کد خبر: 7047
سرویس: معرفی کتاب
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کتاب قوانین توانگری

کتاب قوانین توانگری نوشته ی کاترین پاندر و ترجمه ی گیتی خوشدل می باشد. این کتاب بارها به چاپ مجدد رسیده و کتابی که اکنون در دست من است. چاپ چهل و هشتم از این کتاب می باشد.

نویسنده کتاب در مقدمه ی کتاب می نویسد: ((این کتاب حاصل سال های کسادی اخیر و سال های زندگی بی برکت است. هیچ کس کسادی و زندگی بی برکت را دوست ندارد. البته نباید هم دوستشان داشت. پانزده سال بود که جویای چنین کتابی بودم  در طول آن سال ها که در قفسه ی کتابخانه ها و کتابفروشی ها جست و جویش می کردم، دیدم کتاب های بسیار درباره ی موفقیت یافت می شود، اما هیچ کدام از قوانین ساده و منسجمی که کامیابی را تضمین کند، سخن نمی گفت. وقتی بیوه شدم و پسر بچه ای روی دستم ماند که می بایست او را می پروراندم و وسایل تحصیلش را فراهم می کردم و آینده اش را سر و سامان می دادم، شروع کردم به جست و جوی کتابی نظیر این کتاب.))

پاندر در این کتاب به شما می آموزد تا چگونه بتوانید اوضاع نابسمان زندگی خود را دگرگون نموده و به شرایط عالی دست پیدا کنید. این کتاب در هیجده فصل نگاشته شده و شما را با تمام قوانین توانگری آشنا می کند. کاترین سعی نموده در این کتاب تمام تجربیات خود را با مخاطب به اشتراک گذارد و آن چه باعث پیشرفت و موفقیت او شده است را به خواننده مو به مو عرضه کند.

در فصل اول کتاب دیدگاه شما نسبت به ثروت را تغییر داده و در فصول بعدی شما را با قوانین متعدد توانگری آشنا می کند. این پاراگراف ابتدایی کتاب را با دقت بخوانید:

((مجبورید ثروتمند باشید، زیرا حق ندارید فقیر باشید. زندگی کردن و ثروتمند نبودن حتما بد اقبالی است و بد بختی مضاعف آن که به همان اندازه که می توانید فقیر باشید می توانید ثروتمند گردید. این وظیفه ی بی چون و چرای ماست که از راه های شرافتمندانه ثروتمند شویم.))

 گرچه نویسنده در این کتاب هر از گاهی از ثروتمند شدن اسم می برد اما در حقیقت او ثروت واقعی را توانگری معنوی و توانگری مالی می داند و در کتاب سعی نموده در قالب نکات و مثال های واقعی قوانین توانگری را شرح دهد.

کاترین در این کتاب ما را با قوانین توانگری آشنا می کند و با مثال های عینی از حوادثی که برایش رخ داده، موضوع را به روشنی به مخاطب می فهماند.

کارتین در کتابش به نه قانون اساسی برای توانگری می پردازد که عبارتند از:

۱. قانون خلاء۲. قانون خلاقیت۳. قانون تخیل۴. قانون فرمان ۵. قانون افزایش ۶. قانون محبت و خیرخواهی۷. قانون دعا۸. قانون اعتماد به نفس ۹. قانون پشتکار و مداومت

سپس هر یک از این قوانین را برای خواننده باز نموده و با مثال های شیرین و واقعی مطلب را برای خواننده تفهیم می کند.

مثلا در فصل سوم کتاب نویسنده این گونه به تشریح قانون خلاء می پردازد. ((اگر در زندگیتان طالب موهبتی عظیم هستید بی درنگ خلاء بیافرینید تا بتوانید موهبت دلخواه تان را دریافت کنید! به عبارت دیگر: خود را از شر آن چه نمی خواهید خلاص کنید تا برای آن چه می خواهید جا باز کنید. ))سپس در قالب مثالی عینی در زندگی خویش و یا دیگران مسئله را شرح می دهد تا کاملا توسط خواننده درک شود.

مثلا در جایی از کتاب می نویسد ((یک بار به سراغ گنجه ی لباس هایم رفتم احساس کردم چه خوب است اگر همه ی لباس هایم را به خواهرم ببخشم. لباس هایم بسیار عالی بودند، اما دیگر از آن ها خسته شده بودم و چون مدتی بود که لباس تازه ای در زندگیم پدیدار نشده بود، فکر کردم باید این ها را ببخشم تا برای لباس های تازه جا باز کنم. پس از اینکه لباس ها را برای خواهرم پست کردم با شادمانی منتظر لباس های تازه یی شدم که یقین داشتم پدیدار خواهند شد. اما چند هفته ای گذشت و لباسی پدیدار نشد. سرانجام دریافتم که هنوز ذهنا به آن لباس ها چسبیده بودم. بنابراین زمان رها کردن راستین بود. پس از آن اتفاق، دوستی که زره ای از گنجه ی خالی من اطلاع نداشت به سراغم آمد و گفت مقداری پول دارد که می خواهد با من قسمت نماید.))

کاترین تمام قوانین را برای شما به زبانی شیوا و روان بیان می کند و به شما می آموزد چگونه به صورت توانگرانه زندگی کنید.

جمع بندی کلی:  کتاب کاترین پاندر با عنوان قوانین توانگری یکی از کتاب هایی که با بیان قوانین عملی، به شما می آموزد چگونه توانگرانه زندگی کنید و با استفاده از قوانین مختلف برکات را به زندگی خود وارد نمایید و تغییرات محسوسی در کیفیت زندگی خود ایجاد کنید.

تحریریه سایت oipf.ir

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =