذهن داشته باشید) 

۱. در مورد حرکت‌های با ضربه زیاد هوشمند باشید

تمرینات قوی مانند دویدن و پریدن می‌توانند به طور موثر استخوان‌های شما را تقویت کرده و قدرت عضلانی را تقویت کنند. اما احتمال مشکلات مفاصل و آرتروز نیز با افزایش سن افزایش می‌یابد.

۲. اولویت‌بندی بازیابی

التهاب چیزی است که با افزایش سن تا حدود زیادی افزایش می‌یابد، بنابراین باید زمان خود صرف استراتژی‌های بهبودی خوب کنیم. این بدان معناست که به بدن خود گوش دهید و در بین تمرینات استراحت کافی داشته باشید، اما همچنین از تکنیک‌های بازیابی در برنامه معمول خود استفاده کنید. 

۳. پروتئین بیشتری دریافت کنید

پروتئین یک بخش مهم در روند بازیابی تمرین است. و بدن شما در واقع با افزایش سن به پروتئین بیشتری نیاز دارد.

۴. تمرکز بر یک تمرین ورزشی متعادل

شاید هنوز بخواهید بر دویدن تمرکز کنید، اما این بسیار مهم است که مطمئن شوید تمرینات مقاومتی، انعطاف‌پذیری، تعادل و تمرینات قدرتی را نیز در برنامه معمول خود دارید. همه این موارد واقعاً باید در برنامه آموزشی یک شخص جمع شوند تا هیچ نقطه ضعفی وجود نداشته باشد.

منبع: livestrong

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =