کد خبر: 7098
سرویس: معرفی فیلم
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
پوستر فیلم خورشید

خورشید فیلمی درام به کارگردانی مجید مجیدی و تهیه کنندگی امیر بنان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم به نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی می‌باشد. خورشید برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده‌است.

«خورشید» روایتگر داستان پسربچه‌ای ۱۲ ساله به نام علی و دوستانش است که برای کمک به خانواده‌هایشان به سختی کار می‌کنند و برای گذران زندگی برخی مواقع جرائم کوچکی نیز انجام می‌دهند. علی توسط فردی برای پیدا کردن یک گنج که زیر مدرسه‌ای پنهان شده مامور می‌شود و...

جواد عزتی، علی نصیریان، طناز طباطبایی، روح‌الله زمانی، شمیلا شیرزاد، محمدمهدی موسوی، ابوالفضل شیرزاد، علی غابشی، مانی غفوری، صفر محمدی، علی تقوازاده،  بابک لطفی خواجه پاشا و یوسف صفری بختیاری بازیگران این فیلم هستند.

فیلم خورشید مجید مجیدی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی (رقابتی)  شیر طلایی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز انتخاب و برنده جایزه فانوس جادویی این جشنواره شد. همچنین با انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر، خورشید در شمار بیست فیلم برتر دو جشنواره ونیز و تورنتو در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

آنونس فیلم سینمایی «خورشید»

منبع: خبرگزاری مهر- سلام سینما

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =