نخستین کارگاه آموزشی روسا و اعضای هیات مدیره کانون های بازنشستگی صنعت نفت در مشهد مقدس به همت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی صندوق ها که متولی آموزش و توسعه مدیریت می باشد شکل گرفت. کانون های بازنشستگان در جغرافیای صندوق های بازنشستگی صنعت نفت گسترانده شده است این مجموعه های غیرانتفای به همت بازنشستگان و حمایت صندوق نفت برپا شده اند. این تشکل های مردم نهاد نقش بسزایی در ارائه انواع خدمات به خصوص مسائل گردشگری، ورزشی و فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان دارند به طوری که بارها از سوی مسئولان صندوق، کانون ها بازوان صندوق برای ارائه خدمات به بازنشستگان ارزیابی شده است. بر همین اساس و به دنبال نشست روسای کانون ها در رشت، نماینده وزارت کشور مقوله آموزش معطوف به مواد قانونی، اساسنامه، ساختار و اجرای درست قوانین را به عنوان عنصری سازنده در تقویت کانون ها بیان کرد.

پیرو چنین موضوعی نخستین کارگاه آموزشی روسا و اعضای هیات مدیره در مشهد مقدس به همت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی صندوق ها که متولی آموزش و توسعه مدیریت می باشد شکل گرفت. مدعوین در این کارگاه تخصصی و آموزشی ضمن بررسی آخرین تحولات مربوط به خود در خصوص مواد اساسنامه و تعاریف کاربردی آن بحث و بررسی کردند در این دوره کارشناسان توانمند قوانین و مقررات، مستمری، بازنشستگی و مالی نیز حضورداشتند که در این نشست ها به شکل تعاملی برخی قوانین و مقررات را بحث و گفتگو کردند.

به اذعان کارشناسان مقوله آموزش می تواند هر فرایند یا سازوکاری را بهبود دهد به همین سبب در شرکت یا مجموعه های بزرگ و فرهیخته یکی از ابزار های توسعه مدیریت، آموزش تلقی می شود از این رو شاهد آن هستیم صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در 2 بخش شاغلان و بازنشستگان، راهبرد توانمندسازی در پرتو آموزش و توسعه مدیریت را پی گرفته است سیاستی که به قاعده نباید انتظار پیامدهای کوتاه مدت را از آن داشت اما در حوزه بازنشستگان می توان انتظار نتایج در کوتاه مدت نیز ترسیم کرد زیرا بازنشستگان صنعت نفت هر کدام انباشتی از دانش و تجربه هستند بنابراین دور از واقعیت نیست اگر بگوییم سطح اثربخشی آموزش در بازنشستگان مطلوب تر خواهد بود. گفتنی است هفته گذشته کارگاه آموزشی ویژه کانون ها به میزبانی مشهد مقدس و به همت آموزش و توسعه مدیریت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی صندوق ها برگزار شد.

برای مشاهده تصاویر این گارگاه آموزشی اینجا کلیک کنید

 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =