کد خبر: 7257
سرویس: مقاله
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بازنشستگان

نویسندگی، تدریس در دانشگاه‌ و آموزشگاه‌های مختلف، پژوهش، پزشکی، مهندسی، کارآفرینی، فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی،  بخشی از حوزهای است که بازنشستگان نفت در دامنه آن فعالیت می‌کنند و  مقام و عناوینی که کسب می‌کنند موید آن است که خوش می‌درخشند.

صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت چهاردهم مردادماه امسال نیز روز خانواده و تکریم بازنشستگان را با ارسال پیام و البته اختصاص هدیه نقدی یک میلیون تومانی برای بازنشستگان و بازماندگان، گرامی داشت. خانواده‌های بازنشستگان در هنگامه‌ی اشتغال این عزیزان سهم بسزایی در آرامش خاطر کارکنان ایفا کرده‌اند چه بسیار همسران و فرزندان نفتی که از عزیزان خود به واسطه شغل‌های سخت مانند کار در حفاری‌های خشکی و دریایی، خطوط لوله و مخابرات، ایستگاه نفت و گاز، پالایشگاه و پتروشیمی‌ها و ... روزها یا هفته‌ها به‌دور بوده‌اند. از این رو، نقش خانواده بازنشستگان در همراهی با این عزیزان در دوران اشتغال حائز اهمیت است. آنها در مواقعی نیز به شکل خانوادگی رنج سفر را به جان می‌خریدن تا به محل ماموریت پدر یا مادر نفتی اعزام شوند.  

کارنامه کاری بازنشستگان صنعت نفت برگ‌های زرینی را ثبت کرده‌ است که توان قلم و دوربین در روایت کامل آن عاجز است. این مردان و زنان سختکوش در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و توسعه‌ی صنعت نفت در زمان تحریم‌ها، جانفشانی کرده‌اند همین را بس که برای این روایت بگوییم در دفاع مقدس پس از بمباران‌های هوایی دشمن بعثی، پالایشگاه و پایانه‌های صادرات نفت در زیر تیغ آتش دشمن باشتاب بازسازی می‌شدند تا صادرات نفت ایران ادامه یابد. آمارها می‌گوید نفتی‌ها بیش از یک‌هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده اند.  آری، کارکنان صنعت نفت در خط مقدم جبهه‌ اقتصادی کشور چرخ اقتصادی کشور در حوزه نفت را این چنین به گردش درآوردند و اکنون در زمان بازنشستگی بسر می‌برند و پیمودن ادامه این مسیر پر افتخار را به دیگر همکاران نفتی خود سپرده‌اند.  

بازنشستگان صنعت نفت افزون بر افتخارات فنی و عملیاتی به واسطه اندوختن دانش در میان جامعه بازنشستگان کشور از سرآمدهای این قشر هستند. نویسندگی، تدریس در دانشگاه‌ و آموزشگاه‌های مختلف، پژوهش، پزشکی، مهندسی، کارآفرینی، فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی،  بخشی از حوزهای است که بازنشستگان نفت در دامنه آن فعالیت می‌کنند و  مقام و عناوینی که کسب می‌کنند موید آن است که خوش می‌درخشند.

و البته باید به این فهرست غنی و البته مختصر به دلیل محدودیت متن، فعالیت‌های ارزشمند نیکوکاری این عزیزان برای بهبود جامعه را افزود که به یقین نشان دهنده آن است که این مردان و زنان مو سپید نفتی در ایام بازنشستگی نیز همچنان دل در گرو وطن و هموطنانشان دارند. گروهی در اصفهان صندوق همیاری راه اندازی می‌کنند، گروهی در شهر ری پناهگاه امن کودکان بی سرپناه می‌شوند و گروهی در تهران مشاوره تلفنی راه‌اندازی می‌کنند و گروهی در اهواز و ماهشهر فعالیت‌های مشابهی دارند. 

صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت برای این خصوصیت‌های ارزشمند است که می‌گوید: مفتخر است به تبریک گفتن روز خانواده و تکریم بازنشستگان به فرهیختگان پیشکسوت صنعت نفت. 

برگرفته از نشریه الکترونیکی زندگی نو شماره ۳۲۳

شرح عکس: کتاب‌های اهدای به صندوق که توسط بازنشستگان صنعت نفت تالیف و ترجمه شده اند. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • مهدی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    با سلام و خدا قوت به شما سروران گرامی ، به نوبه خویش این روز را به شما عزیزان و همه همکاران تبریک میگویم
  • زهرا هدهدیان IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    باسلام وخسته نباسی به شما عزیزان زحمت کش خیلی از شما ممنونم به خاطر هدیه تکریمه بازنشستگان وهمینطور به خاطر صد درصد حقوق که بهش خیلی نیاز داستیم خدا به شماسلامتی بده که دل مابازماندها را خوش کردین
  • رضا صباح IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان وهمکاران عزیز ما هم به نوبه خود این روز را خدمت شما تبریک می گویم
  • جها نگیر IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    با عرض سلام ادب اینجانب به نوبه خودام ازریاست وهیعت امنا صندوق نفت تشکر وقدانی مکنم متشکرم
  • بهنام IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    از این که در این وزارتخانه شاغل هستم به خود میبالم. با آرزوی سلامتی برای تمام بازنشستگان بویژه نفتی های عزیز

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =